MasterCard: a vásárlók örülnek az új mobilfizetési megoldásoknak

MTI Sajtóadatbank, 2016. február 23. 16:00

A vásárlók 2015-ben örömmel fogadták a mobilfizetési lehetőségek bővülését, ugyanakkor egyre többen szeretnék látni ezeket a megoldásokat a mindennapi életben is. Erre utal az is, hogy az erről szóló közösségi média kommentek száma megduplázódott 2014-hez képest - derül ki a MasterCard negyedik mobilfizetési kutatásából, amelyet a PRIME Research kutatóintézettel közösen végzett.

A MasterCard közleményében ismerteti: a felmérés kétmillió, Twitteren, Facebookon, Instagramon, Forumson, Weibón, Google+-on és Youtube-on megjelent posztot vizsgált világszerte. A posztok témája minden esetben a mobilfizetés volt. A kutatás kimutatta, hogy nem csupán az érdeklődés növekedett meg a mobilfizetés iránt, de az elmúlt két év során egyre pozitívabb érzelmek köthetők az új technológiához.

 

A felmérés szerint 2015-ben a mobilfizetéssel foglalkozó beszélgetéseket 97 százalékban a digitális tárcák, mint az Apple Pay, a Samsung Pay, az Android Pay, valamint a MasterPass dominálták. E beszélgetések fókuszában a szolgáltatások indulása, a friss fejlesztések és a felhasználói értékelések álltak. A digitális pénztárcákon túl az egyérintéses kártyák voltak a legnépszerűbb témák (47 százalék), ezt követte a biometria (33 százalék), a személyes kifizetések (14 százalék), illetve a viselhető okoseszközök (6 százalék) téma.

 

Az egyérintéses fizetéssel foglalkozó eszmecserék száma a tömegközlekedési szolgáltatók kártyaelfogadóvá válásakor ugrott meg, például London és Szentpétervár esetében is. Ezek mellett a nagyobb sportesemények is élénkítették a beszélgetéseket a témában. A viselhető okoseszközök említése 2015 utolsó negyedévében harmincszorosára nőtt az első negyedévhez képest.

 

A digitális tárcák világszerte egyre jelentősebb tárgyai a közösségi médiában folyó beszélgetéseknek, melyek aránya az elmúlt évben valamennyi régióban növekedett, ideértve az ázsiai (+159 százalék), az európai (+144 százalék), a latin-amerikai és karibi (+20 százalék), a közel-keleti és afrikai (+111 százalék) és az észak-amerikai (519 százalék) régiót.

 

A mobilfizetés biztonsága továbbra is vezető téma, ráadásul egyre több fogyasztó gondolkodik pozitívan vagy semlegesen a biztonsági szolgáltatásokról (94 százalék). A közösségi médiában tavaly már arról szóltak a beszélgetések, hogy "a jelszavak korszakának vége", továbbá egyre többeket foglalkoztat a biometrikus azonosítás, 163 országban is említették ezt a közösségi médiában. Az ujjlenyomat és az elektrokardiográfia (EKG) segítségével jóváhagyott fizetési technológia egész évben vonzó téma volt a felhasználók számára, ugyanakkor az arcfelismerés ("Selfie Pay") maradt a legnépszerűbb (55 százalék) a biometriára fókuszáló beszélgetésekben.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Válasszunk magunknak csillagot

Virtuálisan barangolva az idei online CES-en az egyik kedvencem a csillagok vizsgálatát egyszerűvé és okossá varázsló Vespera, amely a francia startup, a Vaonis legújabb - immár második verziójú - távcső-fejlesztése.

2021. január 14. 11:04

Tordai István a magyar James Bond

Ritkaságszámba menő filmet készített Tordai István és csapata, melyről a producer-műsorvezető beszélt.

2021. január 6. 14:40

A STRAND ALLSTARS igazi ünnepet kíván

Különleges karácsonyi ajándékkal készült a STRAND fesztivál: a szervezők kérésére újra összeállt a Lábas Viki, Rúzsa Magdi, Horváth Tamás és Járai Márk alkotta STRAND ALLSTARS, hogy a Piramis Kívánj igazi ünnepet és Ajándék című dalát feldolgozva varázsoljon ünnepi hangulatot. A december 7-i rádiós premiert követően december 11-től látható az animációs klip is, melyben az előadók rajzfilm-karakterként tűnnek fel, viselve az Együtt az Autistákért Alapítvány jelképét, a Kék Szív kitűzőt. A dal és a kisfilm így kapcsolódik az Alapítvány most induló érzékenyítő kampányához, melynek célja, hogy ledöntse az autizmust övező tabukat. A Kék Szív kitűzők mától a MOL töltőállomásokon és a  www.egyuttazautistakert.hu oldalon megvásárolhatók.

2020. december 14. 12:31

Maradjunk otthon – de játsszunk élőben!

A világjárvány második hullámának berobbanásával szinte minden országban korlátozásokat terveznek bevezetni, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb Magyarországon is változások lesznek. Négy fal között töltve az időt számos lehetőség van arra, hogy lekössük magunkat, szórakozzunk, vagy éppen olyasmit próbáljunk ki, amit eddig nem. Ez talán az egyik legjobb idő arra is, hogy kipróbáljunk egy-kettőt a legjobb élő kaszinó oldalak közül!

2020. szeptember 21. 16:41

Miért jobb az Eldorado, mint más piacterek?

A videojáték-piacok azok a helyek, ahol a világ minden tájáról érkező játékosok vásárolhatnak és eladhatnak játékon belüli pénznemeket, tárgyakat és fiókokat. Napjainkban a piacterek a pénzkeresés legjobb módját képviselik, mivel a játékosok értékes játékbeli tárgyaikat eladhatják azoknak a játékosoknak, akiknek szükségük van ezekre, és ebből meg is élhetnek.

2020. szeptember 21. 10:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás