A jövő már a budapesti sarkon parkol

Milyen technikai megoldásokat használ az első perc alapú elszámolású közösségi autó megosztó szolgáltatása?

forrás: Prím Online, 2016. december 15. 07:57

Alig egy hete indult el Budapesten az a hazai startup amelyik 45 elektromos autót bocsát azok rendelkezésre, akik reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre vagy nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani – ráadásul mindezt technikailag feljett, trendi, fiatalos és környezettudatos módon. Hogyan van „összerakva” egy GreenGo autó? Mi az a hat legfontosabb technikai megoldás a szolgáltatás mögött, ami a precíz és pontos kiszolgálást segíti?

Az Uber eltűnésével és a Bubi népszerűségének növekedésével alapjaiban változott meg az elmúlt években a Budapesti közösségi közlekedés szerkezete. Mától pedig egy újabb lehetőség áll azok rendelkezésére, akik valamilyen okból nem tudnak vagy akarnak saját gépjárművet fenntartani, ódzkodnak a tömegközlekedéstől vagy csak olyan ügyet kell intézniük (hétvégi bevásárlás, üzleti tárgyalás, gyerekek szállítása), amihez kényelmes, egyszerű, mobiltelefonról kezelhető közlekedési megoldást keresnek.

 

Milyen előnyei vannak a GreenGónak? Nincs parkolási díj. Nincs gépjármű fenntartási költség. Nincs biztosítási díj, menetrend, tankolás vagy súlyadó. De autómosatás se. Ráadásul környezetkímélő, halk és nagyon menő. 

 

A GreenGo egy mobilapplikáció/weboldal segítségével működő car-sharing szolgáltatás, ami elsősorban az applikáció által jelzett területen belül (nagyságrendileg: Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületekben) érhető el. A felhasználók az elektromos autóikat az okos telefonjaikon keresztül foglalhatják le. Használat után a rendszer a percalapon felszámolt díjjal automatikusan megterheli a felhasználó bankkártyáját.

 

 

A GreenGo szolgáltatást üzemeltető startup vezetői két dolgot tartottak szem előtt a vállalkozásuk beindítása előtt: Az első, hogy az mindenképpen legyen „zöld”, azaz a lehető legkörnyezettudatosabb, ezért elektromos autókat választottak, amelyek a lehető legkisebb mértékben terhelik a főváros szennyezett levegőjét. A másik szempont az volt, hogy elérhető és gazdaságos„ cuttingedge” megoldások épüljenek be a szolgáltatásba.

 

Az elektromos Volkswagen Up! gépkocsik vezérlését és megfigyelését a startup a Jármű Kontroll Magyarországgal közösen fejlesztette, annak flottakövetésre és vagyonvédelemre használt eszközeit továbbfejlesztve. A GreenGo autókban számos izgalmas technikai megoldás is megtalálható, amelyek közül a legfontosabbak:

  1. CAN bus olvasó: A vállalkozás működtetői ezzel figyelik az autó legfontosabb paramétereit: sebességét, a váltó és gázpedál állását, az akkumulátorok feszültségszintjét, a biztonsági övek bekapcsolását.
  2. Ultrahangos belső térfigyelő: Ez a vagyonvédelem része, jelzi, ha betörik az ablak vagy illetéktelenül jut be valaki a járműbe.
  3. Proximity olvasó: Ez érzékeli a gépjármű kulcsát.
  4. Gyújtásblokkolás PIN-es feloldással: Ez teszi lehetővé, hogy csak és kizárólag az ellenőrzött bérlő PIN kódja működjön az autóban, titkosítottan és kizárólag a bérlés ideje alatt (utána azonnal törlődik).
  5. OBU (OnBoard Unit): Ez a fenti perfiériák és érzékelők vezérlője, ami az összes adatot begyűjti, értelmezi, és kommunikál a szerverrel titkosított csatornán.
  6. GSM modem + Vodafone M2M SIM kártya: Ez a gépkocsi „lelke”, ez továbbítja mobilneten a fenti eszközök által gyűjtött adatokat a Vodafone hálózatán keresztül. Ez felel azért is, hogy az adatok rendben megérkezzenek a startup redundáns architektúrába szervezett szervereire, ahol feldolgozzák és tárolják az adatokat, és amelyek alapján elkészítik és elindítják a számlázási folyamatot a virtualizált bankkártyákról.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mi vezethet egy cég bukásához?

A káosz alattomosan, lassan férkőzik be a cégek életébe, és sokszor csak akkor vesszük észre, amikor már a fejünkre nő. Nem is gondolnánk, de a magyar vállalatok legfőbb fejlődési gátja nem az anyagi eszközeik hiánya, hanem az alacsony szervezettségi szintjük. 

2017. március 24. 12:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

2017. március 21. 15:37

Sikeresen lezárult a HARMAN cégcsoport felvásárlása

2017. március 15. 09:40

A 2016-os digitális reklámköltés összvolumene 68 milliárd

2017. március 1. 19:59

Új vezérigazgató a Kulcs-Soft Nyrt. élén

2017. február 21. 15:36
cloudappsportal.com