Ericsson: A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben

Mesterséges intelligencia és virtuális valóság a középpontban

forrás: Prím Online, 2016. december 7. 11:55

A várható fogyasztói trendekről szóló, jövőbe tekintő éves jelentésének legújabb, hatodik kiadásában az Ericsson Consumer Lab a 2017-ben és azt követő években várható 10 legfontosabb fogyasztói trendről számol be.

Az idei évben a mesterséges intelligencia (MI) a jelentés egyik központi témája, amelynek jelentősége a fogyasztók szerint folyamatosan növekszik a magánéletben és a munka területén egyaránt. 

 

Íme, a 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-re és a következő évekre:

  1. MI mindenütt: A haladó internethasználók 35 százaléka szeretne MI tanácsadót munkahelyén, és negyedük pedig a mesterséges intelligenciát már menedzsereként is elfogadná. Ugyanakkor a válaszadók mintegy fele tart attól, hogy az MI robotok miatt rövidesen sokan elveszíthetik állásukat.
  2. Lendületesen terjed a dolgok internete (IoT): A fogyasztók egyre többet használnak automatizált alkalmazásokat, elősegítve az IoT általános elterjedését. A válaszadók kétötöde szerint az okostelefonok képesek lesznek megtanulni szokásainkat, és helyettünk automatikusan elvégezni bizonyos feladatokat. 
  3. A gyalogosok önvezető autókat szeretnének: Úgy tűnik, hogy a jövő az önvezető autóké lesz. A gyalogosok egynegyede nagyobb biztonságban érezné magát az úttesten való átkelés során, ha az utakon kizárólag önvezető autók közlekednének, és 65 százalékuk saját magának is önvezető autót szeretne.
  4. Vegyes valóság: A virtuális valóság (VR) felhasználók közel négyötöde szerint mindössze három éven belül a VR megkülönböztethetetlen lesz a fizikai valóságtól. A válaszadók fele már most is szívesen használna olyan kesztyűt vagy cipőt, amellyel interakcióba léphetünk virtuális tárgyakkal.
  5. Gyógyszerek virtuális rosszullét ellen: Ahogy az önvezető autók valósággá válnak, úgy növekszik az igény az általuk okozott rosszullét kezelésére – a válaszadók 30 százaléka jelezte, hogy szükségük lesz majd a megfelelő gyógyszerekre, hogy ne „kavarodjon fel a gyomruk” az autózás során. A felhasználók egyharmada szerint a virtuális és kiterjesztett valóság alkalmazások miatt fellépő rosszullét miatt is szükség lesz gyógyszerekre.
  6. Okostelefon biztonsági paradoxon: A felhasználók több mint fele már jelenleg is használ okostelefonján vészhelyzeti riasztó, értesítő illetve nyomkövető alkalmazást. Ugyanakkor azon válaszadók háromötöde, akik nagyobb biztonságban érzik magukat okostelefonjuknak köszönhetően, a telefonjuk nyújtotta biztonságérzet tudatában paradox módon több kockázatot vállalnak.
  7. Közösségi hírek egyoldalúsága: Sokan manapság a közösségi oldalakról szerzik be híreik, értesüléseik nagy részét. A válaszadók egyharmada jelezte, hogy fő hírforrásuk valamelyik közösségi oldal. És több mint egynegyedük jobban hisz ismerősei véleményének, mint a politikusokénak.
  8. Kiterjesztett személyes valóság: Az emberek több mint fele szívesen használna kiterjesztett valóság (AR) szemüveget a sötét környezet „megvilágítására” és a veszélyek észlelésére. Több mint egyharmaduk pedig szívesen kiretusálná a környezetében található zavaró elemeket.
  9. Megosztottság az adatvédelem terén: A haladó internethasználók kétötöde kizárólag titkosított szolgáltatásokat szeretne használni, de az emberek megosztottak a témában. Közel 50 százalékuk megelégedne egy minden szolgáltatásra kiterjedő „elfogadható” szintű adatvédelemmel, míg több mint egyharmaduk szerint az online adatvédelem és magánszféra már nem létezik.
  10. Mindent a nagyoktól: A haladó internethasználók több mint kétötöde legszívesebben minden terméket az öt nagy IT társaság valamelyikétől szerezne be. Háromnegyedük véleménye szerint erre akár már öt éven belül sor kerülhet.

 

 

A virtuális valóság (VR) térnyerésére reagálva Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója elmondta: "Azt hiszem, túl kell lépnünk a valós idő (real time) fogalmán, és a realitásra kell koncentrálnunk. Az általunk valóságnak hívott dolog egyre személyesebbé és szubjektívebbé válik. A fogyasztók nem csak a közösségi hálózatokon veszik körbe magukat hasonló gondolkodású felhasználókkal, de a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások révén már a körülöttük levő valós világból érzékelt dolgokat is testre szabhatják."

 

„A fogyasztók a jövőben is a maximális mobilitást várják el, így a hosszú akkumulátoridőt biztosító, azonnali és gyors kapcsolat iránti kereslet lendületesen nő. E tekintetben a realitás az, hogy eljött az 5G ideje.”

 

A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 20 éves globális kutatási tapasztalatinak felhasználásával, a világ 14 nagyvárosában élő, haladó internethasználók körében 2016. októberben készített online felmérés eredményei alapján készült. Bár a kutatás csak 27 millió főt reprezentál, ők azok, akik a legkorábban veszik át a technológiai újdonságokat, így véleményük a jövőbeli trendek felmérése szempontjából fontos és iránymutató.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier

Az elmúlt három évben több mint hússzorosára bővült itthon a jellemzően 4-5 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok diákjainak száma. Ezek az úgynevezett bootcampek tavaly több mint 500 hallgatónak adtak képesítést, idén pedig már nagyjából 750, főként 21 és 45 év közötti életkorú diák kezdhet új karriert programozóként néhány hónap tanulás után. A bootcampek egy része ráadásul hallgatói elhelyezkedését is garantálja, méghozzá az egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztők bérével megegyező, minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért. Ez pedig a tapasztalatok szerint 3-4 év után átlépheti az 1 millió forintot is.

2019. június 24. 13:52

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás