Fujitsu Fórum 2016

forrás: Prím Online, 2016. november 20. 11:06

Az idei Fujitsu Fórumon a Fujitsu bejelentette a K5 felhőszolgáltatás további, európai terjeszkedését, mostantól már közvetlenül Németországban is elérhető. Emellett több nagy horderejű együttműködésről is beszámoltak.

A Fujitsu Németországban is elindítja a Cloud Service K5 felhőszolgáltatásokat

A Fujitsu bejelentette, hogy két magas rendelkezésre állási szintű németországi adatközpontban kezdi meg új generációs IaaS és PaaS Cloud Service K5 felhőszolgáltatások nyújtását. Ez az egyetlen olyan mai számításifelhő-platform, amely minden felhőszolgáltatási módban OpenStack-alapon működik, garantálja az infrastruktúra és az alkalmazások kompatibilitását, segíti a natív felhőalkalmazások fejlesztését, és az API-kezeléshez is biztosít eszközöket használóinak.

 

A Fujitsu Cloud Service K5 gyorsítja az alkalmazásfejlesztést, és nagyvállalati szintű megbízhatóság, teljesítmény és skálázhatóság mellett biztosítja a nyílt forráskódú felhőtechnológiára jellemző költséghatékony működést. A Fujitsu Cloud Service K5 a digitális átalakuláshoz élvonalbeli technológiákat, infrastruktúrát és menedzselt szolgáltatásokat nyújtó, átfogó Fujitsu MetaArc portfólió fontos eleme. Támogatja a szervezeteket a felhővel natív módon kompatibilis alkalmazások fejlesztésében és bevezetésében, valamint működési modelljeik és folyamataik digitalizálásában. Ezzel együtt a K5 használói a meglévő IT-megoldásaikból is a maximumot hozhatják ki az új felhőalkalmazásokkal végrehajtott tökéletes és egységes integrációnak köszönhetően.

 

A Frankfurt am Mainban található új regionális központnak köszönhetően az ügyfelek két új rendelkezésre állási zónából – más néven „felhőszigetről” – vehetik igénybe a Fujitsu szolgáltatásait négy működési modell szerint: azaz nyilvános felhő, hosztolt virtuális privát felhő, dedikált és dedikált helyszíni rendszer formájában. Ez azt jelenti, hogy a németországi cégek a számítási felhő használatakor meg tudnak felelni azoknak a jogszabályi vagy hatósági követelményeknek, amelyek előírják, hogy bizonyos adatokat kötelesek Németország földrajzi határain belül tárolni. A németországi ügyfelek igény esetén más rendelkezésre állási zónában is használhatják a Fujitsu K5 felhőszolgáltatásait.

 

„Napjaink vállalatainak gyorsabban kell reagálniuk, és agilisabbnak kell lenniük az új piaci fejlesztések bevezetéséhez és a változó üzleti követelmények teljesítéséhez. Ennek érdekében egyre gyakrabban vezetnek be és használnak felhőmegoldásokat. A Fujitsu Cloud Service K5 helyi, németországi kiterjesztésével segítséget nyújtunk ügyfeleinknek ahhoz, hogy egyszerre élvezzék a számítási felhő előnyeit, és aknázzák ki a meglévő IT-infrastruktúrában rejlő lehetőségeket” – nyilatkozta Mark Phillips, a Fujitsu hibrid IT-megoldásokért felelős EMEIA-régióbeli vezetője. 

 

 

Cloud Service K5: nyitott, agilis és kompatiblis

A Fujitsu Cloud Service K5 nyílt forráskódú architektúrára épül, maga a Fujitsu pedig az OpenStack Alapítvány arany fokozatú támogatója. Az OpenStack használatával soha nem látott költséghatékonyságot és TCO-megtakarítási lehetőséget kínálunk a Cloud Service K5 használóinak – megbízható szolgáltatási szerződésekkel kiegészítve. A Fujitsu Cloud Service K5 a múlt hónapban, Barcelonában megrendezett OpenStack csúcstalálkozón elnyerte a rangos OpenStack Interoperability tanúsítást. 

 

A Fujitsu Cloud Service K5 egyik fő jellemzője, hogy zökkenőmentesen együttműködik a meglévő IT-infrastruktúrákkal, és lehetővé teszi az ügyfelek számára az olyan hibrid IT- és felhőkörnyezetek egyszerű kialakítását, amelyek a felhőszolgáltatások mellett hagyományos nagyvállalati adatközpontokat is tartalmaznak számos alkalmazás (pl. webshopok, adatbázis-szolgáltatások, CRM-rendszerek, bérszámfejtési megoldások stb.) támogatására.

 

A többféle szolgáltatási modell közül mindenki kiválaszthatja a cége számára leginkább megfelelőt. A Fujitsu mindegyik modellhez nagyvállalati szintű támogatást, megbízható SLA-kat és magas szintű rendelkezésre állást biztosít. A németországi ügyfelek a nagy sávszélesség és az alacsony látencia előnyeit is élvezhetik, mivel a kiválasztott adatközpontok Németország fő internetes csomópontja (a DE-CIX) mellett találhatók Frankfurt am Mainban, ami az adatáteresztő kapacitást tekintve a legnagyobb ilyen létesítmény a világon. 

 

A Fujitsu azoknak a cégeknek is kínál megoldást, akik szívesen kiaknáznák a számítási felhő előnyeit, de üzleti adataikat inkább saját adatközpontjaikban tárolnák és dolgoznák fel. A Fujitsu PRIMEFLEX integrált rendszerek azonos funkciókat és hasonló architektúrát kínálnak, mint a Cloud Service K5 szolgáltatások, de a felhő-adatközpontok helyett az ügyfél saját szervertermében vagy adatközpontjában is telepíthetők. 

 

A Bridgestone Europe meghosszabbította több millió euró értékű szerződését a Fujitsuval a szolgáltatási infrastruktúra átalakítására

A Fujitsu ma bejelentette, hogy a Bridgestone Europe meghosszabbította szerződését IT-felügyeleti tevékenységének kiszervezésére a stratégiai európai üzletágaknak nyújtott IT-szolgáltatástámogatás továbbfejlesztése érdekében. Azzal, hogy az IT-infrastruktúra és az alkalmazásüzemeltetés feladatát a Fujitsura bízza, a Bridgestone Europe a saját üzleti alaptevékenysége terén végrehajtandó innovációkra összpontosíthat. 

 

A világ legnagyobb gumi- és abroncsgyártó vállalatához tartozó Bridgestone Europe és a Fujitsu a közös kreatív munkavégzés, a ’co-creation’ módszerét alkalmazzák együttműködésük során. A Fujitsu segítséget nyújt a Bridgestone Europe számára az abroncsgyártó cég egyedi igényeire szabott, maximális értéket nyújtó szolgáltatások kidolgozását és bevezetését ösztönző IT-stratégia kidolgozásához. 

 

 

„Cégfilozófiánk, a Bridgestone Essence a világszínvonalú termékek és szolgáltatások biztosítását állítja a középpontba. A Fujitsuval az IT-infrastruktúra folyamatos átalakítása terén folytatott együttműködés segít abban, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt a rövid és hosszú távú előnyök között. A szerződés egyben azt is jelenti, hogy minden energiánkat és szakértelmünket azoknak az innovatív megoldásoknak a fejlesztésére fordíthatjuk, amelyek segítségével meg tudjuk őrizni helyünket az iparág élvonalában” – nyilatkozta Michael Johnson, a Bridgestone Europe informatikai alelnöke. 

 

„A Bridgestone Europe-hoz hasonló cégek partnereként segíteni tudunk, hogy ügyfelünk alapvető üzleti céljaira összpontosíthasson, és kiaknázhassa a megnyíló új lehetőségeket – mégpedig úgy, hogy ehhez igénybe veszi a mögöttes IT-infrastruktúra támogatását. A szerződés megújítását úgy értékeljük, hogy a Bridgestone Europe eddigi eredményeink elismeréseként bízza ránk továbbra is teljes IT-infrastruktúrája üzemeltetését” – tette hozzá Duncan Tait, a Fujitsu alelnöke és EMEIA- és amerikai régióért felelős vezetője.

 

A Bridgestone Europe 2018-ig hosszabbította meg szerződését a Fujitsuval az IT infrastruktúra- és alkalmazásszolgáltatások széles körének nyújtására – fenntartva az ismételt megújítás lehetőségét. A Fujitsu által nyújtott szolgáltatások között dedikált, többnyelvű ügyfélszolgálat (Service Desk), az IT-munkahelyek és eszközök helyszíni és távtámogatása, menedzselt nyomtatási szolgáltatás, szolgáltatásintegráció, valamint az alkalmazások külső helyszínről történő üzemeltetése is szerepel. Az abroncsgyártó már korábban áthelyezte adatait saját adatközpontjaiból a Fujitsu két magas rendelkezésre állási szintű egyesült királyságbeli adatközpontjába. A Bridgestone Europe SAP-rendszereit is a Fujitsu üzemelteti saját létesítményeiből, és emellett a Bridgestone Europe munkahelyi infrastruktúrájának megújításán is dolgozik, a noteszgépeket és a szervereket is beleértve.

 

Az EDP energiaszolgáltató vállalat a Fujitsu segítségével digitalizálja működését

Az EDP (Energias de Portugal, S.A.) közművállalat nagyértékű IT-szolgáltatási szerződést kötött a Fujitsuval IT-működése digitális átalakítására. A lisszaboni központú vállalat kulcsfontosságúnak tartja sikere szempontjából az IT-szolgáltatások folyamatos fejlesztését, és a jelenlegi és jövőbeni ügyfélszolgálati és hibakezelési igények kiszolgálásának képessége alapján választotta partneréül a Fujitsut. 

 

Az EDP vertikálisan integrált közműcég, Portugália legnagyobb áramtermelője, -elosztója és -szolgáltatója, és az Ibériai-félsziget harmadik legnagyobb áramtermelő vállalata. 2015 végén az EDP 24,4 GW telepített kapacitással rendelkezett és 63,7 TWh energiát termelt, amelynek 72 százaléka származott vízi és szélerőművekből.

 

 

A digitalizáció fontos szerepet játszik a vállalat 2020-as jövőképének megvalósításában, hiszen az EDP felismerte, hogy az IT eredményesebb hasznosítása nagyban előmozdítja a digitális közmű koncepciójának megvalósítását. E cél megvalósítása szempontjából fontos lépés, hogy az EDP a Fujitsut választotta szolgáltatóként a 12 országban 12 ezer dolgozóját támogató Global Service Desk üzemeltetésére. Ezzel a lépéssel – folyamatos innováció mellett – központosítani és egységesíteni kívánja folyamatait.

 

Az EDP különösen nagyra értékelte a Fujitsu „Sense and Respond” filozófiáját a belső ügyfélszolgálat üzemeltetésében. A Fujitsu folyamatos szolgáltatásfejlesztési (CSIP) módszertan alkalmazásával javítja az ügyféloldali támogatás színvonalát a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés érdekében. Az EDP arra számít, hogy az együttműködés nyomán csökkenteni tudja a Service Desk működési költségeit, és a munkatársak igényeire összpontosító, proaktívabb támogatással a felhasználói élményt is magasabb szintre emelheti. 

 

A szolgáltatás a Fujitsu globális szolgáltatásnyújtási képességeit hasznosítja. A vállalat portugál, spanyol és angol nyelven biztosít ügyfélszolgálati és hibakezelési támogatást 12 ország több mint 12 ezer EDP-dolgozójának. Ezen túlmenően az EDP azzal is megbízta a Fujitsut, hogy második szintű központi eszközfelügyeleti szolgáltatásokat nyújtson portugál és spanyol nyelven 12 ezer dolgozója számára. 

 

„2010-ben indítottuk el digitális átalakulási projektünket, amellyel terv szerint haladunk és 2018-ra leszünk készen. Már több folyamatot is központosítottunk, pl. az elektronikus számlázás, az intelligens fogyasztásmérés és a kiszálló szervizcsapatok mobileszköz-felügyelete terén. Alkalmazást vezettünk be a manuális mérőóra-leolvasás támogatására, és felhőalapú mobilalkalmazást fejlesztettünk dolgozóinknak. Az innováció és a folyamatos fejlesztés mellett azért is választottuk a Fujitsut, mert az első hívás alkalmával megoldott ügyekre vállalt 80% körüli aránnyal a Service Desk költségeit is jelentősen csökkenti. Úgy érezzük, hogy a Fujitsu jól ismeri vállalatunkat, és képes maradéktalanul támogatni minket abban, hogy folyamatosan javuló minőségű IT-szolgáltatásokkal lássuk el dolgozóinkat, és javítsuk felhasználóink elégedettségét” – fejtette ki Vergílio Rocha, az EDP IT-részlegének igazgatója. 

 

„A globális digitális közművé alakulás, mint stratégiai cél és az innováció ösztönzése fontos szerepet játszik az EDP folyamatos fejlesztésében, és hatékonyabbá teszi a működést. Az EDP és a Fujitsu a kreatív közös munka, a co-creation módszerével újítják meg a Service Desk működését, és bevezetik a munkahely digitális átalakulását előmozdító proaktív és prediktív végfelhasználói támogatást. Nagyszerű példa ez arra, hogyan segíti a Fujitsu versenyelőnyhöz ügyfeleit az IT-működés támogatásával. AZ EDP-hez hasonló ügyfelek számára úgy biztosítunk valódi értéket, hogy velük közösen térképezzük fel és kezeljük az előttük álló kihívásokat. Ennek alapján olyan innovatív és hatásos digitális megoldásokat dolgozunk ki és biztosítunk számukra, amelyek relevánsak az adott helyzetben, és kielégítik egyedi igényeiket” – mutatott rá Angeles Delgado, a Fujitsu alelnöke, valamint az Ibériai-félszigetért és Latin-Amerikáért felelős vezetője. 

 

A szerződés új fejezetet nyit az EDP és a Fujitsu együttműködésében, amely 2014-ben indult, amikor a Fujitsu az EDP SAP HANA rendszereinek egyszerűsítését és ésszerűsítését szolgáló projekt sikeres lebonyolításához nyújtott segítséget.

 

A Fujitsu GlobeRanger IoT-megoldása követi és felügyeli a BearCom digitális rádiós eszközeit 

A BearCom, Észak-Amerika legnagyobb kétirányú, vezeték nélküli rádiókommunikációs eszköz- és megoldásszállítója, a Fujitsu GlobeRanger IoT-követőmegoldását használja az USA legnagyobb rendezvényeinek támogatására bérbe adott vezeték nélküli eszközeinek felügyeletére és követésére. 

 

A BearCom a Fujitsu GlobeRanger iMotion IoT-platform és a GR-AWARE eszközkövető rendszer segítségével számottevően egyszerűsítette az iparág legnagyobb portfóliójának számító, mintegy 25 ezer bérbe adott vezeték nélküli eszköz felügyeletét. A nagy teljesítményű digitális rádiós eszközöket sokféle ügyfél használja, köztük közbiztonsági szakemberek, valamint nagyszabású rendezvények (pl. az Academy Awards) és fesztiválok (pl. a Coachella) szervezői. Az IoT-megoldás bevezetésével a BearCom jelentősen mérsékli az évi mintegy 16 ezer szerződés feldolgozásához szükséges időt, és ésszerűsíti a fiókirodái között évente lebonyolított mintegy 7-8000 eszközszállítás felügyeletét. 

 

 

„Az IoT-technológiákban az a szép, hogy sokféle meglévő folyamatra lehet őket alkalmazni. Ebben az esetben az eszközfelügyeleti folyamat nem változik – csupán az egyes lépések történnek meg szinte azonnal, minimális erőfeszítéssel. A sikerhez szorosan együtt kell működnünk az ügyfelek operatív csapataival, hogy pontosan megismerjük a folyamataikat és a megoldani kívánt üzleti kihívásokat, majd velük közösen kell kidolgoznunk és megvalósítanunk a valódi, mérhető eredményeket és üzleti értéket nyújtó megoldást” – mutatott rá Nabil Lodey, a GlobeRanger vezetője. 

 

A BearCom 33 USA-beli fiókirodájában található eszközpark állandóan változik. Az eszközöket oda-vissza szállítják az egyes helyszínek között a rendelések teljesítéséhez. Jelenleg minden egyes tételt manuálisan kell beolvasni szállítás előtt, és a vonalkód eléréséhez minden egyes alkalommal ki kell venni a készülékekből az akkumulátort, majd ezt a folyamatot érkezés után is meg kell ismételni. Amikor az eszköz visszakerül az eredeti helyére, fordított sorrendben zajlanak le ugyanezek a lépések. Mindez azt jelenti, hogy a BearCom számára már annak biztosítása is időigényes folyamat, hogy minden a helyén legyen – különösen, ha figyelembe vesszük, hogy egy-egy rendelés akár 3000 eszközre is szólhat. A Fujitsu GlobeRanger IoT-megoldásával a BearCom csapata nemcsak az ügyfeleket tudja jobban kiszolgálni, hanem az elveszett vagy elkallódott eszközök számát is csökkentheti. 

 

„Mindig is jó munkát végeztünk az eszközfelügyelet terén, de több mint 25 ezer bérbe adott eszköz vonalkódjának egyenkénti beolvasása munkaigényes feladat. Az új, IoT-alapú GlobeRanger eszközkövető rendszerrel csak el kell húznunk az olvasót a doboz felett, hogy lássuk, mi van benne. Ráadásul így az ügyfelek is gyorsabban vissza tudják juttatni hozzánk az eszközöket, ami értékes piaci versenyelőnyt jelent. Fontos szempont, hogy a hatékonyságnövekedésből eredően számításaink szerint jobban tudunk majd összpontosítani az alaptevékenységünkre, termékeink és szolgáltatásaink fejlesztésére, valamint ügyfélkapcsolataink elmélyítésére” – nyilatkozta Brent Bisnar, a BearCom alelnöke. 

 

A BearCom teljes vonalkódolvasó rendszerét kiváltja a GlobeRanger IoT-platformjával. Az új technológiával a BearCom bérbeadással foglalkozó munkatársai RFID-kész táblagépen rögzítik és igazolják vissza a szerződéseket, regisztrálják a bérbe adott eszközöket, tárazzák ki és be az eszközöket és küldik el a tranzakciók azonnali e-mailes megerősítését. Az eszközök manuális számlálásának kiiktatásával a BearCom felgyorsítja a feldolgozást, pontosabban nyilván tartja a készleteket, és gyakorlatilag teljesen megelőzi a mennyiségi eltéréseket és a vitákat az eszközök visszaszállítása során. 

 

A jövőben a BearCom arra is képes lesz, hogy szintén a GlobeRanger technológia segítésével összekapcsolja egymással az eszközöket és a munkatársak azonosítóit. Így követni tudja majd az eszközökért való felelősséget, tovább javíthatja az ellátási lánc hatékonyságát és még jobban kontrollálhatja készleteit.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Cégalapítás Németországban és Ausztriában - hasonlóságok és különbségek

Bár az uniós jogharmonizáció következtében a cégalapítás folyamatában sincsenek jelentős különbségek, mégis van néhány olyan eltérés, amivel még az alapítás előtt érdemes tisztában lenni. Egy megbízható tanácsadó cég segítségével pedig különösen sok időt és pénzt is spórolhat a külpiacra lépő magyar vállalkozó.  

2019. október 21. 08:20

Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány Fehér bot napi rendezvényéről

Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány 2019. október 18-án, a Vakok Általános Iskolájának Nádor Termében tartotta a Nemzetközi fehér bot napja alkalmából  szervezett ünnepi rendezvényét. Az alapítvány immár 16 éve adományoz képernyőolvasó és – nagyító szoftvereket, felújított számítógépeket és digitális diktafonokat vak és gyengénlátó emberek számára. A képernyőolvasó és –nagyító szoftverek hallhatóvá vagy sokszoros felnagyításban láthatóbbá teszik a vak és gyengénlátó emberek számára a számítógép képernyőjén megjelenő információkat. Ezáltal biztosítják számukra az inkluzív tanulás, munkavégzés és a szabadidő hasznos eltöltésének lehetőségét.

2019. október 20. 14:17

5 alapfeltétel a sikeres digitális átálláshoz

Hogyan alakítja át a negyedik ipari forradalom és az azt működtető innovatív technológia a vállalkozások ügyfélkapcsolatait és folyamatait? Hol tartanak a hazai vállalatok a digitális átállás folyamatában? Milyen tanulsága van az eddig végrehajtott projekteknek?  A Deloitte szakértői az idei Salesforce Basecamp Budapest rendezvényen egy kerekasztal beszélgetés során ezekben az izgalmas kérdésekben osztották meg gyakorlati tapasztalataikat.

2019. október 20. 13:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás