Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks ismét egy formabontó ötlettel állt elő, hogy bemutassa a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket.
Egy kísérlet keretében összekötötték az idei év nagy durranásának számító (és a Facebook által felvásárolt) Oculus Rift virtuális valóság szemüveget az Xbox Kinect mozgásérzékelős kiegészítőjével. A szerencsés párosítás eredményeképpen a felhasználó által érzékelt virtuális térben nem csak körbenézni, hanem mozogni is lehet.
Az összekapcsolt eszközöket egy sétarepülés-szimulátor programjához csatolták: az Oculus Rift szemüvegben megjelent a pilótafülke, a Kinect pedig egy virtuális botkormányon érzékelte a felhasználó kezét, aki így finom mozgásokkal tudta irányítani a gépet.
„Az Oculus Rift önmagában is egy nagyon fontos mérföldkő a virtuális valóság történetében, nyáron már várhatóan kereskedelmi forgalomban kapható lesz. Azonban az Oculus által nyújtott élményt még élvezhetőbbé lehet tenni, ha a felhasználó nem csak nézelődhet, de interakcióba is léphet a virtuális térrel. Próbálkoztunk több különböző megoldással, például hang- és pillantásvezérléssel, de végül a Kinect bizonyult a legmegfelelőbbnek a mozgások és gesztusok érzékelésére” – mondta Budaházy Szabolcs, az Arworks ügyvezető igazgatója.
A két eszköz párosításából egy különleges szimulátor született. Témaként az ARworks a sokak által vágyott vitorlázórepülést választotta, melyben a felhasználó kipróbálhatja magát pilótaként, miközben valós életveszély nélkül, akár dugóhúzóban zuhanhat a föld felé. A technológia más célokra is használható, nem csak szimulátorokban, hanem a sport vagy az oktatás terén is izgalmas lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- A virtuális valóság ökoszisztémája
- Késik az Oculus Touch
- Miről szólt az Ó-Év?
- Gear VR-re optimalizált webes böngésző a Samsungtól
- Okostelefon Akadémia: az 5G a holografikus telefonálást is elhozza
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- Itt a Samsung Gear VR felhasználóknak szánt változata!
- Vakokat segítő mobilalkalmazás nyert Bronz Oroszlánt Cannes-ban
- Az okostelefonok tömegcikké tették a virtuális valóságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.
Kutatók Éjszakája az ELTE Informatika Karán
Az ELTE Informatikai Kar idén is csatlakozik az Európa-szerte megrendezésre kerülő ingyenes eseménysorozathoz, melynek célja a tudomány és a kutatói életpálya népszerűsítése.
Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
Beolvadt a Magyar E-sport Szövetségbe (HUNESZ) a korábbi Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség (NGES), így egyesültek a hazai e-sport szervezetei. A HUNESZ 2023. szeptember 23-án megtartott tisztújító közgyűlésén az elnökségi tagok mellett egyúttal az új elnököt is megválasztották Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója személyében, a korábbi alapító elnök, Biró Balázs György főtitkárként viszi tovább a Szövetség szakmai vezetését.
A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
A trendek jönnek és mennek a médiában és a kreatív iparban, de a mesterséges intelligencia (MI) most már feltehetőleg velünk marad. Hogyan formálja az MI a média jövőjét, hogyan lehet etikusan használni, és mire figyeljünk oda médiafogyasztóként? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatudományi Intézete által szervezett Médiamítoszok című beszélgetéssorozat negyedik alkalmán ezeket a kérdéseket járták körbe neves kutatók és piaci szereplők. A beszélgetést prof. dr. Aczél Petra, a Médiatudományi Intézet kutatásvezetője moderálta.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.