Rekordév az autóskamerák piacán
Az autóskamerák piaca az egész világon növekvő tendenciát mutat, a vitás helyzetekben vagy káresetkor bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg az gépkocsi tulajdonosokat.
A menetrögzítő alapfunkción túl pedig már GPS-szel felszerelt, WIFI-vel ellátott vagy parkolás közben rögzítő eszközt is találunk a palettán. A szektor meghatározó szereplője, a Mio 2015-ben megötszörözte eladási számait Magyarországon, 2016-ra pedig még okosabb kütyüket, még több extrát és új, pénztárcabarát megoldásokat ígérnek az autósoknak.
Az okostelefonok megjelenése ellenére folyamatosan nő a közlekedést segítő autós eszközök iránti kereslet, a szektor legnépszerűbb termékeinek még mindig a GPS-ek számítanak. A magyarországi eladási mutatók 2015-ben több százezres számot mutattak, a fogyasztók szerint megéri GPS készüléket vásárolni a beépített autós navigáció vagy okostelefon alkalmazások helyett. Amellett, hogy az élethosszig tartó frissítésekkel sokat spórolhatunk, az önálló autós navigációk számos további előnnyel is bírnak: pontosabb helymeghatározásra képesek, jobb jelszintet biztosítanak a sofőrnek, az újgenerációs változatok pedig már valós idejű közlekedési információkkal, forgalmisáv-asszisztenssel és parkolási móddal érkeznek.
„Magyarországon nagy a verseny a GPS-ek piacán, a trendek viszont egyértelműen egy irányba mutatnak. A magas árérzékenység miatt az egyéni igényekre szabható termékeket keresik leginkább, melyekre a felhasználó a számára szükséges, akár ingyenesen beszerezhető térképeket a kívánt időtartamra telepítheti. A GPS-ek és az autóskamerák összevetésében, Európa többi országához hasonlóan egyelőre még Magyarországon is a navigációk számítanak népszerűbbnek, de a fedélzeti kamerák iránti kereslet évről évre egyre kiugróbb számokat produkál. 2016-ban a tendencia még tovább nő, az autóskamera eladások az előrejelzések szerint a tavalyi számok másfélszeresét is meghaladják majd.” – foglalta össze a piaci trendeket a Mio régiós eladásokért felelős menedzsere, Cosmin Dobranis.
Az autóskameráké a jövő
A menetrögzítők hasznát a biztosító társaságok is kezdik felismerni, van olyan ország, ahol bizonyos értékhatár fölött kötelezővé is tették használatukat. Bár itthon még nem elvárás, egyre több autótulajdonos ébred rá a fedélzeti kamerák biztosította előnyökre. A számok folyamatos növekedésre utalnak Magyarországon, Európában és az egész világon egyaránt. A praktikus szerkezetek elsősorban a vitás esetek könnyebb elbírálására és a biztosítási csalások kiszűrésére alkalmasak. A kínálat abszolút csúcskategóriájának a Mio Combo termékeit tekinthetjük, melyek a már említett két kedvencet egyesítik: navigáció és autóskamera egyben. Idén négy új Mio termék is érkezik ebben a kategóriában.
„A tavaly bevezetett újdonságok igazolták elvárásainkat, hiszen az autóskamerák piacán ötszörösére nőtt a magyarországi eladások száma. A kezdeti lendületet szeretnénk átvinni 2016-ra is, az idei újdonságok és iparági innovációk hatására legalább 25%-os piaci részesedést tervezünk elérni az év végére” – árulta el a Mio jövőbeni terveit Cosmin Dobranis.
A Mio innovációs technológiái új termékek formájában érkeznek Magyarországra, 2016-ban az újgenerációs GPS-ek és autóskamerák mellett bemutatják Smart Home és hordható elektronikai megoldásaikat is.
Kapcsolódó cikkek
- „2025-re veszi fel a versenyt az önjáró villanyautó a robbanómotorossal”
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Biztonságos és stresszmentes tavaszkezdés a Mio-val
- Június közepéig végezhetőek el az ingyenes közlekedésbiztonsági képzések
- Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban
- Új ügyvezetőt igazolt az NNG
- Úton az autózás jövője felé
- Intelligens jegykezelő és okos közlekedéstervező a Xerox-tól
- Átlátszó kamion az utakon
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: