A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak

forrás: Prím Online, 2016. február 22. 12:58

A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper” című kutatásából. A high-tech online vásárlók emellett egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők  különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak  számukra. 

A tanulmány – amit a comSore, a digitális területek világvezetőnek számító piackutató vállalata végzett el a UPS számára – megmutatja, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 53 százalék. Emellett a high-tech vásárlók 70 százaléka használta a kereskedő cég mobilalkalmazását is, szemben a nem high-tech vásárlók 55 százalékával. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online. 

 

Egy olyan időszakban, amikor az e-vásárlások száma folyamatosan növekszik, ezek az eredmények aláhúzzák az online jelenlét fontosságát – különös tekintettel a mobilos jelenlétre – minden olyan kereskedő számára, akik nagy értékű elektronikai cikkeket árulnak.

 

„A high-tech fogyasztók, és különösen az Y generáció, jól láthatóan könnyűszerrel vásárol bármely eszközön – mondta el Dave Roegge, a UPS high-tech üzletágának marketing igazgatója. – Ők már ’modern fogyasztók’, és arra számítunk, hogy a jövőben csak még többet fognak online vásárolni. A kiskereskedőknek online is rendelkezésükre kell állniuk, mégpedig az ő feltételeik szerint.”

 

A mobil vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak el. 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett a vásárlási élménnyel, amikor okostelefonnal vásároltak. Voltak, akik azt állították, hogy könnyebb a számítógép billentyűzetével és egérrel, mint okostelefonnal vásárolni, míg többen nehezményezték, hogy nem elég tiszták, vagy nem elég nagyok a képek a mobil eszközön.  

 

Ezek mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék. A high-tech vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vásárlók 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.

 

 

Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore adat szerint, 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról. 

 

A UPS „Pulse of the High-Tech Online Shopper” kutatása azt is megmutatta, hogy a high-tech vásárlók több alternatív kiszállítási lehetőséget használnak ki, mint a nem high-tech alanyok. A high-tech fogyasztók 37 százaléka azt mondta, hogy a „nem lakóhelyre történő” termékkiszállítási módokat preferálja.

 

A high-tech vásárlók számára fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere folyamat is. A folyamat legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén. 

 

A kutatásban több mint 2 000 vásárlót kérdeztek meg. A kutatás a fentieken kívül lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait, és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mégis van mozi! Autósmozi nyílik a budapesti Árkád tetején

Jó hírünk van azok számára, akik már a Grease és a Szeretném, ha szeretnél óta tudják, meg akarják tapasztalni az autós mozizás varázsát. Június 13-tól a PANAM autósmoziban forgathatják vissza az idő kerekét. Az autósmozi érintésmentes eszközökkel vár, így a koronavírus ideje alatt sem maradunk biztonságos szórakozás nélkül. A helyszínt a budapesti Árkád bevásárlóközpont tetőtéri parkolója biztosítja, ahol a tervek szerint hosszútávon élvezhetjük majd a szabadtéri filmnézést.

2020. május 26. 10:33

Home office és a mögötte rejlő nehézségek

Manapság egyre több ember végez különféle munkákat otthonról, ami gyökeresen megváltoztatott számos munkamenetet és szokást. Valójában ennyire egyszerű technikailag a home office, és milyen előnyei, illetve hátulütői vannak?

2020. május 20. 13:52

Állati találkozások

Az emberi kíváncsiság az állatvilágra is kiterjed: igyekszünk minél közelebb férkőzni hozzájuk, hogy mindent megtudjunk róluk, és közben olyan felvételeket is készíthessünk, amelyek több száz like-ot érnek majd a közösségi oldalakon. A Viasat Nature természetcsatorna ezúttal vadállatokról elkapott, hihetetlen egyedi képeket mutat be kedden este 8-tól az Elképesztő állati találkozásokban. Soha nem tapasztalt légyottoknak lehetünk szemtanúi ember és állat, állat és állat között, amelyek hol szívszorító, hol győzedelmes véget érnek. És íme néhány dolog, amit jó tudni, ha valaki vadállatok lesére indulna!

2020. május 19. 10:22

Ez az a nap! 2021 a Puskás Arénában

A kialakult járványhelyzet miatt – a labdarúgó-Európa-bajnoksághoz és az olimpiához hasonlóan – az idénre tervezett Ez az a nap!  is 2021-ben kerül megrendezésre.

2020. május 8. 13:07

Mégis lesz óriási retrobuli Szegeden

Ha nem is az eredeti időpontban, de idén is, ezúttal augusztus 20-án a legnagyobb hazai retrobuli, a szegedi Deja Vu Fesztivál nyitja a fesztiválszezont Dél-Magyarországon. Az újításokkal és meglepetésekkel készülő háromnapos rendezvényre az eredeti időpontra megváltott jegyek természetesen érvényesek.

2020. május 7. 15:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás