Egymilló magyar készül a Black Friday-re

A Black Friday (fekete péntek) promóció hazánkban sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72%-a hallott már róla. Az NRC és a Media Markt reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a korcsoport 22%-a tervezi is, hogy vásárol, elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és közép-, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.
Az összevont kategóriák alapján elmondható, hogy a vizsgált mintába eső hazai fogyasztók ott fognak vásárolni, ahol széles választékot, jó árat és a termék személyes kipróbálását, kiváló garanciális feltételeket, könnyű megközelíthetőséget és magas színvonalú kiegészítő szolgáltatásokat (személyes tanácsadás, házhozszállítás, üzembe helyezés) biztosítanak számukra.
A listákon elsősorban elektronikai termékek (ezen belül is leginkább számítástechnikai), könyv, ruházati és szépségápolási cikk, valamint sportszerek és sportruházat szerepelnek. A vásárlás módját illetően kiderült, hogy a többség (54%) elsősorban online tervez vásárolni, 35%-ot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban azonban csak a válaszadók 11%-a tervez vásárolni. Érdekesség, hogy a csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és kelet-magyarországi férfiak a felülreprezentáltak. Ugyanez az áruházra vonatkoztatva 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki hölgyeket jelent.
A csak online vásárlók elsősorban számítástechnikai terméket (56%), mobiltelefont (36%) és TV/audió terméket (33%) keresnek, a csak áruházban vásárlók vonatkozásában ugyanakkor a CD/DVD/Blu-ray korong (33%), a mobiltelefon (28%) és a számítástechnikai termék (27%) a sorrend.
Kapcsolódó cikkek
- Red Friday: féláras szolgáltatások és ÁFA kedvezmény a Media Marktnál
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
- Új befeketetőhöz került a Mall.hu
- Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
- Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő átállás jelentős mennyiségű új munkahely létrehozását is eredményezheti.
Smart company – 2024. Jövőre még okosabban!
A smart company nem attól okos, mert a legfejlettebb technológiák által vezérelt. Az az okos cég és okos iroda, amit folyamatosan egyre kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban, jóval nagyobb árbevétellel, nyereséggel működtetünk. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Smart company – 2024” című konferenciáján a cégtulajdonosok megtudhatják, hogy milyen eszközök és módszerek szükségesek az okos céggé váláshoz.
A Zyxel új modellekkel bővíti népszerű switch sorozatát
A hagyományos switchek továbbra is az üzleti hálózati infrastruktúra gerincét képezik még a vezeték nélküli hálózatok korában is. A Zyxel GS1915 switchek gazdag funkciókészletet kínálnak, beleértve a nagy teljesítményű Power of Ethernetet (PoE) és a Nebula felhőalapú kezelést. Ráadásul rendkívül megfizethető áron kaphatók, emellett remek ár-érték arányú csomagban is elérhetők élvonalbeli vezeték nélküli hozzáférési pontokkal együtt.
A Thermaltake The Tower 200 Mini toronyház új zöld színekben debütál
A Thermaltake bejelentette a The Tower 200 Mini toronyházak új verzióit a PC-rajongók kedvenc Turquoise, Racing Green színeiben, valamint az idei év új árnyalatában, Matcha Greenben. A Tower 200 egy kicsi, mégis tágas mini-ITX toronyház, amely egy ikonikus, függőleges kialakítással érkezik, képes befogadni akár egy 4090-es grafikus kártyát, és akár egy 280 mm-es AIO-t is támogat. A felhasználók már nagyon várták a The Tower 200 különböző színű változatait, a Thermaltake pedig meghallotta ezeket az igényeket.
Új Xiaomi AIoT eszközök a nemzetközi piacokon
A Xiaomi bemutatta legújabb csúcstechnológiás okoseszközeit, köztük a Xiaomi Watch 2 Pro okosórát és a Xiaomi Smart Band 8 okoskarkötőt. Az új eszközöket úgy tervezték, hogy könnyen összekapcsolhatók legyenek a nemrégiben bemutatott okostelefon-termékcsalád, a Xiaomi 13T készülékeivel. Az új, innovatív termékek az egészségi állapot és a sportteljesítmény folyamatos nyomonkövetésével, változatos kényelmi és hatékonyságnövelő szolgáltatásokkal épülnek be felhasználóik mindennapjaiba.