Érdekességek az MBI legfrissebb trend riportjából
Mára a mindennapi életben is élvezhetőek a digitális világ újításai
Az MBI a Trend One-nal közösen a napokban jelentette meg legújabb trend riportját, amelyből megismerhetjük a legfrissebb fogyasztói trendeket néhány nagynevű cég innovatív fejlesztésén keresztül.
A kiadvány a legújabb számában a világ olyan rendhagyó és érdekes technikai megoldásainak sorát mutatja be, mint például a Snapchat-en keresztüli vásárlást, a csomagolásból átalakított mobiltelefon töltőt, vagy a FB-ot mint játékmegosztó platformot. Ezen újításokkal a márkák a mobilitás, az integráció és a kapcsolattartás iránti növekvő fogyasztói igényeknek felelnek meg.
Vásárlás Snapchat-en keresztül
A szépségiparban jól ismert Sephora cég ügyfelei hamarosan Snapchat-en keresztül is vásárolhatnak. A felhasználóknak mindössze egy képernyőfotót kell készíteni a megvásárolni kívánt termékről, majd felölteni azt a „ShopStyle“ nevű alkalmazásba. Az alkalmazás a fotó alapján azonosítja a termékoldalt, ahol a felhasználó kiválasztja a neki tetsző színt és méretet!
A Facebook, mint játékmegosztó platform
A Facebook és a Blizzard együttműködése eredményeként a nemrégen debütált “Overwatch” játék hamarosan látható lesz a Facebook élő közvetítések funkciójában. A játékosok a Facebookon keresztül barátokat kereshetnek a játékhoz és tartalmakat is megoszthatnak. A felhasználók a Facebook „Live” interface segítségével nemcsak végig követhetik, hanem kommentelhetik is egymás játékát!
Gyorséttermi csomagolásból okostelefon-töltő
A Kentucky Fried Chicken gyorsétterem lánc Indiában olyan csomagolást dobott piacra az 5 az 1-ben menüjéhez, amelyben egy telefontöltő és egy telefonkábel is megtalálható. Az úgynevezett „Watt a Box“ két USB csatlakozót tartalmaz, amely lehetővé teszi az Android és az iOS okostelefonok feltöltését.
Kettő az egyben – itt az okos tornacipő
A Lenovo nemrégiben bemutatta saját fejlesztésű „okos” tornacipőjét, amely a fitnesz alkalmazások funkcióit is helyettesítheti. Az applikációval összekötött sportcipő számolja a viselője által megtett lépéseket, a kocogással eltelt időt, az elégetett kalóriát és a szívfrekvenciát. Sőt, a cipő oldalán lévő kijelző emojik formájában megmutatja a viselője hangulatát!
Fizetés karkötővel: a hagyományos bankkártya újraértelmezése
Az osztrák Erste Bank kompakt, matricaként felragasztható vagy gumikarkötőbe építhető, NFC-kompatibilis bankkártyát fejlesztett ki. A tranzakciók végrehajtásához a kártyát elég a terminálhoz érinteni, így pénztárcánkat sem kell magunkkal vinni. Bécsben már üzembe is helyezték az első NFC alapú bankautomatát, ahol a kártya behelyezése nélkül is lehetséges pénzt felvenni.
További érdekes innovációk és termékek a Trend One Report-ból:
- Az fbox nevű innovatív eszköz megmutatja, hogy az adott üzlet hány Facebook követője tartózkodik éppen az üzletben, sőt azt is, hogy mit lehet róluk tudni.
- Új, Bitcoin alapú fizetési mód már a hotelekben – Schani Vienna Hotel az első hotel Ausztriában, amely elfogadja a virtuális Bitcoin alapú fizetést.
- Okostelefonnal összekötött gyűrűk segítségével ösztönzik a párokat a közös tévénézésre – egy jégkrém márka fejlesztésének köszönhetően, ha az applikáció mindkét fél jelenlétét megerősíti lehetőség van egy közösen kiválasztott tévésorozat megnézésére, ezzel erősítve az együttlét és a kapcsolat fontosságát.
- Célcsoportok megszólítása Emojik alapján – a Nemzetközi Emoji Napot követően a Twitter lehetőséget biztosít hirdetőinek, hogy követőik által használt emojiknak megfelelő tartalmat tegyenek közzé. Így a felhasznált emojikat figyelembe véve, a banner hirdetésekkel megcélozhatják az adott hangulatban lévő, vagy az adott témában megnyilvánuló embereket.
- Videó lejátszás az Amazonon – az Amazon új videomegosztó platformja a “Video Direct”, a felhasználók egyszerűen kiválaszthatják a megosztás módját, amellyel jövedelemre is szert tehetnek.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- A hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára
- A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására
- Deloitte Technology Fast 50: Különdíjjal jutalmazzák a leginnovatívabb technológiát
- CreativeLab: ahol az ötletek innovációvá válnak
- Rendszerbővítés ABB megoldásokkal a Richter Gedeon gyógyszergyár dorogi üzemében
- 35 csapat, köztük a magyar InSimu is bejutott a Microsoft Imagine Cup döntőjébe!
- A Samsung 1,2 milliárd dollárral teszi emberközpontúvá az IoT-t
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: