Visszatekintés a CES-re (1)

Laszlo Horvath, 2016. január 10. 14:11

Miközben folymatosan érkeztek – szinte dőltek - szerkesztőségünkbe  a CES-2016 hírek, amerikai tudósítónk (Horváth László, nemzetközi reputációjú online marketing szakértő) a helyszínen próbálta meg felmérni, hogy összegészében mit is jelent a világ számára (no és számunkra) a CES. 

Az biztos, hogy már nem csupán Consumer Electronics Show, hisz az autóipartól az edzésprogramot szabályozó tornacipőig, a drónoktól a 3D nyomtatóig, a hálózatba kapcsolt háztartási cikkektől, tárgyaktól (IoT) a fantasztikus kijelzőkig életünk minden területét érintő konferenciáról és kiállításról van szó, amit ma már nem is neveznek „szórakoztató elektronikai show”-nak, a rövidítés maga nyert új jelentést: az ami a héten Las Vegasban zajlott, hivatalosan is csupán CES és kész! A konferencia-előadásaival és a magyar vállalkozások amerikai térhódításának segítésével sokunk barátjának számító Horváth László úgy fogalmazta meg ezt az egészet, hogy „Disruption is going  mainstream”, amiből a „disruption”-t nehéz magyarítani, mivel pontatlan lenne félbeszakításnak, megszakításnak fordítani, de az biztos, hogy azok a folyamatok, amiket korábban még külön tudtunk kezelni informatikaiként, szórakoztató elektronikaiként vagy épp háztartásiként, nem a maguk medrében folytatódnak tovább, ezek a folyamatok valóban megszakadtak, egész iparágak változnak, mindent újra kell gondolni, és a fősodorrá az vált, hogy összeolvadnak a technikák és a tudományágak, minden mindennel összefügg, egybemosódik: disruption is going mainsteram. 

 
És most ezen bevezető után átadom a szót Horváth Lászlónak, aki több részes cikksorozatot ígért, amelynek első része még csak a bevezetés, így reményeink szerint nálunk még a jövő héten is tart az éppen csak véget ért  CES.
 
= = =
 

Egy magyar sikernek is örülhettünk mindjárt a CES kezdetén: a MixyLabs matematikai bázisú zene-keverő DJ terméke harmadik díjat nyert az EU-US Strtup Matchfest versenyben, egy francia és egy amerikai céggel jutva fel a dobogóra 160 résztvevő és 70 versenyző cég mezőnyében. Ennél jobban nem is indulhatott volna a kreativitást, a jövőt és a mai piaci realitásokat egyesítő CES. Ugyancsak az élmezőnyben végzett a verseny másik magyar résztvevőjének (Yummber) házikonyha applikációja, és ezek az elismerések - egy olyan zsűri részéről, amely amerikai és európai kockázati tőke befektetőkből állt - sok sikert előlegezhetnek meg a cégeknek, és ígéretes a szépen fejlődő magyar startup kultúra szemszögéből is. Mint a verseny szerény résztvevője, büszkén tanúsíthatom, hogy Gödény Gábor (MixyLabs) és Kalmár Péter (Yummber) prezentációja egyaránt jó fogadtatásra talált a résztvevők között, mindketten stílusosan és ügyesen mutatták be terméküket és csapatukat. 

A CES maga 170 ezer résztvevőt, köztük 50 ezer külföldit hozott el Las Vegasba, akik maguk is – csakúgy, mint a kiállítók – gyakorlatilag minden iparágat képviseltek. Még teljesebb a kép, ha a résztvevőkhöz hozzászámoljuk az a 15,2 milliárd oldalletöltést, ami a közösségi médiában kapcsolódott a CES-hez január 6 és 9 között. Nem csoda, hogy ma már senki sem tudja megmondani, hogy mi a CES, maguk a szervezők sem, hisz az eredetileg Consumer Electronics Show-nak nevezett rendezvényt már korábban átkeresztelték International CES-nek, mostanra azonban az International-t sem tartják szükségesnek odaírni, lekopott, maradt a csupasz CES. Ez a geek-ekről és geek-eknek  szóló megafesztivál azt üzeni:  itt láthatod, hogy a Te üzleteden és kívül is van érdekes, izgalmas, folyamatosan megújuló, felfedezésre váró világ; itt mások is észrevesznek Téged, s ezért különbözik maga a jelenlét, vagy az interneten keresztül megnézett, elolvasott hírdömping.

Ezt a személyes hangulatjelentést nyitom meg most, s arról szeretnék beszélni, beszélgetni a következő néhány napban, hogy miképp is jelenik meg a már említett distruptive force a technika világában.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához

A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.

2024. április 9. 13:20

Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n

Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

2024. március 31. 14:29

Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.

2024. március 20. 16:03

MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán

Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.

2024. március 12. 19:17

Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben

Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.

2024. március 8. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09