Egymilló magyar készül a Black Friday-re

A Black Friday (fekete péntek) promóció hazánkban sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72%-a hallott már róla. Az NRC és a Media Markt reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a korcsoport 22%-a tervezi is, hogy vásárol, elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és közép-, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.
Az összevont kategóriák alapján elmondható, hogy a vizsgált mintába eső hazai fogyasztók ott fognak vásárolni, ahol széles választékot, jó árat és a termék személyes kipróbálását, kiváló garanciális feltételeket, könnyű megközelíthetőséget és magas színvonalú kiegészítő szolgáltatásokat (személyes tanácsadás, házhozszállítás, üzembe helyezés) biztosítanak számukra.
A listákon elsősorban elektronikai termékek (ezen belül is leginkább számítástechnikai), könyv, ruházati és szépségápolási cikk, valamint sportszerek és sportruházat szerepelnek. A vásárlás módját illetően kiderült, hogy a többség (54%) elsősorban online tervez vásárolni, 35%-ot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban azonban csak a válaszadók 11%-a tervez vásárolni. Érdekesség, hogy a csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és kelet-magyarországi férfiak a felülreprezentáltak. Ugyanez az áruházra vonatkoztatva 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki hölgyeket jelent.
A csak online vásárlók elsősorban számítástechnikai terméket (56%), mobiltelefont (36%) és TV/audió terméket (33%) keresnek, a csak áruházban vásárlók vonatkozásában ugyanakkor a CD/DVD/Blu-ray korong (33%), a mobiltelefon (28%) és a számítástechnikai termék (27%) a sorrend.
Kapcsolódó cikkek
- Red Friday: féláras szolgáltatások és ÁFA kedvezmény a Media Marktnál
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
- Új befeketetőhöz került a Mall.hu
- Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
- Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
160 milliárd forintos iparág a hazai üvegipar
Az Európai Üvegipari Szövetség statisztikája szerint a síküveg globális piaci értéke 2020-ban elérte a 115 milliárd eurót, míg az iparág ebben az évben mintegy 186 ezer embert foglalkoztatott. Az Üveg Nemzetközi Éve szakmai programsorozata 2022-ben hazánkban is kiemelten foglalkozik az üveg ipari, gazdasági, valamint innovációs és fenntarthatósági szerepével. A hazai üvegipar nettó árbevétele az elmúlt három évben növekvő tendenciát mutat, ez a szám 2021-ben több, mint 160 milliárd forint volt.
A BitMEX elindította Spot Trading szolgáltatását
A BitMEX a világ egyik legnagyobb kripto-kereskedő platformja bejelentette a BitMEX Spot Exchange szolgáltatás indulását, amely lakossági és intézményi kereskedők számára is egyszerűen elérhetővé teszi az azonnali kriptovaluta-kereskedést. A BitMEX európai kriptokereskedők körében végzett kutatása alapján a megkérdezettek több mint felének (55%) jelenleg is van kriptovalutája, a tranzakciók 80 százaléka pedig elérte az 1000 dollárt.
A kutatás hidakat épít a Seco ügyfelei felé
Rachid M'Saoubi szerepe a Seco Tools-nál vezető kutatási és fejlesztési szakértőként bonyolultnak tűnhet, számára azonban az a legfontosabb, hogy hidakat épít a tudományos világ és a Seco Tools és a vállalat ügyfeleinek igényei között, hogy megőrizhessék versenyképességüket és sikerességüket.
5 hasznos tipp: így vigyázz a mobilodra nyáron
A nyári időszakban igyekszünk az elmúlt hónapok hajtását kipihenni, megrohamozzuk végre a strandokat, fesztiválokat, vagy éppen a tengerpart felé vesszük az irányt. Bárhogyan is, egy biztos: a telefonunkat nem hagyjuk otthon – utazás, pihenés közben pedig a meghibásodás és a balesetek kockázata is nőhet. A Yettel most összegyűjtött 5 tippet, amivel biztonságban tudhatjuk eszközünket a nyári időszakban is, hiszen erre is érdemes ugyanúgy vigyázni ilyenkor, mint magunkra.
Okostelefonból POS-terminál
Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as elindítása óta négy, két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló lehetőséget kínál a vállalkozásoknak elektronikus fizetésre. Ez a csomag bővül most egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen és sokoldalú érintéses fizetési funkcióval.