Kétéves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) két éves működése alatt a tranzakciók száma meghaladta a 40 milliót, a forgalmi adatok folyamatosan növekednek a 2014. július 1-i indulás óta. Az egységes mobilparkolást egyre többen választják a hagyományos készpénzes megoldással szemben, 25 százalékkal több autós fizetett mobillal parkolódíjat az NMFR második üzemévében, mint az elsőben.
Két éve, 2014. július 1-én azzal a céllal indult el a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a közterületi mobilparkolásban, középtávon a parkolás kényelmi díjai mérséklődjenek és egyúttal a szolgáltatási portfólió tovább bővüljön, ezzel is erősítve Magyarországon a készpénzkímélő mobilfizetés fejlődését.
Európában egyedülálló, országos lefedettségű rendszer jött létre, amely beváltotta a hozzá fűzött reményeket és teljesítette a kitűzött célokat. Kinyílt a piac, azon viszonteladók és önkormányzatok számára is elérhetővé vált az egységes rendszer, amelyeknél üzleti alapon korábban nem volt kifizetődő a mobilparkolás szolgáltatás bevezetése.
A rendszer naponta közel 90 ezer tranzakciót valósít meg 18 viszonteladó partneren keresztül, a 76 parkolási üzemeltetőnél elérhető 248 parkolózónában – néhány számadat a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerről a két éves születésnapon. Az évfordulónak köszönhetően összehasonlíthatóvá váltak az NMFR azonos időszaki működési adatai, amelyek folyamatos növekedést mutatnak mind a mobilparkolás, mind pedig az e-matrica vásárlás esetében:
„Ma már egyértelműen kijelenhetjük, hogy a mobilfizetési piac meghatározó szereplőjévé vált a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Innovatív, technológiával foglalkozó állami vállalatként működünk, amit mi sem tükröz jobban, hogy ma már egy csomó olyan problémával keresik meg a Társaságot, ahol innovatív megoldásokat kell kidolgoznunk - és már nem is feltétlenül csak a mobilfizetéshez kapcsolódóan. A következő nagy feladatunk az lesz, hogy a felhasználók széles körében megtanítsuk és elterjesszük az elektronikus közösségi közlekedési jegyet és idővel azt be is költöztessük a mobiltelefonokba. Nekünk van esélyünk arra, hogy ezt sikeresen meg is valósítsuk, mivel kellően nagyszámú felhasználót tudunk elérni. Terveink között szerepel a Nemzeti Egységes Fizetési Rendszer (NEFR) kidolgozása is, amelynek létjogosultságát a kormányzat által megkezdett digitális átállás és a kapcsolódó szolgáltatások folyamatban lévő kialakítása (pl. e-közigazgatás, közösségi közlekedés, azonnali átutalások rendszere) indokolja. Fontos szempont azonban, hogy ezzel párhuzamosan a gazdasági szereplők (különösen a pénzügyi-szolgáltatási szektorban) is megkezdték a digitális átállást, amely az állami közszolgáltató társaságokat is perspektívaváltásra fogja kényszeríteni” – mondta el Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonos alkalmazások a szervezetfejlesztés szolgálatában
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- A MentorFM mobilalkalmazás már elérhető számítógépre is: elindult a webplayer
- Vodafone M2M technológiára épülő elektromos bérbringa a Balatonnál
- Kilenc Cannes-i oroszlánt nyert a Telekom demenciakutatást segítő játéka
- Kolivri: elindult az első magyar Virtuális Valóság (VR) videó és fotómegosztó oldal
- A közösségi személyszállítást választanánk munkaügyekben is, ha fizetné a cég
- Nem csak a sportolót, a drukkert is bátorrá teszi a szurkolás
- 30 új pályával bővült a milliós letöltésű Sea Hero Quest mobiljáték!
- A Fujitsu AI-fejlesztésének köszönhetően biztonságosabban vezethetünk
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:
Okoskarkötővel a finom eleganciáért
Ha egy eszköz neve elé odatesszük, hogy “okos”, rögtön mindenki azt hiszi, hogy egy apró kütyüről van szó, amibe rengeteg hasznos, vagy annak ítélt funkciót sűrítettek bele.
A legnépszerűbb szoftverek kreatív munkához
Ha olyan szoftvert keresünk, amellyel a kreatív munkát végző szakemberek csodálatos dolgokat hozhatnak egyszerűen létre, bizony nem kell sokáig kutakodnunk. Számos nagyszerű szoftver közül válogathatunk a világháló széles palettáján!