Újabb Fortune 500-as skalpokat gyűjtött be a budapesti IT-tanácsadó cég

forrás: Prím Online, 2016. december 19. 09:59

2016-ban tovább folytatódott az üzleti intelligencia és big data technológiákkal foglalkozó Starschema Kft. térnyerése az amerikai piacon. 

A cég ügyféllistáján olyan nevek sorakoznak, mint az Apple, a Facebook, a Walt Disney vagy a Netflix.  Az új megbízásoknak köszönhetően a budapesti IT-csapat árbevétele elérte a 2 milliárd forintos határt, miközben foglalkoztatottainak száma 57-ről 132 főre nőtt.

 

Az elmúlt évekhez hasonlóan 2016-ban is óriási fejlődési ugrást hajtott végre a budapesti székhelyű Starschema. A nagy mennyiségű adatok (big data) kezelésével és elemzésével foglalkozó cég 2015 höz képest mintegy 67 százalékos bevétel növekedést produkált, és elérte a 2 milliárd forintos határt. A fejlődés erőteljes dinamikáját mutatja az is, hogy foglalkoztatottainak száma az egy évvel ezelőtti 57-ről 132-re nőtt, ezzel a Starschema hazai viszonylatban jelenleg az egyik legnagyobb adatelemzésre és adatvirtualizációra specializálódott szakembergárdával rendelkezik.

 

A cég megrendeléseinek jelentős része, mintegy 70 százaléka a tengerentúlról, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. A Starschema ügyfelei között olyan óriások találhatók, mint az Apple, a Tesla, a Boston Scientific és a Walt Disney. De ezen a hosszú listán szerepel a Facebook és a világ legnagyobb streaming szolgáltatója, a Netflix is. Előbbi adatvizualizációs szervereit egy ideje már a budapesti cég algoritmusaival felügyelik, utóbbi pedig a magyar szakemberek segítségével jut hozzá valós időben legfontosabb mutatószámaihoz, mint a nézettség, a sorozatöregedés és a folytatási hajlandóság.

 

A Starschema az elmúlt években mutatott teljesítménye alapján felkerült az amerikai Inc. magazin által 2016 elején kiadott listára, amelyen a leggyorsabban növekvő európai vállalkozások szerepelnek. Ezen felül idén novemberben a feltörekvő vállalkozások kategóriájában elnyerte a Pegazus Díjat, amely Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásainak rangos elismerése.

 

 

A cég a további terjeszkedés érdekében ez év elején alapította meg amerikai leányvállalatát, ahol a sales tevékenység mellett a tervek szerint 2017-ben egy fejlesztő csapat is megkezdi munkáját. A 

 

Starschema vezetői az elkövetkező évekre 50 százalékos növekedési ütemet jósolnak a piaci trendek és a megrendelői oldalon mutatkozó igények alapján. Optimizmusokat igazolja, hogy legújabb ügyfeleik között található a harmadik legnagyobb amerikai hitelkártya szolgáltató, a mintegy 60 millió kártyatulajdonost kiszolgáló Discover, valamint a hálózati eszközök és telekommunikációs berendezések gyártásával foglalkozó technológiai óriás, a Cisco Systems. A két Fortune 500-as céggel várhatóan 2017 első negyedévében kezdődik meg a közös munka.

 

Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője szerint gyors növekedésük kulcsa, hogy mindig is nyitottak voltak a big data területén megjelenő új technológiákra és megoldásokra, amelyeket az elsők között sajátítottak el. „Sikerünk másik fontos összetevője, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtunk magas színvonalon, amelyekre nemzetközi szinten nagy az igény, és amelyekhez rajtunk kívül csak nagyon kevesen rendelkeznek a megfelelő kompetenciákkal. Ezzel gyakorlatilag bármelyik nagyvállalat érdeklődését fel lehet kelteni. A jövőben tovább szeretnénk erősíteni azt a Starschemáról kialakult képet, hogy ez egy olyan cég, amely kifejezetten szereti a komplex, nehezen megoldható technológiai feladatokat” – mondta Földi Tamás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu „Gateway” ügyfélközpontja gyorsítja a digitális átalakulás terjedését

A Fujitsu közzétette terveit a digitális átalakulás terjedését gyorsító korszerű ügyfélközpontja kialakításáról az indiai Punéban. A „Fujitsu Gateway” nevet viselő központ fontos kapcsolattartási pontként szolgál a Fujitsu tökéletesen integrált modellre épülő, globális szolgáltatási képességeinek meggyőző bemutatására. 

2019. november 15. 11:45

Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon

Új, digitális telekommunikációs hálózatok fejlesztésével foglalkozó IT Kompetencia Központ létrehozását jelentette be a Nokia Budapesten. Az egység fontos szerepet játszik majd a Nokia új globális üzleti céljainak megvalósításában. A bővítés keretében a vállalat legalább 120 új pozíciót alakít ki Magyarországon magasan képzett informatikai szakemberek számára. A központ a Nokiában világszerte használt IT megoldások, technológiák és szolgáltatások fejlesztését fogja támogatni.

2019. november 15. 09:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás