Egyre többen használják a Nemzeti mobilfizetési rendszert
A másfél éve működő NMFR rendszerrel 2015. évben 18,6 millió alkalommal parkoltak mobillal az autósok, és 1,1 millió autópálya-matricát, HU-GO (útdíj) vásárlási tranzakciót is lebonyolítottak. A tavalyi év során már 15 viszonteladó, köztük a német tooltickets GmbH. kínálta az NMR szolgáltatásait a felhasználók számára.
A Nemzeti mobilfizetési rendszer első teljes üzemi évében – a 2015. január – december 31. időszak alatt - az egységes mobilfizetési megoldással több, mint 19,7 milliószor vettek igénybe szolgáltatásokat, 18,6 millió parkolást, illetve 1,1 millió autópálya-matricát, HU-GO TopUp és viszonylati jegy értékesítése valósult meg a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n keresztül.
Az NMFR teljes működése alatt (2014. július 1 – 2015. december 31.) összesen 24,4 millió mobilparkolási, illetve 1,7 autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlást bonyolított le, a rendszeren megvalósított ügyletek forgalma, mintegy 17,8 milliárd forint* volt.
„A másfél éve elindított Nemzeti mobilfizetési rendszerről kijelenthetjük, hogy bebizonyította életrevalóságát. Az elmúlt évben tovább folytattuk a jogszabályi követelményeknek megfelelő Nemzeti Egységes Jegyrendszer Platform megvalósítását, amellyel párhuzamosan kidolgoztuk a Nemzeti Smart City Technológiai Platformot, illetve a hozzá kapcsolódó ”Smart” pilot rendszerek kiépítését indítottuk el. A tavalyi év során csatlakoztunk az európai uniós forrásból megvalósuló - egységes közlekedési szolgáltatásokat fejlesztő - MOBiNET konzorciumhoz, ami azt mutatja, hogy az a know-how és kompetencia, ami rendelkezésünkre áll, már rövid távon is nemzetközi beszállítói megjelenést biztosíthat. A 2016-os év elején átadásra kerül a kecskeméti okos parkolási rendszer, illetve az országosan egységes jegyrendszerhez kapcsolódóan az év közepétől elindulnak az első tesztrendszerek is. A meglévő projektek mellett komoly hangsúlyt kívánunk fektetni a készpénzkímélő pénzügyi szolgáltatások területére, amely világviszonylatban is jelentős növekedés előtt áll – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.”
Kapcsolódó cikkek
- Ma este rövid időre leáll a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Magyar cégre is számítanak az EU intelligens közösségi rendszereinek fejlesztésében
- A parkolások több mint 60 százalékát fizetik mobiltelefonnal
- Egy éves az egységes mobilparkolási rendszer
- Vasárnap hajnalban nem lesznek elérhetőek a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer szolgáltatásai
- Intelligens megoldások a hazai közszolgáltatásokban
- 3 milliárdot hozott a mobilfizetési rendszer
- Már iOS alkalmazással is vehetünk autópályamatricát
- Már mobilról is megvehetjük az új autópályamatricákat
- Sikeres évet zárt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: