Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában

forrás: Prím Online, 2016. február 11. 13:14

A szingapúri fastacash és a magyar Cellum vezetői ma délelőtt a Buddha Bár és Hotelben írták alá azt a megállapodást, amelynek keretében több tucat közösségi kommunikációs csatorna gazdagodhat mobilfizetési szolgáltatással.

A megállapodás keretében a két cég megosztja egymással technológiai képességeit és partnerhálózatát, ami újabb lökést ad globális terjeszkedésüknek. A fastacash integrálja a Cellum kiemelkedően biztonságos mobiltárca-megoldását, valamint mobiltranzakciós és kártyatárolási technológiáját, a Cellum pedig felhasználja a fastacash közösségi médián keresztüli fizetési képességeit, valamint kiemelkedő kompetenciáit a felhasználói élmény (UX) és felhasználói felületek (UI) tervezése terén.

A Cellum korábbi B2B megoldásai – amelynek keretében pénzintézeteknek, távközlési szolgáltatóknak és kereskedőknek kínált biztonságos mobilfizetési megoldásokat – most új dimenzióba kerülnek a B2C piacra való betöréssel: a fastacash segítségével a mobil fizetést kiterjesztik a közösségi oldalakra és üzenetküldő alkalmazásokra, aminek köszönhetően a felhasználók a jövőben a már jól megszokott, kedvenc appjaikból fizethetnek kényelmesen, gyorsan és biztonságosan.
 
A fastacash a közösségi hálókon és üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli tranzakciók terén piacvezető vállalat. Megoldásai között mind a felhasználók egymás közti (peer-to-peer) pénzküldési lehetősége, mind a kereskedőkkel történő (Person-to-Merchant) fizetés megtalálható. Ez a kínálat mostantól kibővül a Cellum PCI DSS megfelelőségű, márkázható mobiltárcájával.
 
Az együttműködésnek köszönhetően a két cég közösen négy kontinensen – Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Észak-Amerikában – több ezer kereskedőt és több százmillió felhasználót érhet el, akik összesen 24 közösségi hálón – köztük a Facebook Messengeren, Twitteren, WeChaten,  Viberen és WhatsAppon – keresztül használhatják majd a szolgáltatást.
 

Egy érdekes új alkalmazási terület, amikor vásárlásnál a fizetési gombhoz érve esetleg szülői, rokoni, baráti segítséget kérhetünk az adott árucikk megvásárlásához, s ez a kérés titkosítottan, de a már említett közösségi alkalmazások felhasználásával bonyolódhat. Hivatalosan ez úgy hangzik, hogy a Cellum hálózatát felhasználva a fastacash elindíthatja az új, Request-To-Pay nevű megoldását, amelynek segítségével a felhasználók a közösségi hálókon keresztül, közösen is vásárolhatnak, bevonva egymást – családtagokat, barátokat, ismerősöket- az online és offline tranzakciókba, elektronikus ajándékozásba. Ezáltal azok is hozzáférhetnek az elektronikus fizetési lehetőséghez, akik nem rendelkeznek bankszámlával vagy egyéb pénzküldési lehetőséggel - így válik az együtt lebonyolított tranzakció igazi közösségi élménnyé.
 
A fastacash elnök-vezérigazgatója, Vince Tallent elmondta, hogy India, Indonézia Szingapur és a környékbeli országok nem véletlenül a Facebooknak is kiemelt piacai, de természetesen nem csak itt szeretnék élvezni együttműködésük gyümölcsét: „A világ népességének fele használ valamilyen közösségi oldalt, illetve üzenetküldő szolgáltatást – közülük egyre többen küldenek pénzt ezeken a csatornákon keresztül, megváltoztatva a fizetés hagyományos módját. A Cellum segítségével megerősíthetjük a szolgáltatási képességeinket, szélesebb, teljesebb körű közösségi kereskedelmi megoldásokat kínálva a partnereink számára. Ez új lehetőséget ad mindkét cégnek az erőteljesebb növekedésre, így még kedvezőbb helyzetbe kerülünk a többmilliárd dolláros mobilfizetési piacért folytatott versenyben.”
 
A Cellum elnök-vezérigazgatója, Dr. Kóka János szólt arról is, hogy a két cég közösen mutatkozik be a február 22-25-i barcelona-i Mobile World Conress-en is: „Innovatív és biztonságos megoldásainkat a fastacash kiemelkedő tapasztalatával és képességeivel ötvözve új, még átfogóbb megoldásokat kínálhatunk üzleti partnereinknek. Hatalmas lehetőség van ebben az együttműködésben, tökéletesebb, mobilra optimalizált megoldásokat építünk, amelyek alapvetően változtatják meg azt, ahogy emberek és vállalkozások tranzakciókat bonyolítanak. A felhasználók preferenciái egyre inkább a közösségi médián keresztüli értékcsere irányába változnak, mi pedig lehetőséget teremtünk partnereink számára, hogy e változásnak még a korai szakaszában beszálljanak.
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Házon belülről érkezett az SAP fejlesztőközpontjának új operatív vezetője

Új operatív vezetőt neveztek ki az SAP magyar fejlesztőközpontjának (SAP Labs Hungary) élére Nyers Balázs személyében. A szakember 2007 óta dolgozik az SAP kötelékében, vezetői tapasztalata mellett szerteágazó technológiai ismereteire fog támaszkodni új megbízatása során.

2020. május 25. 14:32

Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak

Ingyenesen hívható zöld számon várják a szakemberek azon Szegeden dolgozó egészségügyi dolgozók megkeresését, akik úgy érzik, lelki támogatásra van szükségük. A ’Segítők’ nevű önkéntes csoport szakemberei a 06-80-620-008-as számon fogadják a hívásokat, amelynek hátterét technikai és műszaki hozzájárulásként a Telenor biztosítja.

2020. május 14. 09:37

A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem

2020. március közepén a koronavírus egyik napról a másikra átrajzolta Európa és Magyarország hétköznapjait. Az emberek nagy részét teljesen felkészületlenül érte, amikor a járvány hazai megjelenésével szinte egyidejűleg a kormány meghirdette a #maradjotthon kampányt, ezért mindenki elkezdte a legszükségesebb élelmiszerek, tisztítószerek, távmunkához és otthon tanuláshoz szükséges eszközök pánikszerű beszerzését. Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az új vásárlók megjelenése és a karácsonyi szezont idéző csomagszámok vajon meddig tartják lendületben az e-kereskedelmi piacot és hogyan reagáltak a helyzetre a kereskedők? – ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentése.

2020. május 7. 14:43

Egészségügyi dolgozónak állt a hazai fejlesztésű, humanoid robot

Szokatlan kép fogadja a budai rendelőbe belépő pácienseket: egy közel másfél méter magas, emberszerű robot üdvözli elsőként az orvosi ellátásra érkezőket. A Pepper névre hallgató, gesztikuláló robot azonnal köszönti a pácienst, bemutatkozik, és elmondja, hogy a koronavírus helyzet miatt néhány kérdést szeretne feltenni. 

2020. május 3. 15:39

ECDL-bizonyítványt ad a Neumann Társaság a jeles informatikaérettségiért

Az oktatásért felelős minisztérium és a Neumann Társaság megállapodása értelmében az emelt- vagy középszintű informatikai érettségi vizsgát jelesre teljesítők további vizsga nélkül igényelhetnek ECDL-bizonyítványt, amelyet az idei évtől kezdve már elektronikus úton juttatnak el számukra, így a postára sem kell elmenni a dokumentumért.

2020. április 28. 09:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás