Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában

forrás: Prím Online, 2016. február 11. 13:14

A szingapúri fastacash és a magyar Cellum vezetői ma délelőtt a Buddha Bár és Hotelben írták alá azt a megállapodást, amelynek keretében több tucat közösségi kommunikációs csatorna gazdagodhat mobilfizetési szolgáltatással.

A megállapodás keretében a két cég megosztja egymással technológiai képességeit és partnerhálózatát, ami újabb lökést ad globális terjeszkedésüknek. A fastacash integrálja a Cellum kiemelkedően biztonságos mobiltárca-megoldását, valamint mobiltranzakciós és kártyatárolási technológiáját, a Cellum pedig felhasználja a fastacash közösségi médián keresztüli fizetési képességeit, valamint kiemelkedő kompetenciáit a felhasználói élmény (UX) és felhasználói felületek (UI) tervezése terén.

A Cellum korábbi B2B megoldásai – amelynek keretében pénzintézeteknek, távközlési szolgáltatóknak és kereskedőknek kínált biztonságos mobilfizetési megoldásokat – most új dimenzióba kerülnek a B2C piacra való betöréssel: a fastacash segítségével a mobil fizetést kiterjesztik a közösségi oldalakra és üzenetküldő alkalmazásokra, aminek köszönhetően a felhasználók a jövőben a már jól megszokott, kedvenc appjaikból fizethetnek kényelmesen, gyorsan és biztonságosan.
 
A fastacash a közösségi hálókon és üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli tranzakciók terén piacvezető vállalat. Megoldásai között mind a felhasználók egymás közti (peer-to-peer) pénzküldési lehetősége, mind a kereskedőkkel történő (Person-to-Merchant) fizetés megtalálható. Ez a kínálat mostantól kibővül a Cellum PCI DSS megfelelőségű, márkázható mobiltárcájával.
 
Az együttműködésnek köszönhetően a két cég közösen négy kontinensen – Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Észak-Amerikában – több ezer kereskedőt és több százmillió felhasználót érhet el, akik összesen 24 közösségi hálón – köztük a Facebook Messengeren, Twitteren, WeChaten,  Viberen és WhatsAppon – keresztül használhatják majd a szolgáltatást.
 

Egy érdekes új alkalmazási terület, amikor vásárlásnál a fizetési gombhoz érve esetleg szülői, rokoni, baráti segítséget kérhetünk az adott árucikk megvásárlásához, s ez a kérés titkosítottan, de a már említett közösségi alkalmazások felhasználásával bonyolódhat. Hivatalosan ez úgy hangzik, hogy a Cellum hálózatát felhasználva a fastacash elindíthatja az új, Request-To-Pay nevű megoldását, amelynek segítségével a felhasználók a közösségi hálókon keresztül, közösen is vásárolhatnak, bevonva egymást – családtagokat, barátokat, ismerősöket- az online és offline tranzakciókba, elektronikus ajándékozásba. Ezáltal azok is hozzáférhetnek az elektronikus fizetési lehetőséghez, akik nem rendelkeznek bankszámlával vagy egyéb pénzküldési lehetőséggel - így válik az együtt lebonyolított tranzakció igazi közösségi élménnyé.
 
A fastacash elnök-vezérigazgatója, Vince Tallent elmondta, hogy India, Indonézia Szingapur és a környékbeli országok nem véletlenül a Facebooknak is kiemelt piacai, de természetesen nem csak itt szeretnék élvezni együttműködésük gyümölcsét: „A világ népességének fele használ valamilyen közösségi oldalt, illetve üzenetküldő szolgáltatást – közülük egyre többen küldenek pénzt ezeken a csatornákon keresztül, megváltoztatva a fizetés hagyományos módját. A Cellum segítségével megerősíthetjük a szolgáltatási képességeinket, szélesebb, teljesebb körű közösségi kereskedelmi megoldásokat kínálva a partnereink számára. Ez új lehetőséget ad mindkét cégnek az erőteljesebb növekedésre, így még kedvezőbb helyzetbe kerülünk a többmilliárd dolláros mobilfizetési piacért folytatott versenyben.”
 
A Cellum elnök-vezérigazgatója, Dr. Kóka János szólt arról is, hogy a két cég közösen mutatkozik be a február 22-25-i barcelona-i Mobile World Conress-en is: „Innovatív és biztonságos megoldásainkat a fastacash kiemelkedő tapasztalatával és képességeivel ötvözve új, még átfogóbb megoldásokat kínálhatunk üzleti partnereinknek. Hatalmas lehetőség van ebben az együttműködésben, tökéletesebb, mobilra optimalizált megoldásokat építünk, amelyek alapvetően változtatják meg azt, ahogy emberek és vállalkozások tranzakciókat bonyolítanak. A felhasználók preferenciái egyre inkább a közösségi médián keresztüli értékcsere irányába változnak, mi pedig lehetőséget teremtünk partnereink számára, hogy e változásnak még a korai szakaszában beszálljanak.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET rendszeres, éves lakossági e-kereskedelmi kutatása az online vásárlás fő trendjeit vizsgálta.

2019. május 22. 12:56

A Magyar Telekom 2019. első negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2019. első negyedévre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.

2019. május 9. 11:15

Látványos növekedés és gyarapodó ügyfélszám a UPC-nél

Az egyes üzletágak erős teljesítményének köszönhetően 6,6%-os árbevétel-növekedéssel, valamint az előfizetések és ügyfelek számának kiegyensúlyozott gyarapodásával zárta 2019 első negyedévét az előző év azonos időszakához képest a UPC Magyarország. 

2019. május 7. 13:26

Ötvenmilliós befektetésért versengenek az MVM Edison döntős startupjai

Elektromos meghajtású, napelemes hajó, üzleti célú autómegosztó szolgáltatás, az elektromos autók töltését optimalizáló rendszer, illetve okostelefonos alkalmazás, testreszabható okoslámpa, „ipari napóra”, valamint az energiahatékonyságot és a környezetvédelmet szolgáló komplex rendszerek is szerepelnek az MVM Edison startupverseny idei nyolc döntőse között. Az ötletgazdák akár 50 millió forint befektetést is nyerhetnek ötletük sikerre viteléhez.

2019. május 2. 17:28

Öt év alatt megháromszorozta forgalmát a 77 Elektronika Kft.

Több mint 10 százalékkal nőtt a teljes egészében magyar tulajdonú 77 Elektronika Kft. exportforgalma 2018-ban. A tavalyi, több mint 2,5 milliárdos exportnövekedésnek köszönhetően a családi tulajdonban lévő vállalat megközelítette a 31 milliárd forintos árbevételt, ami 2013-ban még 10 milliárd forint volt. 

2019. április 24. 17:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05
online sportfogadás