A magyarok ingyen akarják visszaküldeni az online vásárolt árucikkeket

forrás: Prím Online, 2016. december 13. 15:06

Az egyik legnépszerűbb PayPal funkció, az eredetileg kísérleti projektnek indult Visszaküldési Garancia a fogyasztók körében annyira népszerűnek bizonyult, hogy mostantól Magyarországon és számos más országban is folyamatosan elérhető lesz. A Visszaküldési Garancia mindenki számára fontos lehet, aki az interneten tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat.

Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók termékekhez, szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha.  

 

A PayPal legfrissebb előrejelzése szerint a fogyasztók az ünnepi időszak alatt jelentősen megnövekedett számú online vásárlást fognak lebonyolítani, a várakozások szerint a fizetési forgalom meghaladja majd a másodpercenkénti 25.000 dollárt. 

 

A megrendelt árucikk esetleges visszaküldéskor felmerülő magas szállítási költség ugyanakkor  egyre több online fogyasztót riaszt el a vásárlástól. A PayPal és a GfK nemzetközi kutatása szerint a magyar e-vásárlók 27%-a nagyobb valószínűséggel vásárolna online, ha rendelkezésre állna az ingyenes visszaküldés lehetősége. 

 

A PayPal felismerve ennek a tényezőnek a visszatartó erejét reagál a modern e-vásárlók fogyasztói igényekre, és a Visszaküldési Garancia funkciót a kísérleti fázisból folyamatosan elérhető szolgáltatássá változtatja. A Visszaküldési Garancia értelmében a magyar vásárlók most döntésük indoklása nélkül egyszerűen visszaküldhetik a PayPal-lel fizetett online vásárolt materiális árucikkeket, és a PayPal megtéríti a visszaküldés költségét. A Visszaküldési Garancia szolgáltatás honlapon történő aktiválása után a megtérített összeget egyszerűen a felhasználó számlájára utalják. 

 

 

A magyarok leggyakrabban ruhákat és elektronikai cikkeket küldenek vissza

A PayPal statisztikái szerint a közép- és kelet- európai régió fogyasztóinak körében a visszaküldés leggyakoribb oka a megrendelt ruhadarab rossz mérete, ill. hogy a termékkel valamilyen okból nem volt tökéletesen elégedett a vásárló. A leggyakrabban visszaküldött termékek a ruhák és az elektronikai cikkek. A régió fogyasztói leggyakrabban belföldi webáruházaknak, továbbá az Egyesült Királyságba és Kínába küldenek vissza termékeket.

 

„A PayPal Visszaküldési Garancia szolgáltatásának köszönhetően nagyobb  biztonsággal vásárolhatunk” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal-nél azon dolgozunk, hogy a vásárlás legyen egyszerű, biztonságos és gyors, továbbá, hogy a fizetési folyamat, vagy az esetleges visszaküldés a lehető legzökkenőmentesebben történjen. Mindez különösen fontos az ünnepi időszakban, amikor a fogyasztók a döbbenetes mennyiségű kedvezményes ajánlatnak köszönhetően számtalan választási lehetőséggel szembesülnek, és szeretnének védelmet élvezni, még abban a ritka esetben is, ha a termék nem felel meg az ajánlatban szerepelő leírásnak, vagy csak egész egyszerűen meggondolják magukat, és visszaküldenék az eladó félnek” 

 

Nem megfelelő? Nem probléma

A PayPal Visszaküldési Garancia szolgáltatás ingyenes igényben vehető, egyszerű és könnyű a használata. A visszaküldési költség megtérítésének igénylése négy egyszerű lépésből áll.

 

  1. Aktiválja a szolgálatatást térítésmentesen és fizessen PayPal-lel a megvásárolni kívánt termékért.
  2. Az eladó fél visszaküldési szabályzatában található feltételeknek megfelelően küldje vissza a csomagot.
  3. A visszaküldés időpontjától 14 nap áll rendelkezésre (2017-től 30 nap), hogy a PayPal oldalán feltöltse a küldemény feladásakor kapott bescannelt bizonylatot 
  4. A PayPal a jogosultságról kapott értesítő megküldése után 5 munkanapon belül visszatéríti az összeget számlájára

 

A felhasználók évente 12 visszatérítésre jogosultak egyenként maximum 9300 Ft értékben. A PayPal adatai szerint a 9300 Ft-os összeghatár a legtöbb materiális árucikk visszaküldési költségét fedezi a világ bármely részére.

 

A Visszatérítési Garanciával kapcsolatos felhasználási feltételek teljes szabályzatának elolvasásához látogasson el a PayPal weboldalára.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2022 is az e-kereskedelem éve lesz

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. január 26. 19:24

Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?

A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Meghatározó hazai marketing és kommunikációs döntéshozók nyilatkoznak arról, hogy az elhúzódó járvány és annak gazdaságba begyűrűző hatásai hogyan jelentkeznek a fogyasztói motivációkban, az üzleti és marketingfolyamatokban, az ügyfélélményben, illetve a média és eszközhasználat területén.

2022. január 26. 13:45

Együttműködési megállapodás a CETIN Hungary és a Széchenyi István Egyetem között

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a CETIN Hungary Zrt. és a győri Széchenyi István Egyetem. A komplex partnerség keretében a CETIN mobilkommunikációs eszközöket adományoz az egyetemnek, hogy a hallgatók testközelből ismerkedhessenek és kísérletezhessenek napjaink mobiltávközlési berendezéseivel, emellett részt vesz a felsőoktatási intézmény távközlési-informatikai elméleti és gyakorlati oktatásában. A vállalat és az egyetem közös kutatás-fejlesztési projekteket is tervez a mobilkommunikációs hálózatok innovatív hasznosítására: a megállapodás értelmében a felek együttműködnek a mobilhálózatok, az 5G hálózatok és az 5G-alapú szolgáltatások fejlesztésében.

2022. január 26. 11:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58