Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten

MTI Sajtóadatbank, 2015. október 26. 08:33

Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten, amely során a forgalomhoz, a zajterheléshez és a levegőszennyezettséghez igazítják a közvilágítást, valamint adatokat gyűjtenek a közlekedés optimalizálásához - írja hétfői számában a Népszabadság.

A tesztüzem jövő áprilisban kezdődik és 2017 májusában ér véget. A teszt során a Fehérvári út lámpaoszlopaira kihelyezett szenzorok egyszerre mérik a forgalmat, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést - nyilatkozta a lapnak Lengyel László projektvezető, a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) automatizálási és alkalmazott informatikai tanszékének docense.
 

A projekt célja többek között a levegőszennyezés csökkentésének vizsgálata, valamint az energiamegtakarítás. A BME kutatói által fejlesztett traffic sensor a jelenlegi érzékelőkhöz hasonlóan videofelvételeket készítenek, amelyből kiértékelik az eredményeket, majd elküldik a központba. A kutatók emellett olyan webes és mobilalkalmazásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a terepen is képesek beavatkozni egy-egy lámpa működésébe. A városlakók pedig a mobilon kaphatnak adatokat az adott terület levegőtisztaságáról, forgalmáról - tette hozzá a projektvezető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09