A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát
Sikerrel bonyolította le első, 4G-s hálózatot használó teszthívását a Telenor: az ezt lehetővé tevő Voice over LTE (VoLTE) a jövő telefonhívásainak lesz a technológiai háttere. Míg napjainkban a 4G-s hálózatokat itthon csak mobil adatátvitelre használják, a VoLTE alkalmazásával hamarosan beszédhívásokat is lehet majd továbbítani.
A beszédhívások 4G-re való kiterjesztése számos előnnyel bír, például sokkal gyorsabb lesz feltárcsázni valakit. Ha most 4G hálózatról indítunk egy telefonhívást, akkor először a telefonnak egy elérhető 2G vagy 3G hálózatra kell váltania, hogy felépülhessen a hívás. Így akár 10 másodperc is eltelhet, mire a hívott félnél kicsörög a telefon. Ez természetesen fordítva is igaz: egy hívás fogadása előtt 4G-ről 2G-re vagy 3G-re vált a telefon, mielőtt megjelenik a kijelzőn a bejövő hívás. Azonban a VoLTE bevezetésével azonnal elkezdődik a hívásfelépülés, nem kell a telefonnak másik hálózatra váltania, így 2-3 másodperc alatt hallhatjuk a másikat.
A gyorsaság mellett jelentősen javul a hangminőség is, mivel jobb minőségben kódolt beszédhangot lehet továbbítani a 4G-s hálózatokon, a rendelkezésre álló nagyobb sávszélességnek köszönhetően. A VoLTE bevezetésével számos egyéb funkcióval lesz kiegészíthető az egyszerű hanghívás, például a lokáció megosztásával vagy különböző multimédiás tartalmak küldésével.
„A mostani sikeres tesztelés fontos mérföldkövet jelent a bevezetésig vezető úton. Terveink szerint már idén év végére elérhető lesz a 4G-s telefonhívás a Telenor Magyarország mobilhálózatán. Ahogy az nemrég az OpenSignal nemzetközi tanulmányából is kiderült, 4G-hálózatunk világszinten is az élmezőnyben található. Mindig is arra törekedtünk, hogy olyan hálózatunk legyen, amely támogatja a Telenor innovatív kezdeményezéseit és megbízható hátteret biztosít ahhoz, hogy az új technológiákat elsőként vihessük piacra. A fejlesztések nem állnak meg, folyamatosan azon dolgozunk, hogy a legjobb Hipernet élményt nyújtsuk ügyfeleinknek. A VoLTE bevezetése másodpercekben és hangminőségben egyaránt mérhető lesz” – mondta Sepsi Zsolt, a Telenor Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
A VoLTE technológiát a legtöbb prémium kategóriás készülék már támogatja, azonban a valós használathoz szoftverfrissítésre lesz szükség. A Telenor dán, norvég és svéd leányvállalatainál már az ügyfelek is tudnak 4G-n beszédhívásokat bonyolítani abban az esetben, ha okostelefonjuk támogatja a VoLTE szabványt.
A Telenor hazai VoLTE bevezetéséhez szükséges virtualizált megoldást teljeskörűen a Huawei Technologies, a világ egyik vezető távközlési megoldásszállítója nyújtja, illetve implementálja. Ez a megoldás teszi lehetővé azt, hogy a hangszolgáltatást a hagyományos vonalkapcsolt technológiáról a modern IP alapú technológiára helyezzük át. Ez a virtualizált platform lehetőséget ad arra is, hogy a VoLTE-képes készülékek elterjedésével a hálózat kapacitása gyorsan és egyszerűen bővíthető legyen.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG 33 díjat söpört be az MWC-n
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait
- Ismerje meg a lenyűgöző Lenovo VIBE K5 Plus-t
- Office csomag jár a zászlóshajó Lumiákhoz
- A Sony újraértelmezi a kommunikációt az Xperia márka továbbfejlesztésével
- A Samsung bemutatta az eSIM-mel rendelkező Gear S2 classic 3G eszközt
- Itt a Cat S60, az első beépített hőkamerával rendelkező okostelefon
- Megjelent a Cisco előrejelzése a mobil adatforgalom alakulásáról
- Ericsson: a globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt egy év alatt
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: