2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem

forrás: Prím Online, 2016. március 3. 18:16

albertpalacci.org

Tovább bővült a hazai online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16%-os növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül.

Még mindig a műszaki cikkek a legkeresettebbek, de jelentősen gyarapodott a szépség, egészség és a játék, kultúra termékek forgalmán belül is az online csatornák aránya – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei első felméréséből.

 

16%-os bővülés

Az egyes szektorok növekedési üteme ugyanakkor eltérő: a legnagyobb bővülést a szépség, egészség szektor érte el (20%-os növekedéssel), míg a legkisebb mértékben idén is a számítástechnika szektor tudott nőni, csupán 9%-ot. 

 

Az olyan szektorok mint a divat, sport vagy a számítástechnika, növekedésüket elsősorban nem az online jelenlétük erősödésének köszönhetik, mivel bővülésük mértéke hasonlóan alakult a teljes kiskereskedelemre vetítve is. Ezzel ellentétben, 4 olyan szektor is van, ahol ugyan a teljes kiskereskedelem növekedése „csak” átlagos volt, az online viszont továbbra is dinamikusan bővül (játék, kultúra; műszaki cikk; szépség, egészség; otthon, kert). Ezekben a szegmensekben az online kereskedők számának ugrása és a termékek online vásárlásával szembeni bizalom növekedése magyarázza leginkább a bővülést.

 

Továbbra is leginkább műszaki cikket veszünk online – de jön föl a játék, kultúra is

A legnagyobb online kiskereskedelmi szektor továbbra is a műszaki cikkek szektora, mely 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított. Azonban a játék, kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek a vásárlók a hagyományos boltok polcaitól a webáruházak oldalaira.

 

Egyre kevesebb az új belépő, de még mindig sok az egyszeri vásárló

Tavaly hazánkban közel 2,5 millió ember vásárolt terméket valamilyen webáruházban, azonban 2015-ben az új belépők aránya már alig 4%-ra csökkent. Ennek fényében érdekes tény, hogy a webáruházak vásárlói közül a legtöbben – boltonként átlagosan 63% – tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban. Tehát, a növekedés érdekében a kereskedőknek a jövőben inkább az eddig mindössze egyszer vásárló ügyfeleik visszacsábítására érdemesebb helyezniük a hangsúlyt.

 

A 10 legnagyobb webáruház uralja a piacot és diktálja a fejlődés irányát

Bár magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik, a teljes forgalom 30%-át mégis a legnagyobb 10 kereskedő adja. Együttes online árbevételük tavaly közel 80 milliárd forint volt. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is.

 

Erősödik az m-commerce

Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak látványosan teret nyerni, a teljes online forgalom csupán 16%-a realizálódik ilyen fizetési módok révén. Azonban a mobil alapú vásárlás terjedésének ez nem szab gátat, ugyanis az online vásárlók 1/3-a már vásárolt tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.

 

OKI index: tovább nőtt az online szektor optimizmusa

Az online kereskedelem szereplői 2015 negyedik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, miközben az ünnepi időszak után az első negyedévben várható visszaesés kapcsán negatívabban látták lehetőségeiket az áruházak. 

 

Az online kereskedők némileg borúlátóbb várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben kedvező hangulat uralkodik, mind a teljes, mind az online kiskereskedelem esetében alapvetően inkább optimista hangulat a jellemző.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már készülhetünk a 2020-as Szabadság Szigetére

Érdemes beírni a naptárba: 2020. augusztus 5-én indul az év legjobb hete, a Szabadság Szigetén. Aki a november 14-én déli 12 órától 24 órán át tartó “Szitizen Prime” akcióban vásárol bérletet a jövő évi Szigetre, nem csupán a legolcsóbban válthat hetijegyet, de exkluzív ajándékcsomagot is kap, a környezettudatosság jegyében.

2019. november 13. 11:30

A természetes fény és a beépíthető lámpák

A természetes fény lételemünk, pozitívan hat testi-lelki jóllétünkre. Nincs is szebb egy csodálatos napkelténél, mely beragyog otthonunk ablakán. A reggeli napfény képes az egész napunk hangulatát pozitívan befolyásolni. Viszont az évszakok és az időjárás váltakozása miatt sajnos nem érheti mindig kellő (nap)fény lakásunkat. Ezért is fontos nagy hangsúlyt fektetnünk a természetes és a mesterséges fények egyensúlyára. 

2019. október 16. 20:46

Az ideális őszi, otthoni program

Itt a zordabb, esős idő, tagadhatatlanul megérkezett az ősz. Még a gyerekek nagy kedvencét, a pocsolyákban való ugrálást is meg lehet unni egyszer. Ilyenkor a hűvös kinti program után nincs is jobb, mint a meleg szobában leülni és társasozni egy nagyot. Mikor a család apraja-nagyja összegyűlik, kezdődhet a maratoni társas party.

2019. október 16. 15:14

Sminkelés állatkísérletektől mentes készítményekkel

A The Body Shop egyértelműen elkötelezett az igazán fontos dolgok mellett. Ennek megfelelően az általuk forgalmazott valamennyi smink készítmény teljes egészében mentes az állatkísérletektől.

2019. október 16. 13:12

Brit Care kutyaeledel

A rohanó világ és a modernizáció nemcsak minket, embereket érint olykor negatívan, hanem házi kedvenceinket is. Korunk népbetegségei – a keringési- és szívpanaszok, a daganatos megbetegedések vagy a cukorbetegség – visszavezethetők a stresszes életmódra. Gyógyításuk pedig sajnálatos módon sok esetben nem lehetséges, vagy nagy költségekkel jár.

2019. október 15. 18:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás