Aki most lép, az nyer: POZITÍV változást várnak a magyar fogyasztók a digitális szolgáltatóktól

forrás: Prím Online, 2016. május 20. 10:28

Az Ericsson ConsumerLab „Változások előtt” című jelentést tett közzé a magyarországi okostelefon-felhasználói szokásokról és magatartásról. Magyarországot 3 régióra osztva (Kelet-, Nyugat- és Közép-Magyarország), a tanulmány 3,1 millió fogyasztó véleményéről nyújt átfogó mintát.

A jelentés elemzi a magyar okostelefon-felhasználói szokásokat, és összeveti azokat több nyugat-európai országban az okostelefonnal is rendelkező internet-felhasználókra jellemző magatartással.

 

Részletesen kitér arra is, hogyan változtatja meg az összekapcsolt eszközökhöz és online szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés a fogyasztók életmódját és munkáját. 2012 és 2014 között az interneten ténylegesen böngésző magyarországi okostelefon-felhasználók aránya 90%-kal, míg a közösségi hálózatok használata 41%-kal nőtt.

 

 

Az elküldött e-mail üzenetek száma 96%-kal, a videó-megtekintéseké 16%-kal nőtt. A magyar fogyasztók a felsorolt internetes tevékenységekben való részvétele nagyon hasonló képet mutat a nyugat-európai fogyasztóknál tapasztaltakhoz.

 

„Hihetetlen mértékben nőtt az összekapcsolt eszközökhöz való hozzáférés, ezért a magyarok minden korábbinál több digitális szolgáltatást használnak – mondta el Vishnu Singh, az Ericsson ConsummerLab vezetője. – Felméréseink szerint folyamatosan nő a táblagépek elterjedtsége is.”

 

A táblagépek elterjedtsége 2012 és 2014 között 10%-kal nőtt, és a fogyasztók további 11%-a tervezi táblagép beszerzését a közeljövőben. Az online szolgáltatásokkal eltöltött teljes idő 20%-a esik a tablet-felhasználókra.

 

 

A különféle okos és összekapcsolt eszközök egyre növekvő elterjedtségének eredményeképpen a magyarországi okostelefon-felhasználók 33%-a számára fontos, hogy otthonról is rendelkezzenek internet-eléréssel, és 25%-uk kíván előfizetni valamilyen streaming zenei/videó szolgáltatásra.

 

A magyar fogyasztók olyannyira magukévá tették a digitális életstílust, hogy úgy tűnik, a piac nem is képes lépést tartani az elvárásaikkal. Bár a magyar fogyasztók a különféle szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségének mértéke csaknem azonos a Nyugat-Európában mért szintekkel, az ár/érték arányt és a támogató szolgáltatásokat illetően jelentősen csökken az elégedettségi arány. Míg például a nyugat-európai felhasználók több mint 50 százaléka elégedett a mobil szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások ár/érték arányával és a támogató szolgáltatásokkal, a magyar fogyasztóknak csupán 34 és 41 százaléka elégedett az ár/érték aránnyal, illetve a támogató szolgáltatásokkal.

 

A fenti két paraméterhez kapcsolódó alacsony elégedettségi mutatók a szolgáltatóváltási hajlandóságot illetően is megmutatkoznak. A fogyasztók 68 százaléka például szívesen váltana szolgáltatót jelenlegi csomagjuk és az abban forgalmazott adatmennyiségek nem megfelelő ára miatt.

 

Singh szerint: „A magyarok számára nagyon fontos az ár/érték arány. Bár folyamatosan nő az érdeklődés az új eszközök és összekapcsolt szolgáltatások iránt, az árak kritikus szerepet játszanak.”

 

Nem lehet könnyű a szolgáltatók számára, hogy folyamatosan megfeleljenek egy ennyire tudatos és tájékozott fogyasztói kör igényeinek. A magyar fogyasztók úgy érzékelik, hogy mindent összevéve nincsenek nagy különbségek a három nagy szolgáltató által nyújtott felhasználói élményt illetően.

 

Mivel a fogyasztók véleménye szerint a szolgáltatók hasonló felhasználói élményt nyújtanak, az utóbbiak számára elsőrendű fontosságú, hogy megfelelő stratégiákat dolgozzanak ki, amelyekkel elkötelezhetik ügyfeleiket. A magyar fogyasztók ugyanakkor nem tesznek különbséget a szolgáltatók között az ügyfél-elkötelezettségre vonatkozó alapvető paraméterek alapján (pl. hogy mennyire ajánl valaki egy adott márkát vagy mekkora felárat hajlandó kifizetni érte).

 

„A magyar piac ilyen szempontból egységes, nincsenek különbségek a felhasználói élmény vagy az ügyfél-elkötelezettség tekintetében. Úgy látjuk, hogy ha valaki változtatni akar a helyzeten, annak nagyok a lehetőségei, hiszen a magyar fogyasztók aktív digitális felhasználók, akik minden pozitív változást szívesen fogadnának” – tette hozzá Singh.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ első, mozitermekbe szánt LED kijelzője a Samsungtól

A Samsung Cinema Screen kijelző a világ első nagy dinamikatartományú (HDR), mozitermekbe szánt LED képernyője, amely eddig nem ismert, kiemelkedő képminőséget garantál. Az új technológia által biztosított élénkebb és valósághűbb színek szinte életre keltik a filmeket és a felvételeket.

2017. március 30. 11:13

Exkluzív megállapodást kötött a Deutsche Telekom és a Gorillaz

Még az áprilisi lemezbemutató előtt, exkluzív videoklipeket mutat be a nemzetközi telekommunikációs cég és a népszerű brit banda, a Gorillaz, Humanz című új albumának élő előadásáról. A Deutsche Telekom az Európa szerte fejlett 4G hálózatát és a legmodernebb AR és VR technológiát kombinálja az új, innovatív zenei élményekre épülő zenei kampányában.

2017. március 28. 12:31

Szabadulószoba-világbajnokok lettek szomszédaink

A hétvégén kiderült, melyik nemzet a legügyesebb a szabadulásban. Szombat este Budapest adott otthont a világ első szabadulószoba-világbajnokságának: a Red Bull Mind Gamers escape room döntőjét Szlovénia nyerte, megelőzve a másik döntős ukrán csapatot, illetve további, a szabadkártyás játékosokkal együtt összesen 22 ország legjobbjait. Az eseményen ott volt a magyarok győztes csapata, az RRR team is, valamint Rubik Ernő, és további világhírű szaktekintélyek.

2017. március 27. 15:11

A DoQ a DIGI TV-n

Bekerült a DIGI digitális alapcsomagjába az egyik legnépszerűbb dokumentumfilmes csatorna, a DoQ.

2017. március 27. 11:55

Eugene Kaspersky és az I. Antarktiszi Biennále már úton van az Antarktiszra

Az I. Antarktiszi Biennálé expedíciója elindult Ushuaia (Argentína) városból március 17-én a "Akademik Szergej Vavilov" nevű kutatóhajó fedélzetén Eugene Kasperskyvel, a Kaspersky Lab elnök-vezérigazgatójával és több művésszel, építésszel valamint kutatókkal és filozófusokkal együtt.

2017. március 26. 12:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban

2017. március 30. 10:19

A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust

2017. március 27. 12:18

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40
cloudappsportal.com