Az ízlésünket befolyásolhatják a Sony multi-room audio eszközei

forrás: Prím Online, 2015. június 22. 12:16

Egy kutatás megállapította, hogy tudományos kapcsolat van az étel és a zene között. Charles Spencer, az Oxford Egyetem professzora, a kísérleti pszichológia úttörője az étkezés és a zene kapcsolatát vizsgálta.

Egyszer egy Michelin csillagos séf azt mondta tanítványainak, hogy mindenki számára világos, hogy egy konyha alapfelszereltsége a só és bors. A fűszerezés azonban az egyszerű összetevőkön túl egészen más dimenziókba kalauzol bennünket, ahogyan a zene is. Charles Spencer, az Oxford Egyetem professzora, a kísérleti pszichológia úttörője érdekes kutatást végzett az étkezés és a zene kapcsolatában, mivel elmélete szerint az ételek „hanggal fűszerezettek”. Spencer professzor kutatásai alapján azt mondja, hogy egy csipetnyi opera vagy flamenco, esetleg német technoval fűszerezve fel lehet javítani ételeink ízét. 

 

A professzor tesztelte az ételek “hanggal fűszerezését” azok autentikus zenei környezetében – feltűnt számára, hogy egy francia étel ízletesebb francia harmonika kíséretében, míg Puccini hangja a tésztás fogások ízét javította fel. Ugyanilyen eredmény született Németországban, Spanyolországban és Görögországban is. 


Ahogy kiemelte: „
Az olyan új technológia, mint amilyen a Sony Multi-room - mellyel ugyanazt a zenét ugyanolyan minőségben hallgathatja a lakás bármely pontján - igazi, multiszenzorokra ható élményt nyújt, függetlenül attól, melyik szobában tartózkodik éppen. Ha az ételeink passzolnak a zenéhez, akkor az élmény még inkább fokozottabbá válik. Azáltal, hogy különböző dallamokat játszhat le a szobákban – de akár szólhat ugyanaz is – a Sony Multi-room technológiája lehetőséget ad arra, hogy megtapasztalhassuk azt, hogy a zene képes megváltoztatni az ízeket.”

 

Az érzékszervünkkel ízlelünk, nem a szánkkal, vagyis nemcsak a nyelvünkkel ízleljük meg az ételt, hanem az agyunk is felkészít minket arra, hogy milyen ízélményt várhatunk. A körülöttünk lévő környezet hatással van a kulináris élményeinkre – a zene képes megfelelő alapot teremteni a szájban az ízek befogadásához, befolyásolni és akár megváltoztatni az ízt és fokozni azt. Így akár a kisebb környezeti változások valóban képesek emelni a gasztronómiai élményen.” – folytatta a professzor.

 

A kutatás további eredménye:

 

- Klasszikus zenéhez jól illik a bor, vagy egyéb ital, mellyel az íz gazdagabbá válik.

 

- A lassú zene eredményeképpen az ízek is tovább maradnak a szájban. A tempósabb zenék hatására az ízek hamarabb elhalványulnak.

 

- Minél jobban tetszik a zene, amit hallgat, annál jobbak lesznek az ízek is – ez egy jó példája az érzéktranszfer jelenségnek. Az alaptézis szerint ugyanis az, ahogy viseltetünk a zene iránt, úgy fogunk gondolni az ételekre és italokra is.

 

- A megfelelő hangszer párosítása a megfelelő ízzel – Az eredmények arra utalnak, hogy a zongora hangja jól megy a gyümölcsök ízéhez, mint a szeder, sárgabarack, vagy málna - valószínűleg az édes ízük miatt.

 

- A „külső tényezőkből” fakadó egyszerű hangok is szerepet játszhatnak az evés élményében – gondoljunk csak azokra a hangokra, melyeket az ételek fogyasztásakor hallunk: ahogy harapunk, ahogy rágunk. Például, ha ezek a hangok felerősödnének, akkor a ropogtatás hangja gyorsan felfrissítene, felkeltene bennünket, amikor chips-et eszünk. Ahogy a professzor kifejti: Úgy gondoljuk, hogy a recsegő-ropogó, valamint a krémes ételeket mindannyian ismerjük és szeretjük, ez pedig összefüggésben van a hozzájuk kapcsolódó, gyakran jellegzetes hanghatásokkal.


A Sony a közelmúltban mutatta be a Multi-room, azaz a több helyiséges használatot támogató audio technológiát, mely lehetővé teszi a maximális kontrollt az otthoni zenehallgatásban. Legyen szó akár egy vacsoráról a barátokkal, vagy egy pihentető estéről – csak csatlakoztassa a kompatibilis eszközeit és élvezze a Multi-room adta zenei élményt otthona bármely pontján, így könnyedén beállíthatja a tökéletes hangulatot bármely alkalomra.

 

A széleskörű Multi-room kínálatban több, egymással összekapcsolható terméket és lehetőséget találunk. Kezdve a karcsú vezeték nélküli hangszórók széles kínálatától, mint a hordozható SRS-X77 vagy a nagy felbontású (High-Resolution) audio kompatibilis SRS-X88 és SRS X99. Az STR-DN860 és STR-DN1080-as AV vevőkön át egészen a HT-NT3 és HT-ST9 Soundbarok, vagy a CMT-SX7 és HT-XT3 TV-s hangsugárzókig. A zene könnyebben elérhetővé válik az okos eszközzel a hangszóróra sugárzott Google Casttal, de egyszerűen játszhat le zenét Bluetooth, vagy NFC kapcsolattal is.

Kulcsszavak: Sony audio zene

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kétszáznál is több hazai település csatlakozott az Európai Mobilitási Hét programjaihoz

2017-ben is meghaladta a kétszázat a közlekedési-környezetvédelmi szemléletformáló kampányhoz csatlakozó hazai önkormányzatok száma. Az Európai Mobilitási Hét idei, Közös út, közös jövő mottójához híven a környezettudatos közlekedésről szólnak a szeptember 16-22. között, országszerte megrendezett programok.

2017. szeptember 18. 15:06

Jobbkormánnyal a világ körül – Ikarus 489 Polaris a Mobilitási hétvégén

Közösségi közlekedés, fenntartható fejlődés, környezettudatosság, együtt gondolkodás. E gondolatok jegyében telik az Európai Mobilitási Hét programsorozatának keretében a Közlekedési Múzeum kitelepülése szeptember 16–17-én, szombaton és vasárnap az Andrássy úton. 

2017. szeptember 15. 11:39

Szeptember 10-én két órára elsötétül a Nickelodeon

A legnézettebb gyermekcsatorna szeptember 10-én két órán keresztül önként kikapcsolja a műsorát. A Nickelodeon ezzel arra buzdítja a közönségét, hogy álljanak fel a képernyő elől, és élvezzék a mozgás és a játék örömét. Az idehaza most első ízben megrendezendő Játék napján ingyenes játszóparkkal, szuper játékokkal és izgalmas nyereményekkel várja a csatorna a gyerekeket a Millenáris Parkban. 

2017. szeptember 9. 11:00

80 nap alatt a PLÁZS körül

Nyolcvan nap, hatvan party és koncert, összesen 162 ezer látogató: ez a siófoki PLÁZS idei mérlege, számokban.

2017. augusztus 31. 09:48

Fantasztikus sikerrel zártak a STRAND és a B.my.Lake fesztiválok

Az ötödik éve zajló MOL Nagyon Balaton sorozat azzal a céllal indult, hogy a hazai és a nemzetközi turistáknak egy ernyő alatt kínálja és mutassa meg a Balaton legszínvonalasabb, legizgalmasabb eseményeit és új programok, fesztiválok születésére is ösztönözze a kulturális vállalkozások vezetőit. 

2017. augusztus 30. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com