Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre

Pokémon go itthon és a nagyvilágban

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 10. 11:09

A rendszeres Pokémon Go játékosok háromszor annyian mentek már neki valaminek telefonozás közben, mint azok, akik még sosem próbálták. Ismerkedni nem nagyon lehet vele, de legalább fogyaszt, a magyarok pedig a Facebook után a Twitteren említették a legtöbbet a játékot, szokatlanul magas aránnyal. Infografika a hazai és globális Pokémon Go őrületről az MEC kommunikációs ügynökségtől.

Nemcsak többször botlanak meg telefonozás közben, de 3,5-szer annyian mentek át a piroson és közel 2-szer annyian léptek már le a járdáról is körülnézés nélkül – derült ki a rendszeres Pokémon Go játékosokról az MEC 500 fős, nem reprezentatív kutatásból. 

 

Közülük is a 18-39 évesek a legóvatlanabbak: mind a 10-17, mind a 40+ korosztályhoz képest ötször annyian felejtettek már el leszállni tömegközlekedés közben. A 10-17 évesekhez viszonyítva hétszer, a 40+-osokhoz képest három és félszer annyian jártak már úgy telefonozás miatt, hogy rossz járműre szálltak fel. 

 

 

Tényleg lehet vele ismerkedni?

A 10-17 évesek a játék szórakoztató, lakásból kimozdító hatásai és menő, trendi jellege miatt tudják elképzelni, hogy mások játszanak az alkalmazással. A 18-39 éves korosztály a nosztalgikus érzéseket, a 40+ korcsoport az ingyenességet is említette érvként. 

 

A Pokémon Gózók és a játékkal nem játszók is a szórakoztató és a menő, trendi opciókat jelölték meg legtöbben lehetséges indokként. A legnagyobb különbség a játék közösségkovácsoló erejét, valamint a lakásból kimozdító hatását illetően mutatkozott. Az előbbit három és félszer, az utóbbit két és félszer annyi játékos mondta lehetséges magyarázatnak, mint az alkalmazást nem használók. 

 

Van eltérés a rendszeres játékosok véleménye és azoké között is, akik csak kipróbálták a Pokémon Gót. Előbbiek dupla annyian említették indokként, hogy ismerkedésre is lehetőséget biztosít a játék és közel ennyien vélekednek így arról is, hogy nosztalgikus érzéseket ébreszt. Önmagában azonban úgy tűnik, az ismerkedés szerepe mégsem túl nagy – a rendszeres játékosok ezt az indokot sorolták a legutolsó helyre.

 

Erről még a Twitteren is beszélünk

A Pokémon Go applikációról indulása (2016. július 5.) és magyarországi megjelenése (2016. július 16.) között 2903 említés született a hazai oldalakon és a közösségi médiában. Július 16-a és 26-a között ez már 6829-re nőtt – ez már a SentiOne eszközével készült social listening kutatásból derült ki.

 

A legtöbb említés Facebookon generálódott a maga 43%-ával, ezt követi – szokatlanul magas aránnyal - a Twitter 39%, majd a YouTube és az Instagram közel 7%-os említési aránnyal. Nemek szerinti megoszlásban a férfiak vezetnek, az említések 74%-a származik tőlük.

 

Svéd metálzenekar vagy a Pokémon Go fejlesztőcége?

Az 500 fős kutatásban a válaszadók 34%-a próbálta már ki a játékot, 15% rendszeresen játszik vele. A kérdőív kitért a játékkal kapcsolatos olyan kérdésekre is, mint hogy mit jelent a „Lure Module” kifejezés vagy éppen mi a „Niantic”. 

 

Az első esetben a megkérdezettek 44%-a választott helyesen a négy opció közül: a Lure egy segítség, ami odavonzza a pokémont, hogy könnyebben lehessen befogni. 40%-ot sikerült megtéveszteni azzal a válaszlehetőséggel, hogy ez egy telefonos alkalmazás, mellyel fényképet lehet szerkeszteni, de egy áruházlánc sajátmárkás termékének is 10% tippelte. 

 

A „Niantic” kifejezés már kevésbé volt megosztó: a válaszadók 85%-a azonosította vele helyesen a Pokémon Go mögött álló fejlesztőcéget és csak kevesen tippeltek svéd metálzenekarra vagy svájci csokoládémárkára. A generációs különbséget tekintve ebben a kérdésben a 18+ korosztály kicsit jobban szerepelt: 90% tudta a megoldást, míg a fiatalabb 10-17 éves résztvevőknek csak 70%-a.

 

A kérdőíves kutatást, a social listening felmérést és az infografikát az MEC kommunikációs ügynökség készítette.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Okoskarkötővel a finom eleganciáért

Ha egy eszköz neve elé odatesszük, hogy “okos”, rögtön mindenki azt hiszi, hogy egy apró kütyüről van szó, amibe rengeteg hasznos, vagy annak ítélt funkciót sűrítettek bele. 

2022. november 15. 09:24

A legnépszerűbb szoftverek kreatív munkához

Ha olyan szoftvert keresünk, amellyel a kreatív munkát végző szakemberek csodálatos dolgokat hozhatnak egyszerűen létre, bizony nem kell sokáig kutakodnunk. Számos nagyszerű szoftver közül válogathatunk a világháló széles palettáján!

2022. augusztus 11. 11:42

Propaganda elleni védőoltás: Utazás!

Amerikai tudósítónk, Horváth László, olyan szemmel látogatta meg az év egyik legnagyobb turisztikai rendezvényét, az IPW Orlando 2022-öt, hogy közben szemügyre vette, mely fejlesztések könnyítik meg az ideérkezők utazását, és elfilozófált annak kapcsán, hogy miért érdemes útra kelni, és akár egy konferencia-részvételt is összekötni az adott hely felfedezésével, az ország - Amerika - felfedezésével.

2022. augusztus 8. 23:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48