Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
Az Olcsóbbat.hu a hazai karácsonyi vásárlási szokásokat kutatta
Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító oldal friss kutatásai szerint idén az online vásárlók harmada 20 és 50 ezer forint közötti összeget szán az ajándékokra, harmaduk szeretné megúszni 20 ezer forint alatt, de 3%-uk akár 100.000 forint fölötti költést tervez.
Bár egyre több hazai webáruházban is megteheti a vásárló, hogy fizetésénél felkerekíti az összeget és a különbséget jótékony szervezeteknek ajánlja fel, de ilyen adományozási lehetőségekkel a karácsonyi szezonban kevesebben élnek, mint ahányan tárgyi adományokat juttatnak el a rászorulóknak. A megkérdezettek több mint fele ruhát, játékot, bútort, könyvet ad ilyenkor adományba.
A karácsonyi vásárlást, az Olcsóbbat.hu felmérése szerint a hazai vásárlók kétharmada jellemzően pár héttel az ünnep előtt kezdi csak meg. Ötödük már nyár végétől hozzáfog az ajándékok beszerzéséhez, és kevesebb mint tizedük az utolsó napokban old meg mindent. A hazai vásárlók harmada rendel külföldi webáruházakból, a legnépszerűbbek itthon is az eBay, az AliExpress és az Amazon.
Tavalyhoz hasonlóan idén is növekszik a mobilról vagy táblagépről rendelők aránya, de jellemzően azok böngészőiből, tehát a webshopok oldalainak mobilverzióján keresztül rendelnek. Csupán tizedük használja az okoseszközökre fejlesztett applikációkat.
Fizetésnél hagyományosan az utánvétes megoldás a legnépszerűbb, de egyre többen használják bankkártyájukat is. A legtöbben a futáros kiszállítást szeretik, bár folyamatosan nő a hazai FoxPosthoz hasonló csomagautomatás átvételi lehetőséget választók száma. A vásárlók kétharmada úgy nyilatkozott, hogy egy adott webáruház kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont lehet, ha az adott cég ingyenesen szállítja ki a terméket.
A termékek kiválasztása során az ár-összehasonlítás mellett a magyar online vásárlók növekvő arányban olvassák el a termékről írt véleményeket, kommenteket, egyre nagyobb arányban nézik meg, hogy magáról az adott webshopról milyen vélemények, értékelések születtek. A legfontosabb szempont a vásárlási döntés meghozatalánál természetesen az ár, de emellett az is lényeges szempontként jelenik meg, hogy könnyű legyen visszavinni, vagy kicserélni a terméket.
Az idei karácsonyi vásárlási szezon slágerei a ruházati termékek, kozmetikai, szépségápolási cikkek, játékok, háztartási eszközök és a könyvek lesznek. Az elektronikai vagy háztartási termékek között az elmúlt hetek adatai alapján úgy tűnik a legtöbben okostelefont, tévét, kávéfőzőt, táblagépet és okosórákat keresnek. Az okostelefonok között a napokban az Olcsóbbat.hu-n összehasonlítható 900 termék közül a Huawei, Apple és Samsung készülékek voltak a legkeresettebbek.
Kapcsolódó cikkek
- NetIQ tippek
- Amit az internettől kapunk karácsonyra
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Idősebbek és bölcsebbek?
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Microsoft MI-alapú virtuális asszisztense
Épp most lépünk be a mesterséges intelligencia által meghatározott korszakba – egy olyan új világba, amelyben alapvetően változik meg a technológiához való viszonyunk, és az is, hogy milyen előnyöket kínál számunkra a technológia.
Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
Az idei II. negyedévben mind értékben, mind a vásárlások számában visszaesett az online boltokban bankkártyával fizetett tranzakciók száma az év első három hónapjához képest. Ennek ellenére minden 5. bankkártyával itthon fizetett forintot webshopokban költünk el – derül ki a BiztosDöntés.hu összeállításából.
Kontakt jelnyelvi tolmácsszolgáltatás a Telekomnál
2023. szeptember 24-étől a Magyar Telekom 29 üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a hallássérült ügyfelei akadálymentes kiszolgálása érdekében.
MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric
Mesterséges intelligencia (MI) megoldással egészíti ki EcoStruxure Resource Advisor megoldását a Schneider Electric, a lépésnek köszönhetően a vállalati döntéshozók még gyorsabban férhetnek hozzá a cégük energiafelhasználási és fenntarthatósági adataihoz. Az új rendszer zártkörű béta tesztje szeptemberben indul és várhatóan az év végén, illetve 2024 elején lesz szélesebb körben is elérhető.