Internet Hungary: egymás vállán fognak sírni a taxisok és az Uber sofőrök?

Czipperer Dia, 2016. szeptember 29. 13:21

Az önvezető autó már az igen közeli jövőben valósággá válik, ahogyan az is, hogy számtalan munkakört intelligens robotok fognak végezni. Megijedni azonban nem kell: eddig még egy nagy technológiai forradalom sem okozott tartós foglalkoztatottság csökkenést. Rengeteg új, eddig még nem létező munkakör fog születni. A siker kulcsa a digitális korban a folyamatos átképzés, és a magas hozzáadott értékű, nem rutinszerű munkára való fókuszálás – hangzott el az Internet Hungary konferencián.

Húsbavágó kérdések kerültek terítékre az idei Internet Hungaryn. A digitalizáció gyökeres változásokat okoz rengeteg iparágban, ám ez inkább jót jelent, mint rosszat. A 2000 szakmai érdeklődőt vonzó rendezvényen elhangzott, hogy a nagy technológiai váltásoknál a történelem során soha nem vált be a pesszimista jóslat, azaz csökkent 10% körülire a foglalkoztatottság. Példák sora bizonyítja, hogy a fejlődés miatt megszűnő munkakörökkel párhuzamosan folyamatosan újak jönnek létre.

 

Az egyik ilyen példa a múltból az bankautomaták elterjedése, amely számos banki alkalmazott munkáját tette feleslegessé. Az egy fiókra jutó alkalmazottak száma így csökkent is, viszont ezzel párhuzamosan a kirendeltségek száma nőtt, így összességében nem csökkent a banki területen dolgozó munkaerő létszáma. A másik hasonló példa a számítógépek elterjedése az irodai munkavégzésben, ami nem tette feleslegessé az emberi munkaerőt, hiszen például a naponta beérkező rengeteg e-mailt, fel kell valakinek dolgoznia.

 

Alkalmazkodás, átképzés, magas hozzáadott érték a siker kulcsa

 

Szakértők szerint a digitális korban a siker kulcsa az alkalmazkodás, és a folyamatos átképzés – értendő ez egy átlagpolgárra és egy ország teljes gazdaságára is. Az automatizáció, a robotok és a mesterséges intelligencia elsősorban a rutinszerű munkákat fogják kiváltani – például a betanított, összeszerelő munkát. Éppen ezért kell egy országnak az oktatásba fektetni és a magas hozzáadott értékű, nem rutinszerű munkahelyek megteremtésére helyeznie a hangsúlyt.  

 

A Tescoban már jönnek a robotkasszák

 

Azt, hogy az automatizáció már elkezdett beszivárogni a mindennapi életünkbe a Tesco Internet Hungaryn tett bejelentése is jól mutatja. A multinacionális élelmiszer üzletlánc ugyanis arról számolt be, hogy Budaörs után több hazai áruházban is bevezeti a Scan & Go technológiát. Ennek lényege, hogy a vásárlók a bejáratnál felvehetnek egy kis eszközt, amivel saját maguk olvashatják be a vásárolt termékek vonalkódját, fizetéskor pedig a kijelölt kasszáknál egy összesítő vonalkódot kapnak, ami nagyban meggyorsítja a fizetést. A rendszert Győrben, Budapesten a Fogarasi úti áruházban, Szegeden, Debrecenben kezdik el hamarosan használni.

 

A konferencián előadott Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója is, aki arról beszélt, hogy mostanra lett minden adott ahhoz, hogy a digitalizáció teljesen átformálja a hagyományos gazdasági és társadalmi berendezkedést. A sharing economy (megosztás alapú gazdaság) számos feltétele megvolt már például tíz éve is, azonban az internet sebessége, és a digitális eszközök elérhetősége mára jutott el arra a szintre, hogy szolgáltatások egész sorát lehessen digitális alapokra helyezni.

 

Magyar startupok a porondon

 

Még a múlt évinél is nagyobb érdeklődés mellett zajlott az Internet Hungary startup-versenye, amelyre 54 projekt nevezett. Az Innovation Hungary 2016 siófoki döntőjében hét projekt prezentálhatta végül elképzéseit 3-3 percben. Az innováció-intenzív kisvállalatok elképzeléseit kilenc tagú zsűri értékelte, köztük 4 amerikai szakértő és egy, évtizedek óta nemzetközi, szilícium-völgyi cégekben dolgozó, magyar származású menedzser is tagja volt. A zsűri több szempont szerint értékelt: az összesítésben a legmagasabb pontszámot a Seon nevű projekt kapta, amely internetes vásárlásokkal kapcsolatos fizetési csalások megelőzésére fejlesztettek.

 

A második a Beerides nevű startup lett, amely ingyenes repülőtéri autó parkolást biztosít, majd az így tárolt járműveket bérbe adja, amíg gazdájuk külföldön van. A harmadik helyet a Teamly alkalmazás szerezte meg, amely a dolgozók munkahelyen töltött idejét méri, méghozzá játékos formában, illetve projekt-menedzsment során hatékonyságnövelést is hoz. A nyertesek jogi és üzleti tanácsadás és médiamegjelenés mellett pénzdíjakat, sőt, egy Las Vegas-i bemutatkozási lehetőséget is kaptak a januári CES konferencia előtt. A nyeremények összérték jelentősen meghaladta az egymillió forintot.

 

A közönség különdíjast is választott: a ROIminer nevű cég az online hirdetések hatékonyságát növeli egyedi fejlesztésű megoldásával.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI


A SmugMug felvásárolja a Flickr-t

Bár nem nyilatkoztak arról, hogy mi volt az ár, tegnap bejelentették, hogy egyesül két fotómegosztó szolgáltató: a SmugMug megvásárolja a Flickr-t a Verizon digitális média leányvállalatától. 
 

2018. április 21. 16:26

Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál

A Vodafone Magyarország megújult Red csomagjai az országban elsőként tesznek lehetővé korlátlan nemzetközi hívást EU-s számokra belföldről, így biztosítva mintegy 500 millió európai ember korlátlan elérését. A Vodafone célja, hogy a magyar piacon úttörő ajánlattal hozzájáruljon a távolságok leküzdéséhez és a személyes kapcsolatok erősítéséhez Európában. 

2018. április 11. 15:03

Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben

Több mint 15 százalékkal, 603,6 milliárd kínai jüanra (92,5 milliárd dollár) nőtt a Huawei Technologies éves árbevétele 2017-ben az előző évihez képest. A most közzétett, auditált pénzügyi jelentés szerint a kínai vállalat nettó profitja tavaly mintegy harmadával (28,1 százalék) volt magasabb az előző évinél, és elérte a 47,5 milliárd kínai jüant (7,3 milliárd dollár). 

2018. április 5. 11:10

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

A hazai webáruházak 93%-a használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések a favoritok az online marketing eszközök közül. Nemcsak a legnagyobb arányban használják ezeket, hanem a leghatékonyabbnak is bizonyulnak a webáruházak szerint. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az évben pedig továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET webáruházak marketingtevékenységét vizsgáló kutatásából.

2018. március 7. 10:51

Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

No nem az ország élén, hanem az autókban. És pedál sem.  A Volkswagen a Genfi Autószalonban bemutatkozó I.D. VIZZION tanulmányában fogalmazta mega jövő egyéni mobilitásáról alkotott elképzelését. Elektromos hajtásrendszere különösen tisztává teszi e modellt a forgalomban, míg az automatizált vezetés biztonságossá és jóval kényelmesebbé avatja. Az I.D. VIZZION immár kormánykerék és látható kezelőelemek nélküli utastere az utazás és az időtöltés teljesen újszerű élményét kínálja.

2018. február 20. 13:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23
cloudappsportal.com