A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak

forrás: Prím Online, 2016. február 22. 12:58

A technológiai kérdésekben jártas fogyasztók elsősorban vásárlásra, fizetésre és csomagkövetésre használják mobileszközeiket – derült ki a UPS vezető csomagküldő vállalat friss „Pulse of the High-Tech Online Shopper” című kutatásából. A high-tech online vásárlók emellett egyre inkább elvárják, hogy a kereskedők  különleges mobilszolgáltatást is nyújtsanak  számukra. 

A tanulmány – amit a comSore, a digitális területek világvezetőnek számító piackutató vállalata végzett el a UPS számára – megmutatja, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka vásárol termékeket mobileszközön, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 53 százalék. Emellett a high-tech vásárlók 70 százaléka használta a kereskedő cég mobilalkalmazását is, szemben a nem high-tech vásárlók 55 százalékával. A comScore meghatározásában high-tech vásárlóknak számítanak mindazok, akik a kutatást megelőző három hónapban legalább egyszer vásároltak technológiai terméket online. 

 

Egy olyan időszakban, amikor az e-vásárlások száma folyamatosan növekszik, ezek az eredmények aláhúzzák az online jelenlét fontosságát – különös tekintettel a mobilos jelenlétre – minden olyan kereskedő számára, akik nagy értékű elektronikai cikkeket árulnak.

 

„A high-tech fogyasztók, és különösen az Y generáció, jól láthatóan könnyűszerrel vásárol bármely eszközön – mondta el Dave Roegge, a UPS high-tech üzletágának marketing igazgatója. – Ők már ’modern fogyasztók’, és arra számítunk, hogy a jövőben csak még többet fognak online vásárolni. A kiskereskedőknek online is rendelkezésükre kell állniuk, mégpedig az ő feltételeik szerint.”

 

A mobil vásárlások iránti fokozott érdeklődés ellenére, vagy éppen ezért, a high-tech vásárlók számos területen javulást várnak el. 84 százalék elégedett a vásárlási élmény egészével függetlenül a használt készüléktől, de már csak 66 százalék volt elégedett a vásárlási élménnyel, amikor okostelefonnal vásároltak. Voltak, akik azt állították, hogy könnyebb a számítógép billentyűzetével és egérrel, mint okostelefonnal vásárolni, míg többen nehezményezték, hogy nem elég tiszták, vagy nem elég nagyok a képek a mobil eszközön.  

 

Ezek mellett a kutatásból az is kiderült, hogy a high-tech vásárlók 69 százaléka keres rá a megvásárolni kívánt termékre mobilon bolti vásárlás során is, míg a nem high-tech vásárlóknál ez az arány csak 54 százalék. A high-tech vásárlók 76 százaléka, a nem high-tech vásárlók 65 százaléka követi nyomon a kiszállítást is a mobiltelefonján.

 

 

Általánosan is elmondható, hogy növekszik azon online fogyasztók száma, akik mobiltelefont vagy mobiltelefont és számítógépet egyaránt használnak vásárlásaik során. Egy korábbi comScore adat szerint, 2015 júliusában az online vásárlók közel 80 százaléka használt számítógépet és mobiltelefont egyaránt, szemben a 2013 szeptemberében mért 66 százalékkal. Az online vásárlók 11 százaléka csak mobiltelefont használt, ez 2013 szeptemberében 8 százalék volt. A csak asztali számítógépet használók aránya viszont 10 százalékra csökkent 26 százalékról. 

 

A UPS „Pulse of the High-Tech Online Shopper” kutatása azt is megmutatta, hogy a high-tech vásárlók több alternatív kiszállítási lehetőséget használnak ki, mint a nem high-tech alanyok. A high-tech fogyasztók 37 százaléka azt mondta, hogy a „nem lakóhelyre történő” termékkiszállítási módokat preferálja.

 

A high-tech vásárlók számára fontos a könnyű visszaküldési, illetve termékcsere folyamat is. A folyamat legfontosabb elemei között említették a könnyen kinyomtatható visszaküldési dokumentációt, a gyors termékcsere átfutási időt és a könnyen elérhető üzleteket a bolton belüli visszaváltás esetén. 

 

A kutatásban több mint 2 000 vásárlót kérdeztek meg. A kutatás a fentieken kívül lefedi a high-tech vásárlók bolton belüli vásárlási szokásait, és az ingyenes kiszállítási preferenciáikat is.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újragondolt klasszikus műalkotások az Insta-generáció számára

Hey Reilly olyan festők klasszikus műveit gondolta és alkotta újra a digitális generáció számára, mint Van Gogh, Botticelli és Da Vinci. A divattervezőként és illusztrátorként is kiemelkedő művész Samsung Galaxy Note10+ okostelefon segítségével hozta létre a kizárólag digitális technikával készült „Mobile Masterpieces” (Mesterművek mobillal) sorozatát, amely a huszonegyedik századi közönség számára értelmez újra olyan ikonikus európai műalkotásokat, mint például Vermeer „Leány gyöngy fülbevalóval” című képe.

2019. október 9. 10:08

Újabb rejtélyeket fejtettek meg a piramisokról

A technológiai fejlődésnek köszönhetően mára az ókori rejtélyek megfejtése is egyszerűbb feladatnak bizonyul. A Viasat History csatorna legújabb sorozatának szakemberei drónok bevetésével és 3D tervezéssel fejtettek meg titkokat. Kilenc piramist – köztük a híres gízaiakat – vizsgáltak meg új szemszögből, hogy végre választ kapjanak a nagy kérdésre: az ókori egyiptomiak a sivatag közepén hogy voltak képesek megépíteni ezeket az épületóriásokat?

2019. szeptember 29. 10:30

Tanulj meg e-rollerezni, e-motorozni

Egyre több elektromos közlekedési eszköz jelenik meg a főváros utcáin – ami természetesen megosztja a budapestieket. A környezetvédelem hívei örülnek, mások viszont nem mindig felhőtlenül boldogok. Ahhoz, hogy gördülékeny legyen az együttélés, és még könnyebben megtalálhassák a helyüket a város életében az új típusú közlekedési eszközök, néhány dolgot mindenkinek érdemes megtanulnia. Ezek közül a legfontosabbat az Ogre & Co vezetője, Tóth-Báló Tamás össze is szedett számunkra.

 

2019. szeptember 21. 01:30

10 dolog, amit jobb észben tartani az online kaszinó és sportfogadó oldalakon

Az internet fejlődésével az online kaszinók látogatói az idejük nagy részét a számítógép vagy erre alkalmas okos eszközük képernyői előtt töltik el. Ők döntik el, hogy milyen játékkal, mikor, mennyi tétet feltéve játszanak, a lehetőségek tárháza végtelen. Ezzel együtt azonban nem árt odafigyelni néhány, akár a játékos saját maga által lefektetett alapszabályra, melyek bizonyos keretek közé terelik az online magatartást, természetesen a játékos javait szolgálva.  

2019. szeptember 16. 14:34

Budapesten is megtekinthető az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Az ikonikus sportautó 1:1 méretarányú, LEGO Technic elemekből épített élethű mását szeptember 16. és 22. között a Westend City Centerben tekintheti meg a magyar közönség. 

2019. szeptember 16. 14:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás