A magyarok használják leginkább álláskeresésre a közösségi oldalakat

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 24. 08:40

Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka látogatja a közösségi oldalakat kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.

A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint világszerte átlagosan csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.
 

A kutatás eredményei azt tükrözik, hogy globális szinten és Magyarországon egyaránt a Facebookot választja a legtöbb álláskereső.
 

Az MTI-hez kedden eljuttatott közlemény idézi Baja Sándort, a Randstad Hungary munkaerő-piaci szolgáltató cég ügyvezető igazgatóját, aki ismertette: a LinkedInre tízből csak egy álláskereső lép be Magyarországon, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskeresés céljából.
 

A felmérés rámutatott továbbá arra, hogy az alkalmazottak gyakran cserélik munkahelyüket, a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben. Az új álláskeresők válaszai alapján a munkavállaló leggyakrabban azért vált, mert túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi.
 

A kutatásból kiderül az is, hogy az alkalmazottak számára - munkahelyük megtartásakor - a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint a rugalmas munkavégzés a legfontosabb, ezt követi a közvetlen felettessel való kapcsolat.
 

A Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés szerint a magyar férfiak az autóiparban, a nők legszívesebben szolgáltató vállalatoknál, az FMCG (napi fogyasztási cikkek) vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Itt a vadonatúj Razer Blade Pro 17

A Razer bemutatta a vadonatúj Razer Blade Pro 17-et, egy profi játékosoknak, tervezőknek és játékfejlesztőknek szánt laptopot. A Blade Pro 17 mostantól 4K felbontású, 120Hz-es kijelzővel érhető el a nagy felbontású munkaállomást igénylő alkotók számára, Full HD-s 300Hz-es változatban pedig azoknak a játékosoknak, akiknek minden mérkőzés minden egyes képkockáját látniuk kell. 

2020. május 24. 16:20

A Zyxel a home office kihívásaihoz igazította az SD-WAN legújabb frissítését

A tajvani hálózati kommunikációs gyártó Zyxel bejelentette az SD-WAN operációs rendszer következő frissítését. Az új verziót kifejezetten az otthoni munkavégzést támogató funkciókkal látták el, melynek köszönhetően távolról is biztonságosan és átláthatóan kezelhető munkahelyi hálózatok alakíthatók ki.

2020. május 24. 12:05

Hogyan válasszunk robotot?

Ahogyan az automatizálási lehetőségeket mérlegelik, nehéz lehet nem észrevenni a cobotok jelenlétét. Amióta a robotok egy évtizede berobbantak a köztudatba, sok olyan szervezet számára tették elérhetővé és megfizethetővé az automatizálást, akiknek a hagyományos robotika nem volt elérhető. És ez sok izgalmat rejtett magában.

2020. május 24. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás