A statisztikák szerint a magyarok valódi e-utazókká válnak

forrás: Prím Online, 2016. július 19. 09:34

A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint idén nyáron a közép- és kelet-európai országokban a legtöbben júliusban, vagy augusztusban terveznek szabadságra menni.

Átlagosan a megkérdezettek 9%-a utazott szabadságra az év első felében, 11%-a pedig megvárja a szeptemberi kedvezményeket. Az utóbbi időszak különösen népszerű Lengyelországban. Idén a tavalyi évhez hasonlóan alakul azoknak a száma, akik egyáltalán nem terveznek nyaralást (Magyarországon 15%, Csehországban 16%, Görögországban 24%, Lengyelországban 15%).

 

 

Hotel, kemping, a rokonok nyaralója, vagy apartman?

A modern utazó számos szállástípus közül választhat. Ezen a téren a közép- és kelet-európai országok eltérő preferenciákkal rendelkeznek. A hagyományos hoteleket Görögországban választják a legtöbben (74%). Ezzel szemben a magyarok és a lengyelek között népszerűek a különálló apartmanok és házak. A magyarok 33%-a és a lengyelek 34%-a választja az ezek kínálta előnyöket. Magyarországon a rokonoknál, barátoknál történő elszállásolás gyakorisága a tavalyi adatoknak megfelelően alakul. A PayPal tavalyi kutatása szerint a magyarok 23%-a választotta ezt a lehetőséget, idén ez az arány 26%. A célpont kiválasztásában számos szempont szerepet játszik, de a legtöbb országban az ár a legfontosabb tényező. Ez a legfontosabb szempont a magyarok 61, a lengyelek 55, a csehek 47, és a görögök 64%-a számára. A magyarok 28%-a ugyancsak figyelembe veszi a barátok véleményét, a turisztikai látványosságok távolságát (30%), vagy hogy mennyire népszerű a hely más turisták körében (8%).

 

 

Az kiválasztott szálláshely elhelyezkedése és a megbízhatósága mellett a magyarok a helyszínen elérhető egyéb lehetőségeket is alaposan áttekintik. A magyarok 24%-a gyerekekkel utazik, ezért nagyon fontosnak tartja megnézni, hogy az adott szálláshely milyen családbarát szolgáltatásokat biztosít, 14% pedig a házikedvencét is magával vinné, tehát ellenőrzi, hogy állatbarát helyről van-e szó. A közép- és kelet-európai nemzetek közül a lengyelek ragaszkodnak leginkább az olyan eszközökhöz mint a tévékészülék, vasaló, mosógép/tisztító szolgáltatás, stb. Az utazók 24%-a tartja ezeket fontos tényezőnek. A görögök szeretnek a városközpont közelében megszállni (23%). Minden országban jellemző, hogy a turisták foglalás előtt ellenőrzik, hogy tudnak-e majd csatlakozni az internetre. Az, hogy a szállásadó rendelkezik-e Wi-Fi szolgáltatással a magyarok 48%-a, a lengyelek 52%-a, a csehek 36%-a, a görögök 55%-a számára fontos szempont a szállás kiválasztásakor.

 

 

Nyaralás, vagy nem nyaralás - Csak ésszerűen!

A közép- és kelet-európaiak jelentős része nyaralás céljára két hét szabadságot vesz ki (magyarok 24%, lengyelek 44%, csehek 24%, görögök 24%) az idén. Ezzel szemben a magyarok 14%-a, a lengyelek 25%-a, a csehek 14%-a, és a görögök 36%-a csak egy hét szabadsággal tervez. Érdekesség, hogy éves szinten a magyarok fele 14 napnál többet tölt szabadságon, míg például a görögök 22%-a kevesebb, mint 7 egymást követő napot vesz csak ki.

 

A költségvetés tekintetében a legtöbben igyekszünk kerülni a túlzott költekezést. A magyarok ebben a tekintetben a legóvatosabbak, 51%-unk tervez maximum 250 eurót költeni nyaralásra. További 35% költ 250-500 eurót, 11% 500 és 1000 euró között a nyaralással kapcsolatos kiadásokra. A magyarok mindössze 3%-a tervezi túllépni az 1000 eurós összeghatárt.

 

A nyaralás során a fizetés legtöbb alkalommal továbbra is készpénzben történik. A magyarok 70%-a, a lengyelek 68%-a, a csehek 63%-a és a görögök 79%-a továbbra is ezt a fizetési formát részesíti előnyben. A magyar utazók egyre gyakrabban fizetnek kártyával, vagy banki átutalással, és tovább nőtt a PayPal vagy  hasonló online fizetési rendszerek népszerűsége. Azok száma, akik a nyaralás során felmerülő költségek többségét online szeretnék fizetni a tavalyi évhez képest megduplázódott. Ez minden kutatásban résztvevő országra  igaz. Sőt, a magyarok 12%-a (tavaly még 10 százalék), a lengyelek 30%-a (azonos volt 2015-ben), a csehek 10%-a (2015-ben 7 százalék), a görögök 28%-a használt PayPalt, vagy hasonló szolgáltatást a legutóbbi nyaralás alkalmával.

 

 

Az internet szerepe

A turisták ma már ezernyi online megoldás közül válogathatnak, hogy összehasonlíthassák és kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb üdülési ajánlatot. Az internetes eszközöket gyakran használjuk az utazás megtervezéséhez: a magyarok 65%-a, a lengyelek 56%-a, a csehek 42%-a, és a görögök 39%-a nagyon hasznosnak találta ezeket a lehetőségeket. A magyarok 35%-a keresőmotorokkal, vagy a TripAdvisorhoz hasonló utazási oldalakon (22%) keres ajánlatokat, de sokan ezeket használjuk az úticélról való információk összegyűjtésére is (25%). 

 

A utazás tervezésekor ugyancsak fontos lépés, hogy megtaláljuk a leggyorsabb és legbiztonságosabb közlekedési eszközt, amellyel eljuthatunk a szálláshelyre. A közép- és kelet-európai utazók között a legnépszerűbb közlekedési eszköz autó. A magyarok 69%-a, a csehek 58%-a, a görögök 49%-a és a lengyelek 58%-a választja az utazás ezen formáját. A magyar turisták 12%-a utazik repülővel és 14%-a vonattal. Az internet nagy szerepet kap a repülővel történő utazás során is. A légitársaság kiválasztásában a magyarok 62%-ának a legfontosabb szempont az ár. A második legfontosabb tényező, hogy mennyire kedvező egy légitársaság poggyászkezelési politikája (27%), míg a választás szempontjából a magyarok 21%-a találta fontosnak a légitársaságok ajánlatai között kereső oldalakat és az online értékeléseket.

 

Az internet a legjobb barátunk nem csak az nyaralás megkezdése előtt, hanem az ott-tartózkodás idején is. A magyarok 87%-a, a lengyelek és a görögök 95%-a, a cseheknek pedig 83%-a használja az internetet az utazás során. A nyaralás alatt is szeretjük megnézni a közösségi média oldalakat (a magyarok 48%-a, a görögök 60%-a, a lengyelek 63%-a, a csehek 39%-a), de térképekre (a magyarok 71%-a), munkával kapcsolatos kérdésekre (ezt a görögök teszik meg a leggyakrabban – 33%) is gyakran rákeresünk, továbbá vásárolunk is. A vásárlás a magyaroknál a negyedik legfontosabb kategória (22%).  

