Miért nem übereli szoftveres megoldásaival a TAXI az UBERT?

Vértes János Andor, 2016. január 18. 13:48

A mai nap egyik legfőbb témája a közösségi oldalakon a taxisok forgalomlassító demonstrációja az Uber ellen: a posztokban a jogtól az árakig sok mindenről esik szó, de azzal senki sem foglalkozik, hogy miért nem fejlesztetnek maguknak a taxisok egy olyan szoftvert, vagy akár jobbat, mint amilyen az Uberé. 

A tarifa (ami egyébként olyankor, amikor se taxi, se uber, az egekbe is tud kúszni) az egy dolog, a fapados légitársaságokkal többnyire azért repülhetünk olcsóbban, mert lemondunk bizonyos kényelmi szolgáltatásokról. Vagyis tiszta képlet akkor lenne, ha ki lehetne mutatni, hogy mivel fizetjük meg az utazás azon részét, amit nem fizetünk meg: például látnánk, hogy mennyivel kényelmetlenebb az Uber a drágább tarifáért nyilván megbízhatóbb, gyorsabb, kulturáltabb taxitársaságoknál.
 
Csakhogy nem így van. Az Uber alkalmazásoknál előre tudjuk, hogy milyen kocsi jön értünk és mikor, térképen követhetjük a kiválasztott autót a házunkig, előre tudjuk, hogy nagyjából mibe kerül majd a fuvar, s ezt az összeget is a lehető legkényelmesebb módon rendezhetjük: az előre megadott bankkártyánkon - külön fizetési procedúra nélkül - beterhelődik az út ára. Emellett a rendszeren belül értékelhetjük a szolgáltatást, a sofőrünket, aki emiatt kedves, szolgálatkész, a leggyorsabb útvonalat választja, és ő is értékelhet minket, és így mi is a legjobb arcunkat mutatjuk, nehogy legközelebb ne akadjon, aki bevállal minket utasnak.
 
Egy olyan szoftvert, ami ezt tudja, nem két fillér kifejlesztetni, de nem is csillagászati összeg, nagy valószínűséggel belefért volna annak a csendes címkiadó rendszernek az árába, amit nem olyan régen vezettek be a taxiknál... Ráadásul annak a bevezetésekor már látni lehetett, hogy előbb-utóbb ideér az Uber, tehát olyan szofverrendszer kell, ami legalább annyit tud, mint az övék, de még jobb egy olyan, ami azt is übereli...  
 
Ám a taxitársaságok úgy döntöttek, hogy nem! Nekünk elég a csendes címkiadó, mert ha nagyon előre szaladunk, még a végén kiderül, hogy nem is kell az utas és a sofőr közé egy operátor és egy őt alkalmazó taxitársaság, vagyis előbb utóbb a sárga taxi is átalakul Uber-jellegűvé. Az, hogy egy taxitársaság is tudna hozzáadott értéket termelni (például, hogy az értékelési rendszert beépíteni a belső minősítésbe, ami segítene a legjobbak megtartásában, és így esetleg azért ülnék ennek vagy annak a társaságnak a kocsijába, mert kiváló pilótái vannak), eszükbe sem jutott, ők nem a szolgáltatás minőségét és/vagy az utas érdekeit hivatottak védeni, hanem a sajátjukét, vagy amit annak vélnek.
 
No persze tiltakozni lehet! Holnapután a postások is kivonulhatnak az utcára, hogy tiltsák be az e-mailt, és az újságírók/kiadók is, hogy le a weboldalakkal! De valamiért az az érzésem, hogy ez az út majdnem annyira járhatatlan, mint Budapest sok utcája taxis tüntetés idején. A haladást lassítani ugyan lehet néhány sáv lezárásával, de megállítani, visszafordítani – ahogy a prédikátor is mondja – „hiábavalóság, felette nagy hiábavalóság”...
 

 

Kulcsszavak: Uber

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt az Evolution 2017 konferencián ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat. A 2016-os évre vonatkozó televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le, így a 2015-ös reklámtorta TV nélküli számait hasonlították össze a 2016-os reklámköltés számokkal. A 2015-ös Reklámtortához képest (142,7 milliárd Ft) a 2016-os Reklámtorta (160,06 milliárd Ft) 12,11 %-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, de a változás mögött tendenciák áttekintésével kevésbé mutat pozitív képet.
 

2017. március 1. 19:59

Új vezérigazgató a Kulcs-Soft Nyrt. élén

Február elsejétől Szabó Ervin tölti be a Kulcs-Soft Nyrt vezérigazgatói pozícióját. A szakember 20 éve dolgozik gazdasági és IT területen, belépésével Kulcsár Tibort váltja a vezérigazgatói székben, aki elnöki pozícióját továbbra is megtartja. Az új vezető egyik kiemelt célja a vállalat nemzetközi szerepének erősítése.

2017. február 21. 15:36

A CES és Trump

Amerikai tudósítónk ezúttal már a negyedik cikkben tér vissza a jövőt meghatározó január elejei Las Vegas-i CES konferenciára (itt kezdte: http://hirek.prim.hu/cikk/123447/), de immár kissé nagyobb látószeget nyit, a politika, az új amerikai elnök sem maradhat ki beszámolójából, hisz némiképp ezek a kérdések is befolyásolják a jövőt. 

2017. február 6. 14:19

CES 2017 – Jó most élni!

Január legnevezetesebb informatikai eseménye a – már rég nem csupán a szórakoztató elektronikához kapcsolódó – Las Vegas-i CES, ahol mindjárt az év elején kiderül, hogy milyen műszaki újdonságokra kell odafigyelnünk az idén, és mik azok, amik megjelentek ugyan a korábbi kiállításokon, de lassan kikopnak az életünkből. Az online marketing neves szakembere, az Amerikában élő Horváth László - az első leülepedés után - az idei CES látnivalói közül az örökzöld témának számító kijelzőket és az egyre hangsúlyosabbá váló biztonsági kérdéseket érezte a leginkább kiemelésre kívánkozónak, majd - a következő fejezetben - rátér a magyar startup-ok szereplésére. 

2017. január 30. 14:23

Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál

Kara Ákos zalaegerszegi sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet, hogy a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációját elősegítő három pályázat beadási határideje megváltozott, a pályázatokra március 8-ától lehet beadni a támogatási igényeket.

2017. január 30. 09:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban

2017. március 30. 10:19

A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust

2017. március 27. 12:18

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40
cloudappsportal.com