Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 27. 15:10

Az okostelefonok és a tabletek terjedésével a mobilnet-használók tábora is folyamatosan bővül: mára hazánkban számuk eléri a 2 millió 600 ezer főt. Bár a mobilnet szerepe a nyári pihenés, kikapcsolódás során felértékelődik, az év többi időszakában sem tudtunk már meglenni nélküle: mindig és mindenhol használjuk. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása a mobilinternet-használatot vizsgálta.

2,6 millió mobilnetező hazánkban

Az eNET 2016 augusztus-szeptemberében végzett online kutatása alapján okostelefont már a felnőtt magyar internetezők kétharmada, tabletet pedig negyede használ. Okostelefonján és/vagy tabletjén wifit 98% (több mint 3 és félmillió ember), mobilnetet pedig már 72% használ (azaz 2 millió 600 ezren). A mobilnet-előfizetők körében a 4G szolgáltatással rendelkezők aránya már eléri a 62%-ot. 

 

 

A mobilnet összeköt a világgal és szeretteinkkel

A mobilnetet használók mára hozzászoktak az általa nyújtott előnyökhöz, különösen informálódásban és kapcsolattartásban tartják kulcsfontosságúnak. Nem volt ez persze másképp nyáron sem: 62% szerint a mobilinternet elősegítette, hogy nyaralás, pihenés, fesztiválozás során is tájékozott és jól informált maradjon; több mint felük szerint e nélkül sokkal nehezebb lett volna a programok, látnivalók, éttermek keresése; 45% pedig főleg mobilnet segítségével tartotta a kapcsolatot az otthon maradt rokonaival, barátaival, ismerőseivel.

 

 

Mobilnet nélkül már nincs nyaralás

A mobilnet szerepe már a nyári programok tervezésében, szervezésében is megkerülhetetlenné vált: az előfizetők 33%-a időjárás-előrejelzés megnézéséhez; 32% GPS navigációhoz, térképekhez; 25% utazásszervezéshez (is) gyakrabban használt mobilnetet, mint az év többi időszakában. 

 

Nyári kikapcsolódás, pihenés (pl. nyaralás, utazás, fesztivállátogatás, kirándulás) során már egyértelműen az információkeresésé volt a főszerep: okostelefonon és/vagy tableten mobilnetet a legnagyobb arányban közlekedési lehetőségek keresésére (74%); programok, valamint látnivalók, nevezetességek keresésére (egyaránt 70%); és éttermek, szórakozóhelyek keresésére (66%) használtunk.

 

 

A fentieknek megfelelően nyáron mobilnetet az otthon (58%) mellett főként utazás közben, közlekedési eszközön (70%); a szabadban (pl. vízparton, fesztiválon, parkban) (61%); illetve szálláshelyen (pl. nyaralóban, szállodában, kempingben) (56%) használtunk.

Bár nyáron bizonyos mobilnetes tevékenységek előtérbe kerültek, ezek többsége, — mint például a böngészés, információkeresés, e-mailezés, közösségi média, vagy akár a csetelés — évszaktól független, mindig és mindenhol végezzük őket. Nem meglepő az sem, hogy a mobilnet terjedésének a nyár elmúlta sem vet véget: a következő egy évben az okostelefonján és/vagy tabletjén jelenleg mobilnetet nem használók 19%-a tervez előfizetni a szolgáltatásra, további 15% pedig fontolgatja ezt. 

 

Mobilnet nélkül sehova!

Hazánkban mára 2 millió 600 ezer fő használ mobilnetet, akiknek eszünk ágában sincs lemondani róla, különösen nem nyáron. Legyen szó akár nyaralásról, utazásról, fesztivállátogatásról vagy kirándulásról, a mobilnet nem csak a programok tervezésében, szervezésében, de információkeresésben is éppúgy nélkülözhetetlenné vált, mint az élmények megosztásában. Mobilnetre persze nem csak nyáron, hanem az év minden időszakában szükségünk van, hiszen egyre többen tartjuk elképzelhetetlennek az életünket nélküle.

eNET – Telekom

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05