 

"Az turizmus az egyike azoknak az iparágaknak, ahol az internetnek köszönhetően a legtöbb új megoldás született. Néhány évvel ezelőtt fogtuk a térképet, kiszámoltuk a távolságot, és gyakran a barátaink tóparti, vagy hegyekben lévő nyaralójában töltöttük a szabadságunkat. Ma a geolokációk kereshetőségével (például TripAdvisoron, vagy az Instagramon) a lehetőségek végtelen tárháza áll rendelkezésünkre. A helyszínen készült fotók alapján például összehasonlíthatjuk az adott helyet a brosúrákban található, gyakran feljavított képekkel. Az Airbnb segítségével lefoglalhatjuk a megfelelő szálláshelyet és a repülőjegyet is a lehető legjobb áron tudjuk megvásárolni - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „Az internet segítségével annyira gyorsan vásárolhatunk, vagy foglalhatunk, hogy akár az utazás közben is könnyedén megváltoztathatjuk terveinket. A PayPal One Touch szolgáltatásával mindez egyetlen kattintást igényel. Ugyanakkor a PayPallel fizetett utazási kiadásokra - már a jegyekre is - érvényes a PayPal Buyer Protection (PayPal Vásárlóvédelem). Amennyiben valami véletlenül rosszul sül el a régóta várt nyaraláson, ránk mindig lehet számítani.”

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Játékkal töltötték munkaidejüket a LEGO gyár dolgozói

Az idei a negyedik alkalom, hogy a LEGO Csoport megrendezte a Play Day nevű dolgozói eseményt, amely során a játékgyártó összes munkatársa világszerte egy feladatot kap: munkanapját töltse játékkal. Nyíregyházán szeptember 6-án mintegy 2700 fő vett részt a programon és adta át magát az önfeledt játék élményének. 

2019. szeptember 14. 09:41

Mosdókból műalkotások - társadalmi felelősségvállalás

Neves színészek, művészek - Agócs Írisz, Alföldi Róbert, Boros Betty, Bukta Imre, Debreczeny Zoltán, ef. Zámbó István, Kádár János Miklós, Szabó Győző, Szeltner Marcell, Szunyoghy Viktória, Timkó Bíbor és Wahorn András - vállalták, hogy vászon helyett mosdókon élik ki alkotókedvüket. A cél, hogy a sajátos műalkotások árverésre bocsátása után a befolyt pénzzel támogassák a Csodavár Űrbázis gyerekjátszótér felépülését.

2019. szeptember 14. 08:43

140 rászoruló gyerek iskolakezdési támogatása

Óriási sikerrel zárult a STRAND Fesztivál jótékonysági akciója. A szervező VOLT Produkció arra kérte a STRAND Fesztiválra érkező fellépőket – hazaiakat és külföldieket egyaránt – hogy dedikáljanak egy-egy aranyhalat, a szervezők pedig minden egyes aláírt aranyhal után egy-egy rászoruló gyerek iskolakezdését támogatják 10-10.000 forinttal az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. A jótékonysági akció minden elképzelést felülmúlt, hiszen 1.400.000 forintot sikerült összegyűjteniük, amivel 140 rászoruló gyerek iskolakezdését tudták támogatni.

2019. szeptember 8. 09:52

Kütyüs kikapcsolódások Budapesten

Budapest látnivalóit nem csak turistaként érdemes felfedezni, de a legújabb technológiai újításoknak hála, akár még helyiként is megérheti újra felkeresni a főváros ikonikus helyszíneit. Összegyűjtöttünk öt szuper programot, amit geekként is érdemes végigjárni, ha egy kis „kütyübolond” kikapcsolódásra vágyunk, vagy az ide látogató külföldi ismerőseinket szeretnénk lenyűgözni.
 

2019. szeptember 7. 15:08

A legjobb online kaszinóbónusz kiválasztása

A szerencsejáték Magyarországon ugyanolyan elterjedt, mint a világ bármely más részén, tehát nem meglepő, hogy sok olyan online kaszinóval találkozunk, mint a NoviCasino.com. Ennek köszönhetően az utóbbi években sok szerencsejátékkal foglalkozó cég elindította a játékosoknak szánt weboldalát.

2019. szeptember 2. 18:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás