Media Hungary: az internetes „pók” a legújabb digitális csodafegyver a cégek kezében
Kik és milyen céllal használják az internetes pókokat? Átveszi-e a közösségi média az online sajtó nyitóoldalának szerepét? Miért érnek célt és maradnak meg tartósabban az elmében a negatív hírek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ idén a Media Hungary konferencia, mely amellett, hogy külföldi sztárelőadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.
Napról-napra és gyökeresen alakulnak át a médiafogyasztási szokások a digitális technológia térhódításának köszönhetően. A tizenévesek már okostelefonról a matekórán nézik kedvenc sorozatukat, míg szüleik még inkább este a tévében a kanapéról. A semmiből nőnek ki olyan fiatal sztárok, akik televízióban, rádióban, újságban még talán sosem szerepeltek, mégis milliós rajongótáboruk van a YouTube-on, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Snapchat-en. A Media Hungary május 10-11-én több mint 100 előadás keretében vizsgálja, hogy merre tart a hagyományos és a digitális média.
Új csodafegyver: az internetes pók
A technológia nemcsak a médiafogyasztásra nyomja rá a bélyegét, hanem egyre kifinomultabb eszközöket ad a cégek, vállalkozások kezébe, hogy felülkerekedjenek versenytársaikon. A digitális marketing legújabb csodafegyverei az internetes pókoknak és robotoknak nevezett kémprogramok, melyek napi szinten több millió weboldalt pásztázva pontos képet adnak a konkurensek termékeiről, árukészletéről, vagy akár forgalmáról. A Media Hungary konferencia a médiaipar aktualitásai mellett a digitális reklám és az e-kereskedelem legfrissebb trendjeit is bemutatja, illetve képet fest az internet sötét oldaláról is.
Ütős videók és instant hírek
Hogyan lehet megragadni a közönség figyelmét a hatalmas médiazajban és átdigitalizált világban? Mire vágynak a médiafogyasztók? Frappáns címekre? Gyorsaságra? Ütős videókra vagy látványos fotókra? A kérdésekre a meghatározó magyar médiumok képviselői mellett külföldi szakemberek is keresik a választ a Media Hungary konferencián. Mark Challinor, a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph mobilplatformjaiért felelős korábbi igazgatója előadásában a nyomtatott sajtó kihívásaira világít rá a mobilizálódó világban, arra keresve a választ, hogy okostelefonnal a zsebben miért vegyünk előző napi híreket tartalmazó nyomtatott lapokat. Alan Wolk egyesült államokbeli second screen (második képernyő) szakértő pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a tévé műsorokhoz kapcsolódó interaktív alkalmazások megváltoztatják a nézői szokásokat, akik élőben szavazhatnak, hozzászólhatnak a műsorokhoz, vagy akár extra kameraállást is választhatnak mobileszközükön, miközben tévéműsort néznek.
A Media Hungary a fentiek mellett számos egyéb a digitális gazdasággal kapcsolatos kérdést is boncolgat többek között az Y és Z generáció preferenciáitól, a felső tízezer fogyasztási szokásain át, a jövő vezetői stílusának bemutatásáig.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Migráció a médiafogyasztásban is: egyre nő a digitális bennszülöttek és bevándorlók száma
- Az ügyfélkapcsolat mint az üzlet motorja
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- Nemzetközi médiakonferenciát tart a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az NMHH támogatásával
- Internet Hungary: a közösségi média az Iszlám Állam titkos fegyvere?
- Internet Hungary: a digitalizáció 5 éven belül elsöpörheti a cégek 40 százalékát
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Solid 2015 harmadik nap – miért fontos, hogy a kormány átlátszó, digitális, naprakész legyen?
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy Waldorf-iskola nyerte a VISZ digitalizációs pályázatát
Immár ötödik alkalommal írta ki az Év Digitális Tanári Kara című pályázatát a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A pályázaton minden olyan magyarországi, érvényes működési engedéllyel rendelkező középfokú oktatási intézmény indulhatott, ahol a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra
A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) 2020-ban is meghirdeti a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai partnerségével, valamint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főtámogatásával. A megmérettetés keretében immár 29. alkalommal fogják elismerni a legkiválóbb hazai innovációs teljesítményeket. Nevezni 2021. február 10-ig lehet.
Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül
Varga Róbert, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatója Magyarországon először nagyfelbontású röntgenfelvételt továbbított 5G hálózaton keresztül, melyhez az Innomed Medical, a Vodafone Magyarország és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyújtott szakmai és technológiai segítséget. Ez az egészségügyi innováció új távlatokat nyit a különböző távdiagnosztikai eljárásokat illetően.
A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures
Negyedik alkalommal, de a pandémia miatt először kizárólag online rendezte meg a kelet-közép-európai régió legkiemelkedőbb startup networking eseményét, a neves előadókat felvonultató és rengeteg érdeklődőt vonzó Regional Startup and Innovation Day-t az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus. Az aktuális járványhelyzet ismert körülményeit tekintve kimondottan optimista hangvételű esemény egy időben több mint 500, összesen közel 2000 megtekintést generált. A hagyományos kategóriák mellett ezúttal a Covid krízisre legkiválóbban reagált startupot is díjazták, valamint megtartották a már megszokott boxringben szervezett Get In The Ring pitch párbajt is.
Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom
A járvány elleni védekezést segítő friss korlátozások miatt az év végi vásárlási szezonban ismét robbanásszerűen bővülhet itthon az e-kereskedelmi forgalom. A friss felmérések szerint a magyarok 37%-a idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32%-uk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat, összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi. Itt az utolsó pillanat, ha informatikai katasztrófa helyett elégedett vevőkkel zárnád a szezont – mutatjuk a teendőket!