Egy londoni laboratórium vizsgálja a technológiával való kapcsolatunkat
Mindannyian tudjuk, hogy néha szükségünk lenne egy kis digitális csendre, de a felgyorsult világunkban ezt nem mindig tudjuk megengedni magunknak. Fel kell vennünk a telefont, válaszolni kell a főnök levelére, a teljes „kikapcsol(ód)ás” nehezen megvalósítható. Egy londoni kutató és tervező ház szerint nem az a cél, hogy teljesen leállítsuk az eszközeinket, hanem meg kell tanulnunk alkalmazkodni a digitális életmódhoz.
A Vinaya, más néven Kovert olyan termékeket és eszközöket gyárt, melyek elősegítik ezt az alkalmazkodást. November elsején a vállalat egy új laboratóriumot nyitott Londonban, mely a technológia és az ember kapcsolatát vizsgálja. Az épület harmadik emeletén a laboratórium eredményei alapján különböző termékek fejlesztésével is foglalkoznak.
A vállalat egy tudományos központot szeretne létrehozni, mely lehetőséget teremt a szakértőknek az emberi psziché mélyebb megismerésére. A harmadik emeleten különböző fórumok, előadások lesznek a szakemberek és más érdeklődők számára.
„Egyfajta modern változatát szeretnék létrehozni az ókori görög Líceumnak, ahol Arisztotelész és Szókratész lógtak együtt, és tanultak egymástól” – mondta Kate Unsworth, a cég alapítója és vezérigazgatója. „Azt szeretnénk, ha a szakemberek megismernék egymás kutatási területét, mert erre ritkán van lehetőségük.”
A laboratórium fő kutatási területei a hiperkonnektivitás, a stressz, az emberi kapcsolatok, a boldogság, a nyugalom, depresszió és produktivitás. A csapat jelenleg hat idegtudománnyal foglalkozó szakemberből, egy antropológusból, egy filozófusból és egy pszichológusból áll. A munkájukat a helyi egyetemek tudósai és specialistái segítik, olyan kutatási területekről, mint az alvás, az ADHD vagy a mesterséges intelligencia. A laboratórium rendelkezik az agyi aktivitást, szívműködést, kortizol szintet mérő készülékekkel, valamint a technológia-függőség megfigyelésére alkalmas eszközökkel.
A Vinaya már korábban is végzett tudományos kutatásokat. Az egyik ezek közül az emberek és a vállalatok e-mailezési szokásait, a digitális kommunikáció produktivitásunkra és boldogságunkra gyakorolt hatását vizsgálta.
A kutatók egy olyan kísérletet is végeztek, melyben idegeneknek kellett egymás szemébe nézni öt percen keresztül, az „I See You” videó ezt mutatja be. Miközben a laboratóriumban újabb kutatások folynak, a vállalat már be is vezette az új termékét, az Altruis, mely egy Bluetooth segítségével működő ékszer, jelez, ha bizonyos személytől kapunk üzenetet, vagy az üzenet bizonyos szavakat tartalmaz.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Online matematikaórát tart Lovász László, az MTA elnöke
- Gazdag program várható a Kutatók a neten virtuális találkozón
- Hőre robbanó mikroszkopikus gránátot fejlesztenek a rák ellen
- Meghaladta az ötmilliót az angol nyelvű Wikipedia szócikkeinek száma
- Fehérje és szoftverek a GE kombinációja a rákellenes gyógyszerek előállításában
- Háromdimenziós technológiával óvják meg a Közel-Kelet kincseit
- Szuper-számítástechnikai fejlesztés segíti a tudományos együttműködést a felsőoktatás és az ipar között
- Szuperszámítógépet kapott a Miskolci Egyetem
- Hang alapján ismeri fel a Parkinson-kórt egy magyar algoritmus
- High-tech újdonságok a CEATEC-en
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.