Az online adatok megosztása tönkreteheti a házasságot és a karriert
Egy, a Kaspersky Lab által elvégzett kutatás szerint az emberek még mindig meggondolatlanul osztanak meg privát adatokat az interneten kockázatos szituációkban.
Az emberek 27%-a oszt meg véletlenül bizalmas adatokat, és 16%-uk szívesen hoz nyilvánosságra titkokat saját magáról – annak ellenére, hogy az információk online megosztása a párkapcsolatuk megromlásához vagy a munkájuk elvesztéséhez vezethet.
Kiderült, hogy sok ember osztja meg személyes adatait online csatornákon, egy veszélyes környezetben. Egy fotót saját magáról (45%), az elérhetőségét (42%), egy másik emberről készült fényképet (32%), bizalmas személyes adatot (30%) és munkával kapcsolatos adatokat (20%). Sőt, ami potenciálisan még veszélyesebb, hatból egy ember osztott már meg magáról titkot, 8%-uk pedig bizalmas pénzügyi adatokat.
Mindez annak ellenére történik így, hogy rengeteg ember nagyon aggódik az ilyen jellegű adatok nyilvánosságra kerülésének káros hatásai miatt – mind a pénzügyi veszteségtől, mind az érzelmi hatásoktól félnek. Például a válaszadók harmada tart attól, hogy ez károsíthatja a párkapcsolatát, vagy kínos helyzetbe hoz, esetleg megsért valakit, valamint minden hatodik ember attól fél, hogy ez káros hatással lehet a karrierjére.
Ez a szintű aggodalom gyakran indokolt. 27%-uk elismerte, hogy osztott már meg véletlenül bizalmas adatokat, minden tízedik válaszadó pedig szenvedett már ennek a következményeitől, melyek között megtalálható a barátok elvesztése (20%), a zaklatás (17%), a pénzügyi veszteség (15%), egy párkapcsolat vége (13%) és az állásából való elbocsátás (13%).
Az eredményeket kommentálva David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója az alábbiakat nyilatkozta: “Rengeteg otthoni felhasználó még mindig azért küzd, hogy a kockázatfelismerést óvatossággá alakítsa át amikor online tevékenységre kerül a sor. A sok használt eszköz és online csatorna miatt sosem volt még ilyen egyszerű közzétenni egy meggondolatlan üzenetet vagy véletlenül nem a megfelelő emberekkel megosztani információkat. Ha valaki nem eléggé kibertudatos, és nem rendelkezik a hatékony védelemmel, annak barátságok megromlása és az állása elvesztése lehet a következménye. Ami egyszer kikerül online, az örökké ott is marad – ha tehát vannak kétségei, akkor inkább tartsa meg magának az információkat.”
Elengedhetetlen manapság a lehetséges internetes kockázatok ismerete és a szükséges óvintézkedések megtétele annak érdekében, hogy biztonságban tartsuk online tevékenységünket és információinkat,. Itt ellenőrizheti kiber-hozzáértését: https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/. Ha szeretne több tippet megtudni arról, hogyan védheti meg magát az interneten, kérjük, látogassa meg a https://blog.kaspersky.com/tag/cybersavvy oldalt.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup menti meg a strandlopásoktól a világot
- Kaspersky: az idősebbek sokkal körültekintőbb internet-felhasználók
- Háromból egy vállalkozás nincs tisztában a virtuális környezetek speciálizált biztonsági megoldásaival
- Minden, amit a zsarolóprogramokról tudni kell
- A jó biztonsági hírnévvel rendelkező bankokat előnyben részesítik a cégek
- Újra Magyarországon a Trend Micro
- Propagandacélokat szolgálhat a kormányzati informatikai rendszer támadás
- Az egész világ kíváncsi a strandlopás elleni magyar ötletre
- Zsarolásról, kiberkémkedésről és célzott támadásokról szólt az elmúlt év
- Kis odafigyelés, biztonságosabb működés
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: