Visszatekintés a CES-re (1)

Laszlo Horvath, 2016. január 10. 14:11

Miközben folymatosan érkeztek – szinte dőltek - szerkesztőségünkbe  a CES-2016 hírek, amerikai tudósítónk (Horváth László, nemzetközi reputációjú online marketing szakértő) a helyszínen próbálta meg felmérni, hogy összegészében mit is jelent a világ számára (no és számunkra) a CES. 

Az biztos, hogy már nem csupán Consumer Electronics Show, hisz az autóipartól az edzésprogramot szabályozó tornacipőig, a drónoktól a 3D nyomtatóig, a hálózatba kapcsolt háztartási cikkektől, tárgyaktól (IoT) a fantasztikus kijelzőkig életünk minden területét érintő konferenciáról és kiállításról van szó, amit ma már nem is neveznek „szórakoztató elektronikai show”-nak, a rövidítés maga nyert új jelentést: az ami a héten Las Vegasban zajlott, hivatalosan is csupán CES és kész! A konferencia-előadásaival és a magyar vállalkozások amerikai térhódításának segítésével sokunk barátjának számító Horváth László úgy fogalmazta meg ezt az egészet, hogy „Disruption is going  mainstream”, amiből a „disruption”-t nehéz magyarítani, mivel pontatlan lenne félbeszakításnak, megszakításnak fordítani, de az biztos, hogy azok a folyamatok, amiket korábban még külön tudtunk kezelni informatikaiként, szórakoztató elektronikaiként vagy épp háztartásiként, nem a maguk medrében folytatódnak tovább, ezek a folyamatok valóban megszakadtak, egész iparágak változnak, mindent újra kell gondolni, és a fősodorrá az vált, hogy összeolvadnak a technikák és a tudományágak, minden mindennel összefügg, egybemosódik: disruption is going mainsteram. 

 
És most ezen bevezető után átadom a szót Horváth Lászlónak, aki több részes cikksorozatot ígért, amelynek első része még csak a bevezetés, így reményeink szerint nálunk még a jövő héten is tart az éppen csak véget ért  CES.
 
= = =
 

Egy magyar sikernek is örülhettünk mindjárt a CES kezdetén: a MixyLabs matematikai bázisú zene-keverő DJ terméke harmadik díjat nyert az EU-US Strtup Matchfest versenyben, egy francia és egy amerikai céggel jutva fel a dobogóra 160 résztvevő és 70 versenyző cég mezőnyében. Ennél jobban nem is indulhatott volna a kreativitást, a jövőt és a mai piaci realitásokat egyesítő CES. Ugyancsak az élmezőnyben végzett a verseny másik magyar résztvevőjének (Yummber) házikonyha applikációja, és ezek az elismerések - egy olyan zsűri részéről, amely amerikai és európai kockázati tőke befektetőkből állt - sok sikert előlegezhetnek meg a cégeknek, és ígéretes a szépen fejlődő magyar startup kultúra szemszögéből is. Mint a verseny szerény résztvevője, büszkén tanúsíthatom, hogy Gödény Gábor (MixyLabs) és Kalmár Péter (Yummber) prezentációja egyaránt jó fogadtatásra talált a résztvevők között, mindketten stílusosan és ügyesen mutatták be terméküket és csapatukat. 

A CES maga 170 ezer résztvevőt, köztük 50 ezer külföldit hozott el Las Vegasba, akik maguk is – csakúgy, mint a kiállítók – gyakorlatilag minden iparágat képviseltek. Még teljesebb a kép, ha a résztvevőkhöz hozzászámoljuk az a 15,2 milliárd oldalletöltést, ami a közösségi médiában kapcsolódott a CES-hez január 6 és 9 között. Nem csoda, hogy ma már senki sem tudja megmondani, hogy mi a CES, maguk a szervezők sem, hisz az eredetileg Consumer Electronics Show-nak nevezett rendezvényt már korábban átkeresztelték International CES-nek, mostanra azonban az International-t sem tartják szükségesnek odaírni, lekopott, maradt a csupasz CES. Ez a geek-ekről és geek-eknek  szóló megafesztivál azt üzeni:  itt láthatod, hogy a Te üzleteden és kívül is van érdekes, izgalmas, folyamatosan megújuló, felfedezésre váró világ; itt mások is észrevesznek Téged, s ezért különbözik maga a jelenlét, vagy az interneten keresztül megnézett, elolvasott hírdömping.

Ezt a személyes hangulatjelentést nyitom meg most, s arról szeretnék beszélni, beszélgetni a következő néhány napban, hogy miképp is jelenik meg a már említett distruptive force a technika világában.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megszavazta az Est Media rendkívüli közgyűlése a Delta-tranzakciót

A részvényesek felhatalmazásával folytatódhat a tranzakció, amellyel a magyar informatikai holding, a Delta Csoport megjelenik a Budapesti Értéktőzsdén, az Est Media Nyrt. rendkívüli közgyűlése ugyanis közel 90 százalékos többséggel megszavazta a Delta Systems Kft. nyáron bejelentett akvizícióját. A közgyűlés határozata értelmében a tranzakció zárásával, amelynek határideje december 20., a tőzsdei társaság neve Delta Technologies Nyrt.-re változik, utalva a vállalat saját innovatív termék- és szolgáltatásfejlesztésre, akvizíciókra és nemzetközi terjeszkedésre utaló stratégiájára.

2019. október 2. 15:51

Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb

Alig több, mint két hét múlva kezdődik a huszadik - jubileumi - Internet Hungary konferencia Siófokon a Hotel Azúrban, ahová a rendezők több mint 2500 résztvevőt várnak, hogy azután hét teremben két napon át több, mint 300 nagynevű előadó oszthassa meg tudását, tapasztalatait vagy akár - mint például Jordán Tamás színművész - játékkal kapcsolatos élményeit. Mert ez a konferencia (sok egyéb mellett) a játékról, játékosságról szól, amit az üzleti életben - kicsit szárazabban - gamification-nek neveznek.

2019. szeptember 14. 09:04

Mit tehetünk a zsarolók ellen?

Magyarországon is rohamosan terjed a felhasználók adatainak pénzköveteléssel kísért titkosítása, amelynek kiemelt célpontja az üzleti szféra. Míg minden második kis- és középvállalkozás célkeresztje egy újabb zsarolóvírusnak, addig a Fortune 500 listáján sorakozó amerikai cégóriások közel 87%-át érte már hasonló jellegű támadás. A kártevők pedig akár egy álláspályázatra beküldött ártatlan önéletrajzon keresztül is beszivároghatnak. Szerencsére azonban van megoldás!

 

2019. szeptember 9. 10:56

Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra

Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani. 

2019. augusztus 28. 16:00

Egy tajvani lakásból indult, óriásvállalat lett

A Zyxel tegnap ünnepelte fennállásának 30. évét, melyre különleges eseményekkel készül a tajvani hálózati kommunikációs eszközöket gyártó vállalat. Az ünneplésben, amit a „Go 30, Beyond Possibility” név alatt rendeznek, minden Unizyx alkalmazott részt vesz, termék promóciók illetve közösségi média kampányok indulnak el a világ minden táján.

2019. augusztus 22. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás