Miért nem übereli szoftveres megoldásaival a TAXI az UBERT?

Vértes János Andor, 2016. január 18. 13:48

A mai nap egyik legfőbb témája a közösségi oldalakon a taxisok forgalomlassító demonstrációja az Uber ellen: a posztokban a jogtól az árakig sok mindenről esik szó, de azzal senki sem foglalkozik, hogy miért nem fejlesztetnek maguknak a taxisok egy olyan szoftvert, vagy akár jobbat, mint amilyen az Uberé. 

A tarifa (ami egyébként olyankor, amikor se taxi, se uber, az egekbe is tud kúszni) az egy dolog, a fapados légitársaságokkal többnyire azért repülhetünk olcsóbban, mert lemondunk bizonyos kényelmi szolgáltatásokról. Vagyis tiszta képlet akkor lenne, ha ki lehetne mutatni, hogy mivel fizetjük meg az utazás azon részét, amit nem fizetünk meg: például látnánk, hogy mennyivel kényelmetlenebb az Uber a drágább tarifáért nyilván megbízhatóbb, gyorsabb, kulturáltabb taxitársaságoknál.
 
Csakhogy nem így van. Az Uber alkalmazásoknál előre tudjuk, hogy milyen kocsi jön értünk és mikor, térképen követhetjük a kiválasztott autót a házunkig, előre tudjuk, hogy nagyjából mibe kerül majd a fuvar, s ezt az összeget is a lehető legkényelmesebb módon rendezhetjük: az előre megadott bankkártyánkon - külön fizetési procedúra nélkül - beterhelődik az út ára. Emellett a rendszeren belül értékelhetjük a szolgáltatást, a sofőrünket, aki emiatt kedves, szolgálatkész, a leggyorsabb útvonalat választja, és ő is értékelhet minket, és így mi is a legjobb arcunkat mutatjuk, nehogy legközelebb ne akadjon, aki bevállal minket utasnak.
 
Egy olyan szoftvert, ami ezt tudja, nem két fillér kifejlesztetni, de nem is csillagászati összeg, nagy valószínűséggel belefért volna annak a csendes címkiadó rendszernek az árába, amit nem olyan régen vezettek be a taxiknál... Ráadásul annak a bevezetésekor már látni lehetett, hogy előbb-utóbb ideér az Uber, tehát olyan szofverrendszer kell, ami legalább annyit tud, mint az övék, de még jobb egy olyan, ami azt is übereli...  
 
Ám a taxitársaságok úgy döntöttek, hogy nem! Nekünk elég a csendes címkiadó, mert ha nagyon előre szaladunk, még a végén kiderül, hogy nem is kell az utas és a sofőr közé egy operátor és egy őt alkalmazó taxitársaság, vagyis előbb utóbb a sárga taxi is átalakul Uber-jellegűvé. Az, hogy egy taxitársaság is tudna hozzáadott értéket termelni (például, hogy az értékelési rendszert beépíteni a belső minősítésbe, ami segítene a legjobbak megtartásában, és így esetleg azért ülnék ennek vagy annak a társaságnak a kocsijába, mert kiváló pilótái vannak), eszükbe sem jutott, ők nem a szolgáltatás minőségét és/vagy az utas érdekeit hivatottak védeni, hanem a sajátjukét, vagy amit annak vélnek.
 
No persze tiltakozni lehet! Holnapután a postások is kivonulhatnak az utcára, hogy tiltsák be az e-mailt, és az újságírók/kiadók is, hogy le a weboldalakkal! De valamiért az az érzésem, hogy ez az út majdnem annyira járhatatlan, mint Budapest sok utcája taxis tüntetés idején. A haladást lassítani ugyan lehet néhány sáv lezárásával, de megállítani, visszafordítani – ahogy a prédikátor is mondja – „hiábavalóság, felette nagy hiábavalóság”...
 

 

Kulcsszavak: Uber

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felelősség a települések digitális jövőjéért

Budaörs város (28.400 lakos) és Alsómocsolád község (276 lakos) polgármesterei december 7.-én együttműködési megállapodást írtak alá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének székházában, mellyel elindították a Digitális Jövő Települési Hálózat (DJTH) kiépítését. A településvezetőket az a meggyőződés vezette, hogy az új technológiák befogadási képessége része a települési társadalmi közfelelősség vállalásnak, s ennek a városok és községek csak közösen fellépve, munkamegosztásban és együttműködve képesek megfelelni.

2016. december 9. 08:51

Hadat üzen a hirdetési meddőszórásnak a DataMe

Miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás, az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt az égető hiányt ismerte fel az interaktív hirdetéskiszolgálás magyarországi piacvezetője, az Adverticum Zrt., amikor a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével az elmúlt hónap végén megalapította adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatát, a DataMe Kft.-t.

2016. november 16. 15:02

Magyarországra kerül a Lenovo szervergyártás

A Lenovo, a világ vezető PC-gyártója fontos mérföldkőhöz érkezett. Az EMEA régiót számos Lenovo termékkel ellátó sárvári gyáregységbe helyeződik át a szervergyártás is. Az üzem az x86-os szervergyÁrtósorral bővült.

2016. november 14. 15:49

CES 2017: 35 innovációs díjat nyert a Samsung

A Fogyasztói Technológia Szövetség a 2017-es CES nemzetközi fogyasztói elektronikai kiállítás tekintélyes innovációs díjai közül 35-öt a fogyasztói elektronika, a félvezetők és a telekommunikáció terén globális piacvezető és díjnyertes újító vállalat, a Samsung Electronics termékeinek ítélt oda.

2016. november 14. 10:53

Folytatódhat a nevezés – hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

Meghosszabbított határidővel, november 20-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott digitális megmérettetésre 25 kategóriában várják a nevezéseket.

2016. november 2. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom átruházza a többségi részesedését a Crnogorski Telekomban

2017. január 10. 11:37

2016 végére a teljes mobil adatforgalom 70%-a már a 4G hálózaton fut a Telekomnál

2017. január 3. 12:44

Még nem késő! Csatlakozz a magyar delegációhoz!

2016. december 16. 13:02

Önvezető Uber-taxik és más "autós" hírek

2016. december 15. 11:58
cloudappsportal.com