Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet

forrás: Prím Online, 2015. november 2. 14:21

A Facebook és általában a közösségi média az élet számos területén megkerülhetetlenné vált. Ma már a vállalati HR-sek egyre nagyobb része épít a közösségi médiára, amikor új munkatársak keresésébe vág.

„Nem mindegy azonban, hogy ez hogyan történik. Sokan átesnek a ló túloldalára és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van” – véli Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. „Való igaz, hogy a Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33%-kal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13%-os volt a növekedés. Ez önmagáért beszél. Mégis, az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni. Mekkora a célcsoport? Mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését? Mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója? Mi úgy látjuk, hogy a direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem a direkt megkeresések melletti, azokat kiegészítő eszköz lehet” – mondta Hadi László.

Mark Zuckerberg nemrég történt bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Itthon is az egyik legnagyobb közösség a facebookosoké, a felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 5 milliót.

A HR szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerinte mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt.

„Tapasztalatunk szerint hiába vannak jelen itt a magasabb képzettségűek, megszólításuk és motiválásuk egyáltalán nem egyszerű. A LinkedIn felhasználók zöme ugyanis nem keres aktívan állást. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos „fejvadász” munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt 7-7 vállalati jogász jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett” – mondta Hadi László, a JobGroup részét alkotó BrandJob ügyvezető igazgatója.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online és az üzletekben is elérhető kedvezményekkel indult a Black Week a Telenornál

A Telenor kutatásai szerint az egyre növekvő számú online vásárlások mögött jól körülhatárolható vásárlói szokások azonosíthatók be. 

2018. november 19. 09:11

Médiatanács-támogatás nyolc magyar animációs sorozat bővítésére és egy új önálló filmre

Több mint 60 millió forintból készülhet egy önálló animációs kisfilm és nyolc új sorozatepizód a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa támogatásával. 

2018. november 19. 08:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com