A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 14. 09:25

A magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül - derült ki egy friss kutatásból.

Az ISQ Online cég négy országban végzett felmérést – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Romániában - a Google megbízásából arról, milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben. A kutatást idén április-májusban végezték, 800 fős, 15 évnél idősebb internetezők populációjában, reprezentatív mintán.
 

A felmérés szerint a magyar okostelefon-felhasználók 28 százaléka gyakorlatilag egész nap nyomkodja készülékét, és 31 százalék legalább óránként ránéz a kijelzőre.

 


 

Ha véletlenül otthon felejti készülékét, a magyar okostelefon-tulajdonosok 26 százaléka szinte pánikba esik és meztelennek érzi magát, ugyanakkor az okostelefont használók 45 százaléka azt állítja, sosem felejti otthon a mobilját. A telefon nélkül töltött napot ugyanakkor egészen sokan élvezik, a megkérdezettek 39 százaléka váratlan nyaralásként tekint az így eltöltött időre.
 

A felmérés szerint a magyar mobilhasználók elsősorban személyi asszisztensként (42 százalék) és szórakoztató központként (39 százalék) tekintenek a telefonjukra. A magyar tulajdonosok több mint fele használja telefonját bankszámlájának ellenőrzésére, 47 százalék pedig gyakran vásárol online mobilja segítségével.
 

A reggeli indulás előtt a leggyakrabban ellenőrzött tárgyak közül az okostelefon szorosan a második a pénztárca után (71 és 72 százalék), messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csak a harmadik a fontossági listán (57 százalék). Minden harmadik ember visszafordul készülékéért, ha otthona közelében jön rá, hogy elfelejtette magával vinni. A legelszántabb 7 százalék visszamegy a telefonjáért, bármilyen távol is járjon. Minden harmadik telefontulajdonos egész nap a keze ügyében tartja készülékét, és sokan még pihenés közben sem teszik le telefonjukat: a válaszadók 60 százaléka például tévézés közben is a kezében tartja mobilját.
 

A telefon az egyik legjobb unaloműző álmatlanság esetén is, minden harmadik megkérdezett üti el idejét a mobilja segítségével, ha nem tud aludni - derül ki a felmérésből.
 

A felhasználók 56 százaléka szerint a mobil szuperereje, hogy nyugodtan lehetünk feledékenyek. A mobil legjobb tulajdonságai közül nagyjából ugyanennyire fontos, hogy a felhasználók bárhol bármit megnézhetnek és megkereshetnek rajta (53 százalék), így biztonságban érzik magukat. A felhasználók közel fele (48 százalék) csak a legritkább esetekben, nagyon különleges alkalmakkor halkítja le készülékét, de ilyenkor is közel 90 százalékuk időről-időre ránéz, nehogy lemaradjon egy fontos hívásról vagy eseményről.
 

Az okostelefont használók 17 százaléka még randi alatt is felmegy az internetre a telefonján, míg 53 százalék a baráti találkozókon teszi ugyanezt. A legtöbb felhasználó társaságban is nehezen teszi le telefonját, gyakran ellenőrzi e-mailjeit, és a netre is felmegy.
 

Elsősorban az idősebb, ötven év feletti korosztály számára fontos, hogy személyes találkozók során telefonjuk ne kerüljön elő: egyharmaduk semmiképpen sem venné elő mobilját egy étteremben. Annak ellenére, hogy ezt sokan teszik, az okostelefont használók 60 százalékát zavarja, ha beszélgetés közben partnerük a telefonját nyomkodja. Csupán valamivel több mint egyharmaduk nem neheztel, ha beszélgetés közben társuk sms-t küld vagy elintéz egy gyors e-mailt az elemzés szerint.
 

Egy hetet végigkövetve, az okostelefon-tulajdonosok a leggyakrabban az időjárást előrejelző alkalmazást használják telefonjukon (78 százalék), de népszerűek a közösségi oldalak alkalmazásai (69 százalék) és a fotós alkalmazások (68 százalék) is. A felhasználók közel egyharmada 3-5 applikációt tölt le telefonjára egy hónap alatt, minden tizedik tulajdonos pedig akár tíz alkalmazást is telepített. Ha bármilyen alkalmazást választhatnának, minden második okostelefon-tulajdonos a forgalmi dugókat és alternatív útvonalakat javasoló appot töltene mobiljára, míg a felhasználók 41 százaléka készülékével fizetne, így gyorsítva fel a vásárlást.
 

A válaszadók több mint fele (55 százalék) szerint a mobilinternet egy olyan szolgáltatás, amely még nem elérhető mindenki számára, de egyre többen engedhetik meg maguknak, míg a megkérdezettek közel fele (41 százalék) szerint számít alapvető szolgáltatásnak, amivel a legtöbb ember már rendelkezik.
 

Minden negyedik ember (27 százalék) csak wifi kapcsolattal hajlandó internetezni okostelefonján, ez magasabb arány, mint a kutatásban résztvevő többi országban. A túlnyomó többség (67 százalék) lehetőség szerint ingyenes vezeték nélküli hálózatra kapcsolódik, hogy így kímélje az adatforgalmi keretet, ennek ellenére az előfizetők 73 százaléka így is nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki a csomagja által biztosított keretből. A megkérdezett országok közül a magyarok a legkevésbé elégedettek adatforgalmi keretükkel: 16 százalékban úgy érezik, nem tudnak olyan gyakran netezni, amilyen gyakran szeretnének.


 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elhunyt Varga László matematikus

Életének 89. évében elhunyt Varga László matematikus, az ELTE Informatikai Karának professor emeritusa, az ELTE díszdoktora, a matematikai tudományok doktora, a hazai programozáselméleti iskola egyik nemzetközileg is elismert vezető képviselője.

2020. szeptember 26. 15:40

5+1 balesetmegelőzési tipp a Mio-tól

Ellenőrzések elvégezve, öv bekapcsolva, gyújtás és már indulhatunk is. Az autóvezetés a világ egyik legtermészetesebb dolga, ugyanakkor korántsem veszélytelen. A vezetésbiztonsági technológiák egyik kiemelkedő gyártója, a Mio nem csupán autós eszközökkel, de tippekkel is segít, hogy sofőrként hogyan előzhetjük meg a közúti baleseteket.

2020. szeptember 26. 14:15

A második hullám lehet az igazi erőpróba a munkaerőpiacon

Az emberiség bármit megadna azért, hogy elkerüljük a koronavírus-járvány második hullámát, ugyanakkor az már nem érné felkészületlenül a cégeket. A fertőzés terjedésének visszaszorítása érdekében hozott intézkedések elképesztő gazdasági károkat okoztak. Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa szerint több az álláskereső, mint a vírust megelőzően, viszont a minőség rosszabb, az emberek rossz állapotban vannak, a vállalatok pedig nem merik rájuk bízni azt a munkát, amire szakértőt keresnek.

2020. szeptember 26. 12:33

Gyártás COVID-19 idején

Bizonytalan időkben az emberek szívesen hallgatják meg mások történeteit. Megnyugtatásra, inspirációra és közösségi érzésre vágyunk; tudni, hogy nem vagyunk egyedül azokban, amiket átélünk, megérteni, mások hogyan boldogulnak. Ezt szem előtt tartva olyan történeteket osztunk meg, amelyekben azt mutatjuk be, hogy gyártók világszerte miként birkóznak meg a COVID-19 világjárvány okozta helyzettel és milyen intézkedéseket hoztak alkalmazottaik biztonsága és vállalkozásuk életképességének megtartása érdekében. 

2020. szeptember 26. 11:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás