A közösségi személyszállítást választanánk munkaügyekben is, ha fizetné a cég

forrás: Prím Online, 2016. június 26. 13:06

Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.

A Profession csaknem 1200 fő megkérdezésével készített kutatása szerint nagyon kevesen vesznek igénybe személyfuvarozási szolgáltatásokat munkához kötődően: a válaszadók 92 százaléka nem taxizik és közösségi személyszállítási szolgáltatást sem használ. Azok közül, akik élnek valamilyen hasonló szolgáltatással, 4 százalék kizárólag taxit vesz igénybe, 2 százalék csak közösségi fuvarozót hív, szintén 2 százalék pedig taxit és közösségi fuvarozót is igénybe szokott venni munkához köthetően. A budapesti lakosok körében némileg magasabb arányokat tapasztalhatunk, hiszen körükben minden tizedik válaszadó szokott személyfuvarozási szolgáltatásokat használni a munkájához kötődően: 8% azok aránya, akik taxit, 2%-nyian közösségi fuvarozót, míg további 2% mindkettőt igénybe veszi. A munkaügyben taxizók 69 százalékának megtéríti a munkáltató az utazás költségét. 27 százalékuknak szerződésben áll munkáltatója valamelyik taxis céggel, 18 százalékuk céges bankkártyával fizet, 24 százalék pedig utólag téríti vissza ezeket a költségeket. Ez az arány a budapesti lakosok körében jelentősen magasabb, mintegy 84%-ának a taxi használatából adódó költségeket megtéríti.

 

Az új megoldásokat kevésbé támogatják a munkáltatók

Az utazási költségek visszatérítése napszaktól is függ: 13 százalék minden esetben visszatéríti a költségeket, 31 százalékuknak csak munkaidőben, a munkavégzéshez szükséges esetekben, több mint egyharmaduk munkaadója pedig munkaidőben és azon kívül is visszatéríti a költségeket, amennyiben munkához köthetően vették igénybe a szolgáltatást. A budapesten dolgozók esetében ez az arány még magasabb, közel felének (49%) munkaidőben és azon kívül is, a munkavégzéshez köthető esetekben is megtérítik a költségeket.

 

Azok között, akik okostelefonos alkalmazással rendelhető, közösségi személyszállítást vesznek igénybe, némileg alacsonyabb a visszatérítési arány: csak 52 százalékuknak térítik vissza a használatot, 13 százalékuk ilyen esetben is céges bankkártyával fizet, 39 százalék pedig utólag téríti vissza a költségeket. 

 

Csak a hatvan fölöttiek körében népszerűbb a taxi, mint a közösségi személyfuvarozási szolgáltatások 

Amennyiben a munkáltató fedezné, a válaszadók 47 százaléka igénybe venne okostelefonnal rendelhető, közösségi személyfuvarozási szolgáltatásokat, 17 százalék taxit azonban ebben az esetben is a taxit preferálná. A 18-24, illetve 25-29 éves korosztály körében magasan vezetnek a közösségi megoldások (37 illetve 38 százalék ezt preferálná), a hatvan fölöttiek körében azonban megváltozik az arány, 24 százalék inkább taxizna, szemben a közösségi szolgáltatásokat preferáló 23 százalékkal. 

 

Munkába menetelhez némileg kevesebben vesznek igénybe személyszállítási szolgáltatásokat: csak 5 százalék ingázik így. Legtöbben azért, mert tömegközlekedéssel elkésnének a munkából (34%), de szintén sokan akkor, ha nem tudnának autóval munkába menni (26 százalék). Majdnem minden negyedik taxival alkalmanként munkába járó válaszadó rossz idő esetén veszi igénybe a szolgáltatást (24%). Meglepő, hogy csak 22 százalék nevezte meg a forgalmi zavart lehetséges okként. 

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

10 dolog, amit jobb észben tartani az online kaszinó és sportfogadó oldalakon

Az internet fejlődésével az online kaszinók látogatói az idejük nagy részét a számítógép vagy erre alkalmas okos eszközük képernyői előtt töltik el. Ők döntik el, hogy milyen játékkal, mikor, mennyi tétet feltéve játszanak, a lehetőségek tárháza végtelen. Ezzel együtt azonban nem árt odafigyelni néhány, akár a játékos saját maga által lefektetett alapszabályra, melyek bizonyos keretek közé terelik az online magatartást, természetesen a játékos javait szolgálva.  

2019. szeptember 16. 14:34

Budapesten is megtekinthető az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Az ikonikus sportautó 1:1 méretarányú, LEGO Technic elemekből épített élethű mását szeptember 16. és 22. között a Westend City Centerben tekintheti meg a magyar közönség. 

2019. szeptember 16. 14:07

Játékkal töltötték munkaidejüket a LEGO gyár dolgozói

Az idei a negyedik alkalom, hogy a LEGO Csoport megrendezte a Play Day nevű dolgozói eseményt, amely során a játékgyártó összes munkatársa világszerte egy feladatot kap: munkanapját töltse játékkal. Nyíregyházán szeptember 6-án mintegy 2700 fő vett részt a programon és adta át magát az önfeledt játék élményének. 

2019. szeptember 14. 09:41

Mosdókból műalkotások - társadalmi felelősségvállalás

Neves színészek, művészek - Agócs Írisz, Alföldi Róbert, Boros Betty, Bukta Imre, Debreczeny Zoltán, ef. Zámbó István, Kádár János Miklós, Szabó Győző, Szeltner Marcell, Szunyoghy Viktória, Timkó Bíbor és Wahorn András - vállalták, hogy vászon helyett mosdókon élik ki alkotókedvüket. A cél, hogy a sajátos műalkotások árverésre bocsátása után a befolyt pénzzel támogassák a Csodavár Űrbázis gyerekjátszótér felépülését.

2019. szeptember 14. 08:43

140 rászoruló gyerek iskolakezdési támogatása

Óriási sikerrel zárult a STRAND Fesztivál jótékonysági akciója. A szervező VOLT Produkció arra kérte a STRAND Fesztiválra érkező fellépőket – hazaiakat és külföldieket egyaránt – hogy dedikáljanak egy-egy aranyhalat, a szervezők pedig minden egyes aláírt aranyhal után egy-egy rászoruló gyerek iskolakezdését támogatják 10-10.000 forinttal az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. A jótékonysági akció minden elképzelést felülmúlt, hiszen 1.400.000 forintot sikerült összegyűjteniük, amivel 140 rászoruló gyerek iskolakezdését tudták támogatni.

2019. szeptember 8. 09:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás