Aki most lép, az nyer: POZITÍV változást várnak a magyar fogyasztók a digitális szolgáltatóktól

forrás: Prím Online, 2016. május 20. 10:28

Az Ericsson ConsumerLab „Változások előtt” című jelentést tett közzé a magyarországi okostelefon-felhasználói szokásokról és magatartásról. Magyarországot 3 régióra osztva (Kelet-, Nyugat- és Közép-Magyarország), a tanulmány 3,1 millió fogyasztó véleményéről nyújt átfogó mintát.

A jelentés elemzi a magyar okostelefon-felhasználói szokásokat, és összeveti azokat több nyugat-európai országban az okostelefonnal is rendelkező internet-felhasználókra jellemző magatartással.

 

Részletesen kitér arra is, hogyan változtatja meg az összekapcsolt eszközökhöz és online szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés a fogyasztók életmódját és munkáját. 2012 és 2014 között az interneten ténylegesen böngésző magyarországi okostelefon-felhasználók aránya 90%-kal, míg a közösségi hálózatok használata 41%-kal nőtt.

 

 

Az elküldött e-mail üzenetek száma 96%-kal, a videó-megtekintéseké 16%-kal nőtt. A magyar fogyasztók a felsorolt internetes tevékenységekben való részvétele nagyon hasonló képet mutat a nyugat-európai fogyasztóknál tapasztaltakhoz.

 

„Hihetetlen mértékben nőtt az összekapcsolt eszközökhöz való hozzáférés, ezért a magyarok minden korábbinál több digitális szolgáltatást használnak – mondta el Vishnu Singh, az Ericsson ConsummerLab vezetője. – Felméréseink szerint folyamatosan nő a táblagépek elterjedtsége is.”

 

A táblagépek elterjedtsége 2012 és 2014 között 10%-kal nőtt, és a fogyasztók további 11%-a tervezi táblagép beszerzését a közeljövőben. Az online szolgáltatásokkal eltöltött teljes idő 20%-a esik a tablet-felhasználókra.

 

 

A különféle okos és összekapcsolt eszközök egyre növekvő elterjedtségének eredményeképpen a magyarországi okostelefon-felhasználók 33%-a számára fontos, hogy otthonról is rendelkezzenek internet-eléréssel, és 25%-uk kíván előfizetni valamilyen streaming zenei/videó szolgáltatásra.

 

A magyar fogyasztók olyannyira magukévá tették a digitális életstílust, hogy úgy tűnik, a piac nem is képes lépést tartani az elvárásaikkal. Bár a magyar fogyasztók a különféle szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségének mértéke csaknem azonos a Nyugat-Európában mért szintekkel, az ár/érték arányt és a támogató szolgáltatásokat illetően jelentősen csökken az elégedettségi arány. Míg például a nyugat-európai felhasználók több mint 50 százaléka elégedett a mobil szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások ár/érték arányával és a támogató szolgáltatásokkal, a magyar fogyasztóknak csupán 34 és 41 százaléka elégedett az ár/érték aránnyal, illetve a támogató szolgáltatásokkal.

 

A fenti két paraméterhez kapcsolódó alacsony elégedettségi mutatók a szolgáltatóváltási hajlandóságot illetően is megmutatkoznak. A fogyasztók 68 százaléka például szívesen váltana szolgáltatót jelenlegi csomagjuk és az abban forgalmazott adatmennyiségek nem megfelelő ára miatt.

 

Singh szerint: „A magyarok számára nagyon fontos az ár/érték arány. Bár folyamatosan nő az érdeklődés az új eszközök és összekapcsolt szolgáltatások iránt, az árak kritikus szerepet játszanak.”

 

Nem lehet könnyű a szolgáltatók számára, hogy folyamatosan megfeleljenek egy ennyire tudatos és tájékozott fogyasztói kör igényeinek. A magyar fogyasztók úgy érzékelik, hogy mindent összevéve nincsenek nagy különbségek a három nagy szolgáltató által nyújtott felhasználói élményt illetően.

 

Mivel a fogyasztók véleménye szerint a szolgáltatók hasonló felhasználói élményt nyújtanak, az utóbbiak számára elsőrendű fontosságú, hogy megfelelő stratégiákat dolgozzanak ki, amelyekkel elkötelezhetik ügyfeleiket. A magyar fogyasztók ugyanakkor nem tesznek különbséget a szolgáltatók között az ügyfél-elkötelezettségre vonatkozó alapvető paraméterek alapján (pl. hogy mennyire ajánl valaki egy adott márkát vagy mekkora felárat hajlandó kifizetni érte).

 

„A magyar piac ilyen szempontból egységes, nincsenek különbségek a felhasználói élmény vagy az ügyfél-elkötelezettség tekintetében. Úgy látjuk, hogy ha valaki változtatni akar a helyzeten, annak nagyok a lehetőségei, hiszen a magyar fogyasztók aktív digitális felhasználók, akik minden pozitív változást szívesen fogadnának” – tette hozzá Singh.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kódolatlan hónap a Humor+ csatornán!

Négy hétig kódolatlanul érhető el a Humor+ műsora minden MinDig TV néző számára, a 43. programhelyen. A 2017. február 24. és március 24. közötti időszak alatt 750 ezer háztartásban klasszikus sorozatokat és premiereket is ingyenesen láthatnak a nézők.

2017. február 24. 08:55

A Sony bemutatta a világ leggyorsabb SD kártyáját, az SF-G sorozatot

A Sony új, rendkívül gyors SD kártyasorozattal bővíti jelenlegi, nagy teljesítményű memóriakártya kínálatát, amely a maximumot hozza ki a fényképezőgépből.

2017. február 23. 15:54

Az 50 000. gépjármű forgalomba helyezése alkalmából a koraszülöttmentést támogatta a LeasePlan

Február 17-én ünnepélyes keretek között átadta 50 000. autóját hazánk egyik vezető gépjármű- és flottakezelő vállalata, a LeasePlan Hungária Zrt. A jubileumi Skoda Octaviat a PwC Magyarország képviselője vette át, majd közösen nyújtották át a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára az 500 000 Ft-os anyagi támogatást.

2017. február 23. 09:50

Dögös tech trendekkel jön az idei SMART 2017 konferencia

Az idei SMART 2017 konferencián a fejlesztői és okos szenzoros témákon túl idén kiemelt fókuszban lesznek az adatvezérelt szolgáltatások, a fintech, a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság, az IoT dev és az ipar 4.0.

2017. február 22. 09:52

Hatalmas kis hazugságok regisztráció nélkül az HBO GO-n

Tegnap óta elérhető Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley 7 részes minisorozata,  a Hatalmas kis hazugságok (Big Little Lies), elindult Pete Holmes 8 részes sitcomja, a Megborulva (Crashing), illetve múlt hét óta látható Lena Dunham díjnyertes kultsorozozata, a Csajok (Girls) hatodik, egyben utolsó évada. Mától kezdve az első epizódok regisztráció nélkül megtekinthetőek az HBO GO-n!

2017. február 21. 11:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezérigazgató a Kulcs-Soft Nyrt. élén

2017. február 21. 15:36

A CES és Trump

2017. február 6. 14:19

CES 2017 – Jó most élni!

2017. január 30. 14:23

Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál

2017. január 30. 09:33
cloudappsportal.com