A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 14. 09:25

A magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül - derült ki egy friss kutatásból.

Az ISQ Online cég négy országban végzett felmérést – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Romániában - a Google megbízásából arról, milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben. A kutatást idén április-májusban végezték, 800 fős, 15 évnél idősebb internetezők populációjában, reprezentatív mintán.
 

A felmérés szerint a magyar okostelefon-felhasználók 28 százaléka gyakorlatilag egész nap nyomkodja készülékét, és 31 százalék legalább óránként ránéz a kijelzőre.

 


 

Ha véletlenül otthon felejti készülékét, a magyar okostelefon-tulajdonosok 26 százaléka szinte pánikba esik és meztelennek érzi magát, ugyanakkor az okostelefont használók 45 százaléka azt állítja, sosem felejti otthon a mobilját. A telefon nélkül töltött napot ugyanakkor egészen sokan élvezik, a megkérdezettek 39 százaléka váratlan nyaralásként tekint az így eltöltött időre.
 

A felmérés szerint a magyar mobilhasználók elsősorban személyi asszisztensként (42 százalék) és szórakoztató központként (39 százalék) tekintenek a telefonjukra. A magyar tulajdonosok több mint fele használja telefonját bankszámlájának ellenőrzésére, 47 százalék pedig gyakran vásárol online mobilja segítségével.
 

A reggeli indulás előtt a leggyakrabban ellenőrzött tárgyak közül az okostelefon szorosan a második a pénztárca után (71 és 72 százalék), messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csak a harmadik a fontossági listán (57 százalék). Minden harmadik ember visszafordul készülékéért, ha otthona közelében jön rá, hogy elfelejtette magával vinni. A legelszántabb 7 százalék visszamegy a telefonjáért, bármilyen távol is járjon. Minden harmadik telefontulajdonos egész nap a keze ügyében tartja készülékét, és sokan még pihenés közben sem teszik le telefonjukat: a válaszadók 60 százaléka például tévézés közben is a kezében tartja mobilját.
 

A telefon az egyik legjobb unaloműző álmatlanság esetén is, minden harmadik megkérdezett üti el idejét a mobilja segítségével, ha nem tud aludni - derül ki a felmérésből.
 

A felhasználók 56 százaléka szerint a mobil szuperereje, hogy nyugodtan lehetünk feledékenyek. A mobil legjobb tulajdonságai közül nagyjából ugyanennyire fontos, hogy a felhasználók bárhol bármit megnézhetnek és megkereshetnek rajta (53 százalék), így biztonságban érzik magukat. A felhasználók közel fele (48 százalék) csak a legritkább esetekben, nagyon különleges alkalmakkor halkítja le készülékét, de ilyenkor is közel 90 százalékuk időről-időre ránéz, nehogy lemaradjon egy fontos hívásról vagy eseményről.
 

Az okostelefont használók 17 százaléka még randi alatt is felmegy az internetre a telefonján, míg 53 százalék a baráti találkozókon teszi ugyanezt. A legtöbb felhasználó társaságban is nehezen teszi le telefonját, gyakran ellenőrzi e-mailjeit, és a netre is felmegy.
 

Elsősorban az idősebb, ötven év feletti korosztály számára fontos, hogy személyes találkozók során telefonjuk ne kerüljön elő: egyharmaduk semmiképpen sem venné elő mobilját egy étteremben. Annak ellenére, hogy ezt sokan teszik, az okostelefont használók 60 százalékát zavarja, ha beszélgetés közben partnerük a telefonját nyomkodja. Csupán valamivel több mint egyharmaduk nem neheztel, ha beszélgetés közben társuk sms-t küld vagy elintéz egy gyors e-mailt az elemzés szerint.
 

Egy hetet végigkövetve, az okostelefon-tulajdonosok a leggyakrabban az időjárást előrejelző alkalmazást használják telefonjukon (78 százalék), de népszerűek a közösségi oldalak alkalmazásai (69 százalék) és a fotós alkalmazások (68 százalék) is. A felhasználók közel egyharmada 3-5 applikációt tölt le telefonjára egy hónap alatt, minden tizedik tulajdonos pedig akár tíz alkalmazást is telepített. Ha bármilyen alkalmazást választhatnának, minden második okostelefon-tulajdonos a forgalmi dugókat és alternatív útvonalakat javasoló appot töltene mobiljára, míg a felhasználók 41 százaléka készülékével fizetne, így gyorsítva fel a vásárlást.
 

A válaszadók több mint fele (55 százalék) szerint a mobilinternet egy olyan szolgáltatás, amely még nem elérhető mindenki számára, de egyre többen engedhetik meg maguknak, míg a megkérdezettek közel fele (41 százalék) szerint számít alapvető szolgáltatásnak, amivel a legtöbb ember már rendelkezik.
 

Minden negyedik ember (27 százalék) csak wifi kapcsolattal hajlandó internetezni okostelefonján, ez magasabb arány, mint a kutatásban résztvevő többi országban. A túlnyomó többség (67 százalék) lehetőség szerint ingyenes vezeték nélküli hálózatra kapcsolódik, hogy így kímélje az adatforgalmi keretet, ennek ellenére az előfizetők 73 százaléka így is nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki a csomagja által biztosított keretből. A megkérdezett országok közül a magyarok a legkevésbé elégedettek adatforgalmi keretükkel: 16 százalékban úgy érezik, nem tudnak olyan gyakran netezni, amilyen gyakran szeretnének.


 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöld kötvények és kevesebb műanyag az irodákban

A Morgan Stanley nem csak aktív szereplője a globális zöldkötvény-piacnak, de a pénzintézet budapesti technológiai központjában mobilalkalmazással is csökkentik a műanyagpazarlást a dolgozók. 

2020. február 17. 19:10

Hogyan ne stresszeljük le a gyerekeket a nyelvvizsgával?

A British Council évek óta végzi 7-12 éves gyerekek nyelvvizsgáztatását – idén a Cambridge-i Egyetem világszerte sikeres nyelvvizsgái már a Funside School Gellért téri délutáni iskolájában is elérhetővé válnak. Vajon van értelme ekkora gyerekeket vizsgára vinni? Egy friss, átfogó felmérés alapján a szülők harmada szerint a gyerekének esélye sem lett volna arra, hogy bekerüljön most a felsőoktatásba, ha mégis nyelvvizsgához kötik a felvételit – azaz úgy tűnik a nyelvvizsgarutin megszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. 

2020. február 17. 17:44

Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor

Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.

2020. február 17. 16:19

A Telekom új székházában avatták újra Puskás Tivadar szobrát

Találmánya, a Telefonhírmondó indulásának 127. évfordulója alkalmából avatták újra Puskás Tivadar mellszobrát a Telekom és a T-Systems új, Könyves Kálmán körúti székházában 2020. február 14-én.

2020. február 17. 15:37

A Delta Systems az év HP Enterprise partnere

A Delta Systems Kft. kapta a 2019. év Hewlett Packard Enterprise partnere, valamint a 2019. év legnagyobb forgalmú Aruba forgalmazó partnere díjakat a nemzetközi gyártóvállalat rendezvényén.

2020. február 17. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20
online sportfogadás