A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítésével gondok vannak
A portál közleményében ismertette azt is: a vásárlók tájékoztatása sokszor nem részletes a honlapokon, a kiszállított csomaghoz mellékelt dokumentumok a legtöbb esetben hiányosak, és olyan is előfordult, hogy maga a webáruház sem volt tisztában azzal, mi a teendő elállás esetén.
A portál jelezte, új szolgáltatással jelentkeznek, próbavásárlások során tesztelik és három fő témakör szerint értékelik az ország webáruházait, a tapasztaltakat pedig közzéteszik honlapjukon.
A globalplaza.hu csapata maga választja ki a tesztelésre szánt áruházakat, a legkisebb online boltoktól egészen az óriás webshopokig, majd a rendeléstől a kiszállításon át a visszaküldési folyamatig, azaz az elállási jog gyakorlásáig több mint 70 megegyező szempont alapján értékeli őket. A tesztek különlegessége, hogy a termékeket minden esetben visszaküldik, élnek a törvény adta elállási jogukkal, mert a termék visszavétele során mutatkozhat meg a problémakezelés minősége - közölték.
A globalplaza.hu célja nem a kritizálás, a vásárlókat hasznos információkkal kívánják ellátni, ugyanakkor igyekeznek segítséget nyújtani a kereskedőknek is, hogy mire érdemes jobban odafigyelniük - hangsúlyozta közleményében a portál.
A globalplaza.hu tervei szerint a következő évben legalább 100 webáruház szolgáltatásait fogják ellenőrizni. Első körben az ország csaknem 20 legnépszerűbb webáruházát vizsgálták meg, ezek a tesztek már olvashatóak is az oldalukon.
Kapcsolódó cikkek
- Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Black Friday mobilfizetési toplisták
- Egymilló magyar készül a Black Friday-re
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.