Nem vastagabb páncélszekrényekre, hanem nehezen feltörhető szoftverre van szükség

forrás: Prím Online, 2016. december 9. 09:50

Cybersecurity, machine learning, komplexitás, vizualizáció és gyorsaság: ezek lesznek a pénzügyi és banki informatika kulcsszavai a következő években. A FinTech világ aktualitásairól beszéltek a Morgan Stanley szakemberei a vállalat legutóbbi technológiai nyílt napján.

A Morgan Stanley 10 évvel ezelőtt nyitotta meg irodáját Budapesten. A néhány fős elemző csapatból mára közel 1500 fős technológiai, pénzügyi és ügyviteli központtá nőtt az iroda Magyarországon, fontos egységgé válva a globális bank informatikai és technológiai rendszerében.

 

IT biztonság nélkül nincs bankbiztonság

„A bankbiztonság fogalma végérvényesen megváltozott. Míg az elmúlt száz évben főleg a feltörhetetlen páncélszekrényekre és rablásbiztos bankfiókokra koncentráltak, ma már a hackerek elleni védekezés jelenti a fő fókuszt. Nem vastagabb páncélszekrényekre, hanem nehezen feltörhető szoftverekre van szükség a bankoknál. Az elmúlt évek legnagyobb pénzügyi bűncselekményei a virtuális térben zajlottak.” – mondta el Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője. A vállalat hazai irodájában több száz informatikus szakember dolgozik a globális pénzügyi vállalat legkülönbözőbb technológiai kihívásain, melyek közül az egyik legfontosabb a virtuális biztonság.

 

Már a tervezésnél kulcskérdés a biztonság

Minden informatikai folyamat, szoftver vagy rendszer megtervezésénél fontos szerepet kapnak a biztonsági szakértők. Az IT folyamatokhoz mindig is hozzátartozott a biztonság kérdése, és ennek jelentősége egyre csak növekszik. „Az IT biztonság a folyamatos tanulásról szól, mert az, ami tegnap még jól működött, nem biztos, hogy ma is ugyanolyan biztonságos. Vannak olyan csapataink, akik azzal foglalkoznak, hogy folyamatosan megkérdőjelezzék rendszereink biztonságát. Rést keresnek a pajzson és a fejlesztési folyamat során auditálják a technológiai megoldásainkat, hogy azok élesítés előtt megfeleljenek szigorú biztonsági szabványainknak.” – mondta el Fogarasi Norbert.

 

A cél mindig ugyanaz: megtalálni, hogyan lehet hatékonyabb a rendszer

Vannak, akik azzal is foglalkoznak a Morgan Stanley budapesti irodájában, hogy folyamatosan javítsák az IT rendszerek hatékonyságát. „Olyan piaci tranzakciókkal is dolgozunk, amelyeknél az idő kritikus faktor, például amikor jelentést kell küldenünk az ellenőrző és szabályozó szervek irodáiba. Csak kiemelkedő minőségű rendszerek működtetésével tudunk megfelelni mindennek és biztosítani, hogy az információ a lehető leghatékonyabban fusson át rendszereinken, sokszor a világ legnagyobb tőzsdéinek IT hálózatából indulva.” – tette hozzá a szakember.

 

Machine Learning: segítünk a kollégáknak, hogy az igazán fontos dolgokra fókuszálhassanak

A pénzügyi területen is egyre nagyobb teret kapnak a „machine learning”, vagyis a gépek tanulásán és intelligens működésén alapuló folyamatok. Ilyen például az intelligensebb levelező rendszerek kialakítása, amelyek egy ügyfélszolgálatra ömlesztve beérkező leveleket képesek a tartalom alapján automatikusan szortírozni. Mindennek kapcsán Fogarasi Norbert elmondta, hogy a Morgan Stanley egyik legjelentősebb versenyelőnyét a cégnél dolgozók tehetsége, felkészültsége és szakmai tudása jelenti. Éppen ezért esetükben a különböző folyamatok automatizálása elsősorban arra szolgál, hogy segítsék a kollégákat a hatékonyabb munkavégzésben. „Minél több munkarészt tudunk automatizálni és minél jobban nő a gépek, szoftverek által végzett folyamatok száma, annál több ideje és energiája marad a kollégáknak az innovációra, a fejlődésre és a fő üzleti területeket támogató munkára fókuszálni.” – tette hozzá.

 

Budapest fontos része a Tech-nek a FinTech-ben

„Az elmúlt 10 évben rengeteg magyar szakember lehetett részese a Morgan Stanley hatalmas globális tudásának, de tett is hozzá ahhoz, illetve tanult, fejlődött mindennek hatására. Egyre komolyabb létszámban és egyre komolyabb feladatokon dolgozhatunk, mára a vállalat egyik legfontosabb technológiai központjává nőttük ki magunkat. Ebben a magyar szakembereknek hatalmas érdemei vannak.” – összegezte Fogarasi Norbert.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar fejlesztés szüntetheti meg a sorokat az ügyfélszolgálatokon?

A technológia már régóta adott, hogy az elektronikus aláírásra épülő szolgáltatások segítsenek személyes ügyintézés digitális térbe terelésében, azonban a tömeges elterjedést eddig akadályozta a viszonylag körülményes használat. Egy új magyar fejlesztés változtat a helyzeten.

2017. június 22. 15:38

Költséges informatikai kimaradások

Ha leáll egy vállalat szervere vagy megbénul az informatikai infrastruktúrája, az jelentős költséggel járhat a cég számára. Mégis kevesen használnak hálózatfelügyeleti megoldásokat, amelyek segítségével megelőzhető lenne a szolgáltatások kimaradása.

2017. június 22. 11:57

Idén is sikerrel zárult az ABB hazai ösztöndíj- és női mentorprogramja

A napokban sikeresen zárultak az ABB Kft. egyetemi programjai: egy öt hónapos ösztöndíj- és egy „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű program, melyet a vállalat végzős női egyetemi és főiskolai mérnökhallgatók számára hozott létre.

2017. június 22. 08:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közterületet neveztek el a neves informatikusról, Jánosi Marcellről

2017. június 22. 10:22

Generációs ugrást hoz a technológiában az 5G Koalíció

2017. június 19. 15:16

Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola

2017. május 18. 11:11

Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen

2017. április 27. 15:15
cloudappsportal.com