A vállalatok inkább készülnek, mint félnek a digitális átalakulástól

forrás: Prím Online, 2015. december 22. 13:23

Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás- mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.

A Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvercég közös tanulmányából kiderül, hogy a vállalatok azonban inkább készülnek a digitális transzformáció által előidézett változások irányítására, mintsem várnak, mit lép majd a versenytársuk. Erre utal, hogy szinte minden második válaszadó cég legalább egy víziót megfogalmazott a saját digitális jövője kapcsán. Pontos tervvel ennek végrehajtására azonban ennél kevesebbjük, közel 40%-uk bír.

Nem csupán az új technológiák bevezetése számít


A folyamat alapja, hogy újfajta kompetenciákkal rendelkezzenek a szervezetek irányítói. Az üzleti területek vezetőinek ezért ismerniük kell az informatika által biztosított lehetőségeket, és az informatikai vezetők tudása sem korlátozódhat csupán a technológiára. A digitális átalakulás egyik jellemzője az új felsővezetői tisztség, az ún. chief digital officer (digitális vezető) megjelenése. Az „analóg” üzleti mikrovilágot digitálissá átalakító pozíció szükségességét jól jelzi, hogy -legalábbis a tengerentúlon- évente duplázódik az e poszttal rendelkező szervezetek száma.

A vállalatok szerint tehát több és másfajta tudásra lenne szükség a jövőben, mint legtöbbjük most rendelkezik. Csupán minden megkérdezett tizedik cégnél van képzési vagy hr program a digitális készségek fejlesztésére. A felmérés szerint a digitális átalakuláshoz leginkább alapos biztonsági, változásmenedzsment, üzleti hálózatok, big data, dolgok internete (Internet of Things), mobil-, felhőtechnológiai ismeretek szükségesek, melyek esetében jellemzően nagy távolság van a munkatársaik jelentette tudásbázis között.

Bár a felmérésben hazai vállalatok nem vettek részt, Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési vezetője szerint a digitális átalakulás legnagyobb akadályát itthon jellemzően nem a képzettség, vagy a beruházásra fordítandó tőke jelenti. „A digitális átalakulás lényege az a kulturális váltás, ahogy egy vállalat gondolkozik és működik. A megváltozott környezet gyorsabb reakciót vár el a cégektől – azok lesznek sikeresek, akik az együttműködés új módszereit hozzák létre a digitális világ elkötelezettjei számára”- mondta.
 

Kulcsszavak: digitalizálás trend SAP

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A teljesítmény és a márkaépítés összhangja

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak. 

2018. január 23. 12:57

Beszámoló a Safer Internet Program 2017. II. félévi oktatási eredményeiről

Az Európai Unió Safer Internet Programjának (SIP) hazai konzorciuma összesítette a 2017. II. félévi oktatási tevékenységét. Hasonlóan a korábbi évekhez, a Program keretében tavaly is kötetlen, játékos, interaktív formában hívták fel a szülők, pedagógusok, gyermekek figyelmét az internethasználatból fakadó esetleges veszélyekre és azok kivédésének lehetőségeire.

2018. január 23. 10:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48

Fogyasztóvédelmi díjat kapott a UPC

2017. december 20. 09:27

AJI kártyák ajándékba

2017. november 20. 08:36

25 éves az LG Magyarország

2017. november 8. 15:19
cloudappsportal.com