Többszörösére nő az SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten így is csökkenő tendenciát mutat

MTI Sajtóadatbank, 2015. december 30. 15:26

Többszörösére nőtt az SMS-forgalom a december 24. és 26. közötti karácsonyi időszakban, de éves szinten így is csökkenő tendenciát mutat. Az SMS helyét fokozatosan a mobilinternet váltja fel a távközlési szolgáltatók tapasztalata szerint. 

Ahogy már mi is beszámoltunk róla, a Vodafone adatai azt mutatják, hogy a sok millió különböző internetes üzenet mellett nagyon sokan a hagyományos módon üdvözölték ismerőseiket, rokonaikat, barátaikat, a távközlési cég ügyfelei 89 ezer MMS-t és 6,7 millió SMS-t küldtek, valamint 9,4 millió hívást indítottak a karácsonyi időszakban.

 

Az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának lassú csökkenése, míg 23 százalékkal nőtt az MMS küldések száma. A karácsonyi időszakban a Vodafone ügyfelei mintegy 1 százalékkal több hívást indítottak, mint 2014 karácsonyán, és a hívások is átlagosan 15 százalékkal hosszabbak lettek. A három napos karácsonyi időszak mobilinternet-forgalma pedig 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

 

A Telekom ügyfelei 7,5 millió SMS-t váltottak az ünnep alatt, ami ugyan évről évre csökkenő szám, egy átlagos munkanaphoz képest azonban hozzávetőleg négyszeres adat. Az MMS gyakorlatilag margóra szorult, de még így is több mint 150 ezren váltottak ebben a formában üzenetet. Mindazonáltal a távközlési cég szerint a szöveges üzenetforgalom csúcsa idén is szilveszter éjszakáján várható. A mobilinternet forgalom az ünnepi időszakban évente nagyságrendileg egyharmadával nő, ezen belül a 4G forgalom emelkedés minden évben többszöröse az előző évesnek.

 

A Telekom szerint az adatok alakulása alátámasztja azt a tendenciát, hogy az okos készülékek rohamos terjedésével párhuzamosan egyre többen használják ki amobilinternetezés nyújtotta kényelmet, és egyre többen küldik mobilkészülékeikről e-mailben vagy a közösségi oldalakon keresztül az ünnepi jókívánságaikat.


 


A Telenor arról számolt be, hogy ügyfelei csak december 24-én mintegy másfélszer több SMS-t és 3-4-szer több MMS-t küldtek egy átlagos naphoz képest, a december 24. és 26. közötti időszakban pedig összesen 7,4 millió SMS-t, és 90 ezer MMS hagyta el a telenoros készülékeket. A hívások időtartama mind a három napon több volt, mint egy évvel ezelőtt.

 

A karácsonyi időszakban az adatforgalom szintén 3-4 szeresére nőtt egy átlagos decemberi naphoz viszonyítva, 24-én 0 óra után rögtön közel másfélszeresére ugrott a letöltés mennyisége, a Telenor szerint valószínűleg a december 24. és 26. közötti ingyenes internetezési lehetőség miatt. A legforgalmasabb december 26., szombat volt.

 

Képek: wellsphere.com, slicktext.com

 

 

Hírközlés ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kelet-Közép-Európa távközlési piacát kevésbé érintheti a válság

A koronavírus-járvány kezdete óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen készít összefoglalókat a hírközlési piac alakulásáról, amelyekhez többek között nemzetközi elemzőcégek előrejelzéseit és távközlési vállalatok elemzéseit veszi alapul. A májusi összefoglalók kiemelt témái közé tartozik a távközlési cégek jövője és a mobiltelefon-értékesítés piacának jelenlegi helyzete. 

2020. május 29. 17:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás