Rekord a hazai bankkártyás fizetésben
13 perc alatt szerződéskötéstől az éles indulásig, a Barion standján ülve. Ezt utánozza bármely bank!
Amikor egyik reggel a Goloka webshop tulajdonosa 1500 társával elindult az E-commerce Expo-ra, hogy megtudja, mik az újdonságok az e-commerce területén, még nem sejtette, hogy estére működő bankkártya elfogadás kerül webshopjába.
„A rekord ötlete spontán jött. Ügyfelünk standunknál érdeklődött, ajánlatunk hamar meggyőzte, és úgy döntött, leszerződik velünk. Mivel webáruházát a Shoprentertől bérli, és abba be van építve a Barion, a bekapcsolás csupán néhány percet vesz igénybe. Ekkor találtuk ki, hogy stopperrel fogjuk mérni, és rekordot próbálunk felállítani” – meséli Bíró Tamás, társ-alapító és marketingigazgató.
A Goloka webshop tulajdonosa a Barion standján ülve megkötötte az online szolgáltatási szerződést, majd a Bariontól kapott titkos azonosító átmásolásával, webshopjának webes felületén bekapcsolta a bankkártyás fizetést. Mindez, a jogszabályokban előírt ellenőrzésekkel együtt, 13 perc 51 másodpercet vett igénybe. A folyamat végén működő, a világ bármely pontjáról elérhető bankkártyás fizetés került az online áruházba.
A Barion egy néhány milliós forgalmú webshopnak is olyan árakat biztosít kártyás fizetésre, amit más szolgáltatók csak több százmilliós forgalom után ajánlanak. Az ügyfelek kedvence a pozitív cash flowt elősegítő azonnali jóváírás, valamint a vásárlást ösztönző kényelmes fizetés, bankkártya adatok begépelése nélkül. A mobilra is optimalizált felhasználói élmény hatására több ügyfélnél megnőtt a kártyás fizetések aránya. A Barion szolgáltatása belépési, havi, illetve kilépési díj nélkül vehető igénybe, csak a fizetések után kell díjat fizetni. Többféle csomagjuk van, az áraikat nem titkolják.
Igaz, hogy egyedi rekord született, de ezt a kunsztot bármely webshop meg tudja ismételni, aki a Shoprenter, Unas, Eshop-gyorsan vagy más Barion partner szoftverét használja. A Barion másként működik, mint a bankok, a cég néhány perc alatt elvégzi a szükséges átvizsgálást, és indulhat a fizetés. Mindezt a jogszabályok lehetővé teszik, a Magyar Nemzeti Bank felügyelete pedig garantálja a biztonságos tranzakciókat és az ügyfelek pénzének védelmét. Az online szerződéskötés csupán 1 percet vesz igénybe, és a fizetés bekapcsolása után már működik is a rendszer.
A legtöbb kereskedő nem használ bankkártyás fizetést, mert a bevezetése túlságosan bonyolult és körülményes volt eddig, a szerződéskötéstől az IT-n át, akár hetekig tartó folyamat is lehet egy bankkal megállapodni. „A standunknál találkoztunk olyan kereskedővel, aki három éve sikeresen ad el a weben, és hat hét után utasította el bankja, indoklás nélkül. Egy másik kereskedőnek a cégneve megváltozása miatt minden papírmunkát újra kellett kezdenie, és az összes IT tesztelést megismételnie.” – tette hozzá Bíró.
Annak sem kell kétségbe esni, akinek még nincs beépítve a Barion fizetés. Ingyenesen letölthető PHP, Android és iOS forráskód, alapos online dokumentáció, és akár telefonos műszaki segítségnyújtás mellett a Barion fizetés pár óra alatt bárhová beépíthető. Továbbá a Barion partnerei plugineket is kínálnak népszerű webshop szoftverekhez.
A Barion életében idén nem ez volt az egyetlen rekord. A Barion felhasználók száma év eleje óta megnégyszereződött, a webshopok száma majdnem tízszeresére nőtt. A növekedés exponenciális, év végére több mint 10 milliárdos forgalmat tervez a cég vezetősége, és ezen felül még az idén elindulnak más országokban, más pénznemekkel, elsőként euróval.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- Dinamikus fejlődésben az online bútorvásárlás
- Gravity R&D: sikeres az eMAG-al való együttműködésünk első éve
- Elindult a fogyasztói panaszok elektronikus kezelési platformja
- 2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem
- Új kereskedelmi vezető a Jófogásnál
- A jó ár már nem elég
- MasterPass fizetési szolgáltatással bővült a Telenor Wallet
- A high-tech online vásárlók egyre több mobileszközt használnak
- Uniós békéltető honlap indul
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: