Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 23. 10:06

Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „CSOK-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak és sokan használják ki, hogy online lehet olcsóbbat találni.

A Mapei Kft. 2016. augusztusában online felmérést végzett a lakossági építtetők, burkolat kereskedők és szakemberek körében. A felmérés rámutatott, hogy egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt.

 

A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a CSOK-os korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.

 

Ezt zokon veszik a szakik

A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást.

 

Ugyanakkor vannak, akik az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni. Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.

 

A megkérdezett szakemberek nem szeretik ha a megrendelő tudálékos, ha ok nélkül bizalmatlan és alkudozik. Jellemző, hogy a lakossági megrendelők sok mindent akarnak kevés pénzért, az anyagért még csak-csak hajlandók fizetni, de a munkát nem ismerik el. Viszont nem gondolkodnak előre, mindent azonnal szeretnének.

 

Mindez különösen érdekes szembeállítva azzal, hogy a vevők pont a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezen felül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert. Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.

 

 

A változás eredménye a fejlődés

A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

A kereskedőknek szembe kell nézni azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg - olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása, ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.

 

A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén. Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.

 

A vevőknek meg kell szokni, hogy gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia.

 

Markovich Béla véleménye szerint ezek a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek, ami minden szereplő érdekéül szolgál.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ első, mozitermekbe szánt LED kijelzője a Samsungtól

A Samsung Cinema Screen kijelző a világ első nagy dinamikatartományú (HDR), mozitermekbe szánt LED képernyője, amely eddig nem ismert, kiemelkedő képminőséget garantál. Az új technológia által biztosított élénkebb és valósághűbb színek szinte életre keltik a filmeket és a felvételeket.

2017. március 30. 11:13

Exkluzív megállapodást kötött a Deutsche Telekom és a Gorillaz

Még az áprilisi lemezbemutató előtt, exkluzív videoklipeket mutat be a nemzetközi telekommunikációs cég és a népszerű brit banda, a Gorillaz, Humanz című új albumának élő előadásáról. A Deutsche Telekom az Európa szerte fejlett 4G hálózatát és a legmodernebb AR és VR technológiát kombinálja az új, innovatív zenei élményekre épülő zenei kampányában.

2017. március 28. 12:31

Szabadulószoba-világbajnokok lettek szomszédaink

A hétvégén kiderült, melyik nemzet a legügyesebb a szabadulásban. Szombat este Budapest adott otthont a világ első szabadulószoba-világbajnokságának: a Red Bull Mind Gamers escape room döntőjét Szlovénia nyerte, megelőzve a másik döntős ukrán csapatot, illetve további, a szabadkártyás játékosokkal együtt összesen 22 ország legjobbjait. Az eseményen ott volt a magyarok győztes csapata, az RRR team is, valamint Rubik Ernő, és további világhírű szaktekintélyek.

2017. március 27. 15:11

A DoQ a DIGI TV-n

Bekerült a DIGI digitális alapcsomagjába az egyik legnépszerűbb dokumentumfilmes csatorna, a DoQ.

2017. március 27. 11:55

Eugene Kaspersky és az I. Antarktiszi Biennále már úton van az Antarktiszra

Az I. Antarktiszi Biennálé expedíciója elindult Ushuaia (Argentína) városból március 17-én a "Akademik Szergej Vavilov" nevű kutatóhajó fedélzetén Eugene Kasperskyvel, a Kaspersky Lab elnök-vezérigazgatójával és több művésszel, építésszel valamint kutatókkal és filozófusokkal együtt.

2017. március 26. 12:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban

2017. március 30. 10:19

A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust

2017. március 27. 12:18

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40
cloudappsportal.com