Katasztrófa utáni helyreállítás a felhőből

forrás: Prím Online, 2015. július 3. 09:34

Minden vállalatvezető tisztában van azzal, hogy érdemes felkészülni a váratlan vészhelyzetekre, így például a leállásokra és kiesésekre is az informatikai rendszerekben. A lehetőségeknek azonban határt szabhat a szűkös költségvetés. A NetIQ szakértői szerint erre a problémára hatékony választ kínálhat a feltörekvőben lévő Disaster Recovery as a Service modell, azaz a szolgáltatásként igénybe vehető katasztrófa utáni helyreállítás. Különösen az olyan kkv-k számára lehet hasznos egy ilyen megközelítés, ahol nem áll rendelkezésre szakértelem és forrás saját katasztrófa utáni helyreállítási megoldás működtetésére és folyamatos tesztelésére.

A DRaaS értéke és a helyreállítási célok

 

Ez a megközelítés a többi felhőalapú szolgáltatáshoz hasonlóan működik. A szolgáltató birtokol és működtet egy DR platformot, amit az ügyfél előfizetéses formában használ. Ez az új modell a hagyományos katasztrófa utáni helyreállítási módszerekhez képest alacsonyabb költségeket, egyszerűbb használatot és konzisztensebb helyreállítási teljesítményt biztosít.

 

 

A legtöbb vállalatnál két szám alapján mérik a katasztrófa utáni helyreállítás hatékonyságát. Az RTO (recovery time objective) a kiesés és az újraindítás között eltelt időt jelöli, az RPO (recovery point opjective) pedig az adatvesztési tűrés. Természetesen a legtöbben nulla leállást és adatvesztést szeretnének minden esetben, de a realitások talaján általában a költségvetés szab határt az elképzeléseknek. A legjobb értékeket ígérő tükrözéses megoldások általában rendkívül költségesek, az archiválás-alapú megoldások pedig ugyan alacsonyabb összegeket emésztenek fel, de cserébe hosszabb időbe telik a helyreállítás ilyen esetekben. A NetIQ megoldása, a PlateSpin Forge képes mindkét előnyt ötvözni, és alacsony költségek mellett biztosít lehetőséget teljes informatikai szolgáltatások tükrözésére és megvédésére, beleértve az adatokat, alkalmazásokat és operációs rendszereket.

 

Azonban a kisebb vállalatoknál, ahol az IT részleg nem rendelkezik a DR megoldás üzemeltetéséhez és rendszeres teszteléséhez szükséges idővel és kompetenciával, érdemes egy felhőszolgáltatásra bízni az adatok védelmét. A DRaaS terjedésével egyre nagyobb valószínűséggel találunk olyan szolgáltatást, amely a pénztárcánknak megfelelő ár mellett biztosítja a szükséges RTO és RPO értékeket.

 

A tárhely-szolgáltatás és az infrastruktúra-szolgáltatás ötvözése

 

Az alacsony RPO és RTO értékekhez fejlett, megbízható és jól skálázható termékekre van szükség a tárhelyek és infrastruktúrák terén is, különösen, ha szolgáltatásként vesszük őket igénybe. A tárolónak mindig elérhetőnek és bombabiztosnak kell lennie. A szolgáltatónak biztosítania kell a lehetőséget arra, hogy virtuális gépek formájában bármikor replikálhassuk az adatainkat és szolgáltatásainkat. Ezeket a replikációkat pedig rendszeresen szinkronizálnunk kell a saját működési környezetünkkel, amilyen gyakran csak tudjuk, az ütemezésünknek és költségvetésünknek megfelelően.

 

 

Amikor pedig egy nem tervezett leállás történik, ez a "pihenőben" lévő tárhely infrastruktúra-szolgáltatásként kel életre. Egyszerűen bekapcsoljuk a virtuális gépek fájljait, és ezek lesznek a helyreállított szolgáltatásaink, amelyek a felhőalapú helyreállítási környezetben futnak. Semmit nem kell másolni vagy letölteni, egyszerűen és zökkenőmentesen átváltunk egyik üzemmódból a másikba. Ezzel a módszerrel alacsony RPO és RTO értékeket garantálhatunk, mivel az összes adatunk a felhőben van, és nem kell értékes időt fordítanunk azok letöltésére.

 

A tárhely- és infrastruktúra-szolgáltatások ötvözésének köszönhetően a DRaaS jól használható modell lehet. A vállalatvezetés nyugodtan alhat, a szervezet pedig versenyképes maradhat egy váratlan leállás esetén is – anélkül, hogy saját DR rendszert kellene fenntartania.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu a COVID-19 világjárvány alatt kiemelten támogatja SELECT partnereit

A Fujitsu bemutatta a SELECT viszonteladó partnereknek a COVID-19 világjárvány idején kínált célzott ösztönzőket és továbbfejlesztett támogatási konstrukciókat. Az intézkedések között a viszonteladóktól vásárló végfelhasználó ügyfeleknek nyújtott cashflow-megoldások és a SELECT partnerek számára elérhető vonzó kedvezmények szerepelnek.

2020. június 1. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás