Leáldozott a mobilappok kora?

forrás: Prím Online, 2016. december 23. 09:13

Sci-finek hangzik, ám ez már valóság: egyre több szolgáltatás chatboton érhető el appok helyett. Hamarosan naponta fogunk robotokkal beszélgetni a neten – már itthon is.

Sőt, nem is csak beszélgetni, de napi ügyeinket, bevásárlásainkat vagy akár a jegyfoglalásainkat is egyszerű üzenetekkel, pillanatok alatt intézzük majd el intelligens algoritmusokon keresztül.

 

Míg pár évvel ezelőtt sokan mobilappok fejlesztésében látták a jövőt, most a platform-független üzenetküldés van nyerőben: újabb és újabb appok letöltése helyett elég csak ráírni pl. Facebook Messengeren a szolgáltatókra, boltokra vagy a kedvenc márkánkra a vásárláshoz. Nem meglepő, hogy új funkciót kap az üzenetküldés: a különböző csetprogramok térhódítása töretlen ugyanis, ma már nem csak az egyéb appok használatát előzik meg, hanem magát a közösségi média appokét is.

 

 

Épp ezért vonzó sokaknak a lehetőség, hogy új app letöltése és regisztrálás helyett egyszerűen csak üzenetben intézzék azt, amihez eddig külön-külön appok kellettek. Hazánkban elsők között a főként fiatalok körében népszerű Ma este Színház! last minute színházjegy portál készített csetbotot: elég okostelefonról ráköszönni a Ma este Színház! oldalára Messengeren, és percek alatt egyszerűen „beszélgetve” már meg is vehetjük az esti félárú színházjegyet. A botot a m.me/maesteszinhaz linken, vagy a Messengerben a Ma este Színház! Facebook-oldalának kiválasztásával használhatjuk.

 

Egyes szakértők szerint a csetprogramok lesznek az új böngészők, a csetbotok pedig az új weboldalak. Hogy így lesz-e, az kérdés, ám biztos, hogy a botok gyorsan fejlődnek, és lehetővé teszik, hogy a cégek a drága és időigényes appfejlesztés helyett gyorsan és könnyen elérjék a vásárlóikat, így mindenképp érdemes odafigyelni rájuk.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A magyar fiatalok 30%-a közösségi média függő

Egyöntetű a vélekedés, hogy a fiatalok több mobiladatot használnának, ha lenne – derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, mely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció (16-37 évesek) körében.

2017. szeptember 25. 14:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com