A Huawei 16 helyet lépett előre az Interbrand Legjobb Globális Márkák listáján

Egy év alatt 18 százalékkal, 5,8335 millió dollárra nőtt a Huawei márkaértéke

forrás: Prím Online, 2016. október 10. 15:26

A Huawei 16 helyet lépett előre az Interbrand most közzétett 2016-os Best Global Brands (Legjobb Globális Márkák) listáján, így tavalyi 88. helyezését 72. helyre javította, amivel a technológiai szektor egyik leggyorsabban növekvő márkája lett. 

A vállalat márkaértéke az Interbrand szerint közel 5,835 millió dollár, amely az előző évi értékhez képest 18 százalékos növekedést jelent. A Huawei idén harmadszor szerepel a listán, azóta, hogy 2014-ben első kínai márkaként először bekerült az Interbrand által összeállított rangsorba. 

 

A Huawei márka növekvő befolyását jól tükrözi a vállalat stabil bevételnövekedése, amely részben a fogyasztói üzletágnak köszönhető. 2011 és 2015 között a Huawei összetett éves növekedési üteme 18 százalék volt, és tavaly a vállalat bevétele elérte a 395 milliárd jüant (60.8 milliárd dollár). Ebből a fogyasztói üzletág része összesen 129.1 milliárd jüan (19.36 milliárd dollár) volt, amely 72.9 százalékos növekedést jelent a 2014-es értékhez képest.  A vállalat bevételei az idei év első felében is dinamikusan nőttek és jóval az előzetes várakozásokon felül alakultak: a Huawei három üzletágainak (vállalati, fogyasztói és carrier) összesített globális árbevétele 2016 első felében meghaladta a 36 milliárd dollárt. Tavaly a Huawei 108 millió okostelefont szállított világszerte, amely az azt megelőző évhez képest 44 százalékos növekedést jelent. 

 

A Huawei „carrier” üzletága négy kulcsterületen kínál innovatív megoldásokat a telekommunikációs szolgáltatók számára: üzleti, operációs, architektúra és hálózati területeken. A vállalat olyan csúcstechnológiák fejlesztésén dolgozik, mint az 5G vagy az Internet of Things (IoT), amely a jövőben várhatóan számos iparágban átalakítja majd a telekommunikációs szolgáltatók szerepét. 

 

A Huawei vállalati (enterprise) üzletágát is dinamikus növekedés jellemzi, a nyílt rendszerek fejlesztésének és az ügyfelekkel és partnerekkel való együttműködésnek köszönhetően. Ennek eredményeként a Huawei innovatív termékei és megoldásai igen sikeresek a vállalatok körében, felhő alapú számítástechnikai, tárhely és SDN termékeit, Safe City és Electric Power IoT megoldásait széles körben alkalmazzák olyan szektorokban, mint a pénzügy, az energiaellátás, a közlekedés, a közbiztonság, az oktatás vagy a média. 

 

A Huawei fogyasztói üzletága továbbra is stabil globális növekedést mutat, olyan csúcstermékei, mint a P9, a Mate 8 vagy a Honor V8 okostelefonok, valamint a vállalat első 2-az-1-ben készüléke, a MateBook, nagy sikernek örvendenek világszerte. A Huawei közel 30 országban lett a legnagyobb mobil eszköz márkák egyike. 

 

A Huawei éves bevételének több mint 10 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, világszerte működtetett 16 K+F központjában. Ezek között található a Huawei Esztétikai Kutatóközpontja Párizsban, valamint legújabb kutatás-fejlesztési központja, a legendás kameragyártó Leicával közösen létrehozott Max Berek Innovációs Labor a németországi Wetzlarban. A Huawei emellett elindított egy 1 milliárd dolláros Fejlesztői Támogató Programot (Developer Enablement Program), amellyel partnereit és alkalmazásfejlesztőket segít.

Kulcsszavak: Interbrand +céginfo Huawei

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Meghosszabbítja stratégiai együttműködését a Siemens és a BME

Partnerségük 21. évébe lépve a Siemens és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tovább bővíti együttműködését: az 5 évre meghosszabbított keretszerződéshez a Siemens-csoport több tagvállalata is csatlakozik. A megállapodás ünnepélyes aláírásakor ezen vállalatok vezetői is megosztották a partnerséggel kapcsolatos terveiket és céljaikat.

2019. szeptember 18. 09:31

Új nemzetközi informatikai cég a hazai piacon

A magyar piacon is megjelent a Microsoft Dynamics kiemelt nemzetközi partnere, a COSMO CONSULT csoport, az egyik legnagyobb német, vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó cég. A 12 országban jelenlévő, 130 millió euró éves forgalmú, több mint 1000 alkalmazottat foglalkoztató vállalat egy intenzív, kelet-európai terjeszkedés első állomásaként a mindkét országban piacvezető magyarországi ERP szolgáltatót, az XAPT Solutionst, és annak romániai leányvállalatát vásárolta meg. A lépéssel az XAPT neve fokozatosan eltűnik, és a vállalkozások a COSMO CONSULT neve alatt, kibővült portfolióval működnek tovább.

2019. szeptember 18. 08:19

Az újonnan kinevezett HTC vezérigazgató az 5G-re, az AI-re, az XR-re fókuszál

 A HTC bejelentette, hogy a mai naptól, azonnali hatállyal Yves Maitre veszi át a HTC elnökvezérigazgatói feladatkörét. Yves Maitre az Orange-tól, a világ egyik legnagyobb piacvezető telekommunikációs cégétől igazolt át a HTC-hez, ahol a fogyasztói eszközökért és együttműködésért felelős üzletág ügyvezető alelnökeként tevékenykedett, feladata pedig a kapcsolódó technológiai stratégia és üzleti ügymenetet felügyelete volt. 

2019. szeptember 17. 23:29

Egy ígéretes startup a fejlesztők kiválasztásának mestere

A Codesrank debreceni startup, amely a globális IT recruitment piac megreformálására készül, 365 millió forint befektetést kapott az MFB csoporthoz tartozó Hiventures-től, amit a közeljövőben egy olyan toborzói portál elindítására fordít, ahol a jelenlegi piaci megoldásokhoz képest sokkal olcsóbban és hatékonyabbana találhatják meg a tech cégek a számukra legalkalmasabb jelentkezőket,.

2019. szeptember 17. 22:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás