Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
„Nem mindegy azonban, hogy ez hogyan történik. Sokan átesnek a ló túloldalára és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van” – véli Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. „Való igaz, hogy a Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33%-kal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13%-os volt a növekedés. Ez önmagáért beszél. Mégis, az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni. Mekkora a célcsoport? Mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését? Mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója? Mi úgy látjuk, hogy a direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem a direkt megkeresések melletti, azokat kiegészítő eszköz lehet” – mondta Hadi László.
Mark Zuckerberg nemrég történt bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Itthon is az egyik legnagyobb közösség a facebookosoké, a felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 5 milliót.
A HR szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerinte mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt.
„Tapasztalatunk szerint hiába vannak jelen itt a magasabb képzettségűek, megszólításuk és motiválásuk egyáltalán nem egyszerű. A LinkedIn felhasználók zöme ugyanis nem keres aktívan állást. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos „fejvadász” munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt 7-7 vállalati jogász jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett” – mondta Hadi László, a JobGroup részét alkotó BrandJob ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Offline programok is várják az érdeklődőket az ELTE online állásbörzéjén
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
- A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- A magyarok használják leginkább álláskeresésre a közösségi oldalakat
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Instant Article – azonnali hírek a Facebookon
- A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak
- Törli a Facebook az inaktív rajongókat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Microsoft MI-alapú virtuális asszisztense
Épp most lépünk be a mesterséges intelligencia által meghatározott korszakba – egy olyan új világba, amelyben alapvetően változik meg a technológiához való viszonyunk, és az is, hogy milyen előnyöket kínál számunkra a technológia.
Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
Az idei II. negyedévben mind értékben, mind a vásárlások számában visszaesett az online boltokban bankkártyával fizetett tranzakciók száma az év első három hónapjához képest. Ennek ellenére minden 5. bankkártyával itthon fizetett forintot webshopokban költünk el – derül ki a BiztosDöntés.hu összeállításából.
Kontakt jelnyelvi tolmácsszolgáltatás a Telekomnál
2023. szeptember 24-étől a Magyar Telekom 29 üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a hallássérült ügyfelei akadálymentes kiszolgálása érdekében.
MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
Mesterséges intelligencia (MI) megoldással egészíti ki EcoStruxure Resource Advisor megoldását a Schneider Electric, a lépésnek köszönhetően a vállalati döntéshozók még gyorsabban férhetnek hozzá a cégük energiafelhasználási és fenntarthatósági adataihoz. Az új rendszer zártkörű béta tesztje szeptemberben indul és várhatóan az év végén, illetve 2024 elején lesz szélesebb körben is elérhető.