Az Apple és a Xiaomi borította a világpiacot

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 29. 15:35

A két cég alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sportmérőeszközök - piacát a második negyedévben az International Data Corporation (IDC) felmérése szerint.

Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. Az Apple a második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesített, csupán 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán.

A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene, főképp a két új belépő érdeméből, 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.

"Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra, nemcsak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a világpiaci forgalom lendületes növekedését.

 



Legnagyobb hatása az Apple belépésének az "okos", azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője. Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas "egyszerű" viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet.

Bár a piacvezető Fitbit a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, "csupán" 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál. Az Apple (3,6 millió készülék eladásával) 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig (3,1 millióéval) 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.

Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.

A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal, 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. A Samsung alig egy hajszállal előzte meg a Huawei- és a Jawbone-készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben.

Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal, 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple- és Xiaomi-készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új cégtársak a PwC Magyarország vezetői között

A PwC Magyarország örömmel jelenti be két új cégtárs kinevezését. A könyvvizsgálati üzletágat 2022. július 1-jétől Sávoly-Hatta Anita és Halmosi Gábor erősíti partneri pozícióban.

2022. július 3. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24