Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében

Táblagépet viszont messze az európai átlag alatt használnak

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 26. 11:10

A magyar Y generáció tagjai több szempontból is ellentmondásosan töltik be a technológiai újdonságokra leginkább fogékony korcsoport szerepét. Tabletet messze a legkevesebben használnak Európában, viselhető okoseszközök terén viszont már az élbolyba tartoznak. Emellett közel kétszer annyian vallják, hogy a technológiai fejlődés szükséges és elkerülhetetlen, de többen félnek tőle, hogy nem tudják tartani vele a lépést, mint európai társaik – derült ki a Samsung 18 európai országban végzett kutatásából.

Kik ők és hányan vannak?

Az Y generációhoz (millennials) azok tartoznak, akik 1980 és 2000 között születtek, vagyis jelenleg 16 és 36 év közöttiek. Őket is digitális bennszülötteknek (digital natives) szokás nevezni, ami azt jelenti, hogy születésüktől együtt nőttek fel a digitális technológiákkal – számítógéppel, játékkonzollal, internettel, mobiltelefonnal vagy MP3 lejátszóval – szemben a digitális bevándorlókkal (digital immigrants), akik életük későbbi szakaszában találkoztak ezekkel az eszközökkel. Az Y generáció nem alkot homogén egységet, három további csoportra szokás bontani: tinédzserek (16-19), fiatalok (20-25) és érettek (26-36). A 16 évnél idősebb európai lakosság 36 százaléka tartozik a generációhoz, ami 86,3 millió embert jelent a következő elosztásban: 45 százalék érett, 32 százalék fiatal és 23 százalék tinédzser. 

 

A tableteket nem szeretik, a viselhető okoseszközöket annál inkább

A technológiai eszközök rohamosan fejlődő, és egyben legszélesebb körben elterjedt válfaja az okos mobileszköz. Az okostelefon után a tablet, és újabban a viselhető okoseszközök ennek a kategóriának a legismertebb képviselői. Érdekes módon a magyar Y generáció tagjai táblagépeket alig használnak, míg hordható okos kütyük terén Európa élmezőnyébe tartoznak. Uniós átlagban a korcsoport 50 százaléka rendelkezik tablettel, míg a magyarok 35 százalékkal sereghajtók. A legnagyobb arányban Spanyolországban és Svájcban élvezik a megnövelt kijelző nyújtotta előnyöket, itt a korcsoport 62 százaléka használ táblagépet.  

 

Viselhető okoseszköz – úgy mint okosóra, -karkötő, -fülhallgató – terén viszont merőben más a helyzet. Mivel ezek a készülékek képviselik a jelenlegi legmodernebb irányvonalat a technológiai fejlődésben, még kevésbé elterjedtek, mint a tabletek, de az arányokban már most jelentős eltérések mutatkoznak az uniós országok között. A 16-36 év közötti korcsoportban ugyancsak Svájc és Spanyolország az első (15 és 14 százalék), viszont harmadik helyen Magyarország áll 13 százalékkal, Németországgal holtversenyben. Ezzel a magyar fiatalok olyan, fejlett nyugat-európai piacok technológiára egyébként fogékony felhasználókat előznek meg, mint az osztrákok (11%), a norvégok (9%) vagy a dánok (7%). 

 

 

Szükségesnek tartják, használják is, de félnek, hogy lemaradnak

Magyarországon az Y generáció tagjai közül majdnem kétszer annyian (56%) tartják a technológiai fejlődést szükségesnek és elkerülhetetlennek, mint az európai átlag (31%). Ezzel összhangban a magyar fiatal korosztály európai viszonylatban (17%) és a hazai idősebbekhez képest (19%) is nagyobb mértékben használja ki a technológiai vívmányok nyújtotta előnyöket (23%). Mindezek után meglepő, hogy kis mértékben ugyan, de itthon többen félnek attól, hogy nem tudják majd tartani az iramot a folyamatos fejlődéssel (13%), mint Európában átlagosan (11%).

 

A viselhető okoseszközöknél is modernebb, egyelőre kevéssé elterjedt technológiai irányvonal az IoT, vagyis a Dolgok Internete, amelynek a Samsung az egyik éllovasa. Az összekapcsolt háztartási berendezésekkel és mobileszközökkel ugyancsak különös kapcsolatban áll a magyar Y generáció. Az európai átlaghoz (23%) képest kevesebben (18%) tudják közülük, hogy mi is az az IoT, akik viszont tudják – és már saját keresettel rendelkeznek – szívesen költenek rá. 16-24 éves kor között sokkal kevesebben (12%) mondták, hogy többet fizetnének egy IoT képes készülékért, mint európai társaik (17%), viszont 25-36 év között fordul a kocka, és sokkal többen (34%) adnának ki több pénzt ilyen ultramodern berendezésekért, mint Európában (22%). 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SPI FILMBOX a Magyar Telekommal elindítja a FilmBox OnDemand online szolgáltatást Magyarországon

Az SPI International / SPI FILMBOX, vezető nemzetközi mozifilm és televíziós műsor szolgáltató, „FilmBox OnDemand” szolgáltatása 2017-től bekerült  Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatójának a Magyar Telekomnak a tartalomkínálatába.

2017. március 23. 13:31

„Bárki lehet hős” – Scott Nicholson a szabadulószoba játékokra felkészülésről

Budapest már készen áll arra, hogy otthont adjon Földünk első szabadulószoba világbajnokságának. A napokban ideérkeznek távoli kontinensek és szomszéd országok legjobbjai egyaránt, hogy megmérettessenek a speciálisan az alkalomra kialakított szabadulószobában. 

2017. március 23. 12:28

P!nk jön a Szigetre

Friss hír érkezett a Sziget háza tájáról: Alecia Beth Moore is fellép kedvenc fesztiválunkon. Ha valakinek erről a névről nem ugrik be egyből a világ egyik legsikeresebb énekesnője, annak segítségül: ő nem más, mint P!nk, aki az idei Sziget Mínusz egyedik napjának lesz a szupersztárja. 

2017. március 21. 11:19

A Milánói Design Héten együtt ünnepli az LG és Tokujin Yoshioka az életünket jobbá tevő innovációt

Alapításának 70. évfordulója alkalmából az LG Corporation (LG) egy nagyméretű fényinstalláció leleplezését tervezi a a világ legnagyobb formatervezési kiállításán, a 2017-es Milano Design Weeken (április 4-9.). 

2017. március 21. 09:22

Kedvezményes ajánlatokkal készül a Telekom a Vivicittá futófesztiválra

Idén 32. alkalommal rajtol el a Telekom Vivicittá városvédő futás Budapesten 2017. április 8-án. 

2017. március 20. 08:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40

A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

2017. március 1. 19:59

Új vezérigazgató a Kulcs-Soft Nyrt. élén

2017. február 21. 15:36
cloudappsportal.com