A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek az ügyfélélményre

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 27. 07:48

A munkaerőpiac változásai új kihívások elé állították a cégeket. Mára elvárássá vált, hogy az állásokra jelentkező potenciális munkavállalók a teljes felvételi folyamatot pozitív élményként éljék meg. A Profession HR konferencián neves hazai szakértők mellett Dan Martin, a Broadbean Technology UK ügyvezető igazgatója mutatta be munakerőpiaci trendekre adott legújabb válaszokat.

Magyarországon egyre több iparág szembesül növekvő munkaerőhiánnyal, ezért a vállalatoknak a megszokotthoz képest jelentősen több energia-befektetéssel és átgondoltabban kell megszólítania potenciális dolgozóikat. Különösen igaz ez az Y generációból kikerülő jelölteknél. Az értük folytatott versenyben már nem elég levezényelni a megszokott köröket, hanem pozitív és emlékezetes élményt kell nyújtani - hangsúlyozta előadásában Martis István, a Profession ügyvezető igazgatója. 

 

Csak minden negyedik toborzási szakember van tisztában azzal, hogy rekrutálási folyamat pontosan mely szakaszára vonatkozik az ügyfélélmény kifejezés – derül ki a vezető álláspiaci portál legújabb kutatásából. Pedig a pozitív élmény jobb elfogadási aránnyal, tehetségesebb munkavállalókkal és több iparági ajánlással járna, ami a HR szakemberek számára is előnyös.

 

 

Dan Martin, a Broadbean Technology UK toborzástámogató szolgáltatás ügyvezetője szerint fontos, hogy a jelöltekre egyben ügyfelekként is tekintsünk. A jelentkezést egyértelműen jobb élménnyé teheti, ha az álláshirdetést fogyasztóbarát módon fogalmazzák meg, illetve ha a folyamat minden lépése mobileszközökre is optimalizált felületen történik. Magyarországnak ezekben a kérdésekben van még hova fejlődnie, csak a szolgáltatások 55 százaléka rendelkezik mobilalkalmazással. A szakember szerint ez azért is létfontosságú, mert 6-20 százalékkal növelheti a jellemzően elfoglalt, csak az okostelefonjukon elérhető potenciális munkavállalók jelentkezési kedvét. 

 

Az ügyfélélmény jellemzően a hirdetéseknél kezdődik: a Profession 2000 fős kutatásából kiderült, hogy az álláskeresők átlagosan évente 11 jelentkezést adnak le hirdetésekre, melynek 17 százaléka vezet interjúhoz. A személyes találkozót követően kiemelten fontos lenne a visszajelzés, a megkérdezettek 98 százaléka számítana arra, hogy értékelik teljesítményét, 83 százalékuk pedig szívesen osztaná meg saját tapasztalatait a toborzási szakemberrel is. Jelenleg nem sokaknak van erre lehetősége Magyarországon: csak a cégek 13 százaléka küld a jelöltélményt felmérő kérdőívet az interjút követően, annak ellenére, hogy ez a toborzást végző szakemberek munkáját is elősegítené. 

 

Végezetül Debreczenszki Fanni és Szabó Erzsébet, a PwC Magyarország toborzási szakértői ismertették a szervezetüknél bevált stratégiát. Ennek keretében a hozzájuk jelentkező pályázók időponttól és helytől függetlenül vehetnek részt videointerjún, melynek keretében még a kérdéseket megelőzően bemutatják a teljes irodát. Kiemelték, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a visszajelzésre, és minden egyes elutasítást egyénre szabottan indokolnak meg, a szituációs és gyakorlati feladatokat követően pedig a jelöltek kötetlen ebéden vehetnek részt a kiválasztást végző PwC-s kollégákkal. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bosch

Etikai határvonalakat húzott a Bosch a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásával kapcsolatban. A vállalat kötelező belső irányelvekben szabályozza, hogyan lehet termékeiben az MI-t használni. A Bosch MI etikai kódexének alapelve, hogy az MI-alapú döntéseket mindig az emberek ellenőrzik.

2020. február 26. 19:14

Öt év alatt versenyképesebbé válhat a magyar gazdaság

A vállalatok és az ország gazdasági szempontból életképes jövője szorosan összefügg a szakképzett és motivált dolgozók megfelelő szűrésével és alkalmazásával. Viszont a legfrissebb kutatások alapján ma Magyarországon több, mint 40 százalék feletti a közepes- és nagyvállalatok fluktuációja, vagyis ötévente a teljes munkaerő bázis lecserélődik. A jelenség hátterére magyarázatot adhat, hogy a jelenleg felvett munkaerő 80 százaléka nem megfelelően kerül kiválasztásra.

2020. február 26. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás