Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
A tesztüzem jövő áprilisban kezdődik és 2017 májusában ér véget. A teszt során a Fehérvári út lámpaoszlopaira kihelyezett szenzorok egyszerre mérik a forgalmat, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést - nyilatkozta a lapnak Lengyel László projektvezető, a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének docense.
A projekt célja többek között a levegőszennyezés csökkentésének vizsgálata, valamint az energiamegtakarítás. A BME kutatói által fejlesztett traffic sensor a jelenlegi érzékelőkhöz hasonlóan videofelvételeket készítenek, amelyből kiértékelik az eredményeket, majd elküldik a központba. A kutatók emellett olyan webes és mobilalkalmazásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a terepen is képesek beavatkozni egy-egy lámpa működésébe. A városlakók pedig a mobilon kaphatnak adatokat az adott terület levegőtisztaságáról, forgalmáról - tette hozzá a projektvezető.
Kapcsolódó cikkek
- Végigjárhatjuk a legjelentősebb '56-os forradalmi helyszíneket egy mobilappal
- Energiafelhasználást optimalizáló rendszert fejlesztett egy magyar cég
- Uber: több mint 600 ezer utazás a mobilalkalmazás segítségével Budapesten
- Több Android appot töltenek le, de az iOS a nyereségesebb platform
- A Facebook leszívhatja az iPhone-ok aksiját
- Az Erste sorszámhúzó mobilalkalmazással rövidítené le a sorbanállást
- Indul a Velotrack M2M kerékpár sorozatgyártása
- Megújult a LinkedIn mobilalkalmazása
- A városi élet jövője - elkezdődött a regisztráció az Ericsson Innovation Awards 2016-ra
- Új mobilalkalmazás gazdagíthatja a klasszikus zene játszását és oktatását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.