Az egész autóiparban forradalom zajlik

forrás: Prím Online, 2017. január 8. 09:49

Fejlett vezetői asszisztens rendszerek, biztonsági megoldások, a tisztább autózás koncepciói és holisztikus kapcsolódás: a Continental úttörő termékeinek köre folyamatosan bővül, ahogy az autóipar is egyre gyorsabban mozdul el a szoftverek és mobilitási szolgáltatások felé. 

Az autóiparban rejlő digitalizációs lehetőségekről alkotott elképzeléseinek demonstrálására a világ egyik vezető autó- és gumiipari gyártója számos terméket és szolgáltatást mutat be az idei Fogyasztói Elektronika Show-n (CES).

 

„Jelenleg az egész autóiparban forradalom zajlik és a Continental aktív szerepet játszik ennek alakításában. A rendszerintegrációk terén meglévő komoly szakértelmünknek, és a járművek kapcsolódásában szerzett sokévnyi tapasztalatunknak köszönhetően a termékeinket folyamatosan a legújabb piaci trendek által támasztott igényekhez igazítjuk. Többek között az új mobilitási megoldások építőköveit fejlesztjük ki vásárlóink számára, és aktívan részt veszünk a jövő mobilitásának kialakításában. A Las Vegas-i CES-en azokat a legújabb innovációinkat mutatjuk be, amelyek a jövőbe repítenek minket” – mondta el Helmut Matschi, a Continental Igazgatótanácsának tagja, az Interior  Divízió vezetője.

 

A Continental bemutatja a járműn belüli biometrikát

Az innovatív hozzáférési rendszerek már sokkal többre képesek, mint pusztán az autóajtók kinyitása vagy a motor beindítása. A kulcs nélküli hozzáférési irányítási és indítási rendszer (PASE – Passzív Indítás és Nyitás) és a biometrika elemeinek kombinálásával még magasabb szintű biztonság és valódi személyre szabhatóság érhető el. Ahhoz, hogy például a motort beindíthassuk már nem lesz elegendő, hogy a megfelelő kulcs az autón belül legyen. A sofőr csak akkor fogja tudni beindítani a motort, ha azonosította magát az ujjlenyomat érzékelő segítségével. Ez a kétszintű azonosítási rendszer a korábbiaknál magasabb szintű védelmet nyújt a lopás ellen. A belső térben elhelyezett kamera pedig a jármű személyre szabhatóságát helyezi egy újabb szintre. Az arcfelismerő rendszer automatikusan beállítja az adott személyre vonatkozó preferenciákat, mint az ülés- és tükörpozíciók, zene, hőmérséklet és navigáció. A biometrika bármelyik intelligens rendszerbe beépíthető, függetlenül attól, hogy a jármű milyen hozzáférési technológiát alkalmaz (Bluetooth Low Energy vagy Low Frequency).

 

 

Intelligens és rugalmas szórakoztatási rendszer felhővel

A Continental új felhő terminálja maximális rugalmasságot biztosít a sofőröknek. Azok az alkalmazások, amelyek korábban közvetlenül a fejegységbe voltak integrálva, most átkerültek a felhőbe mielőtt megjelennének a nagy teljesítményű böngészőben. Ennek köszönhetően a rendszer mindig naprakész, és bármikor hozzáadhatunk új funkciókat.

 

A felhő terminál emellett a sofőr digitális asszisztenseként is funkcionál: elemzi a sofőr szokásait a nap és a hét különböző szakaszaiban, és ez alapján automatikusan beállítja például, hogy a munkahelyre való reggeli út során a kedvenc rádióállomása szóljon. A többi alkalmazás is hasonlóképpen optimalizálható: egy másik kényelmi lehetőség, ha a sofőr például minden szerda délután a konditerembe megy, a rendszer indításakor automatikusan a konditeremhez vezető út jelenik meg a navigáción.

 

Még egy egyszerű rádió is érdemben optimalizálható az extra felhő szolgáltatások és mesterséges intelligencia rendszerek segítségével. A rádióadó például automatikusan átkapcsolhat, ha a sofőr kedvenc előadója szól a másik adón. A szolgáltatást a rendszernek az a képessége teszi teljessé, hogy egyéb, specializált rádióállomásokra is javaslatot tesz a sofőr hallgatási szokásai alapján.

 

 

Tökéletesített és továbbfejlesztett Intelligens Üveg

A Continental tovább fejlesztette Intelligens Üveg technológiáját, amely egy gombnyomással lehetővé teszi szinte az összes autóablak szelektív és fokozatos besötétítését. Az Intelligens Üveg 

 

Vezérlését már a jármű elektronikai kommunikációs rendszerébe integrálták, így az üveg dinamikusan, magától alkalmazkodik a különböző közlekedési helyzetekhez. Mivel a rendszer a fényérzékelőkkel is összeköttetésben áll, így például az ablaküveg pontosan addig a pontig fog beárnyékolódni, amilyen szögben a nap azt éri.

 

A PASE kulcsnélküli hozzáférési és indító rendszer (Passzív Indítás és Nyitás) szintén összekapcsolódott az Intelligens Üveg Vezérléssel, ami azt jelenti, hogy az ablak sötétítési preferenciája beállítódik, amint a kulcsot birtokló sofőr megközelíti a járművet. A Continental megoldása nem korlátozott a különböző típusú fóliákra és több technológiával is kompatibilis.

 

 

A repüléstechnikából a közútra: nagyfelbontású 3D Flash LIDAR

A nagyfelbontású 3D Flash LIDAR (HFL) jármű-környezet szenzor lehetővé teszi az autó környezetének valósidejű 3D monitoringját, és semmilyen mechanikai alkatrészt nem tartalmaz. A technológia, amely már ismert és jól bevált a repüléstechnikában, jelentősen átfogóbb és részletesebb képet ad a jármű teljes környezetéről – nappal és éjjel egyaránt –, ezen felül kedvezőtlen időjárási körülmények között is megbízhatóan működik. A Continental a „Jármű Intelligencia” kategóriában a jármű környezetérzékelő radarjával a CES 2017-es Innovációs Díját is. 

 

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

MTD főtengelyek kertészeti munkagépekhez

Az amerikai székhelyű MTD Products a kültéri eszközök piacán vált világhírű vállalattá, többek között a kiváló minőségű kertészeti gépek gyártásának köszönhetően. A cég versenyképességét és termékeinek megbízhatóságát bizonyítja, hogy a legfőbb vetélytársai között megtalálható a John Deere, a Stihl és a Husqvarna egyaránt. 

2019. október 15. 18:40

Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

Az LG Electronics (LG) szilícium-völgyi laboratóriumának mesterséges intelligenciával foglalkozó mérnökei a Unity Technologies gépi mélytanulás szakértőivel együtt olyan szimulációs szoftver kifejlesztésén dolgoznak, amellyel az önvezető járművek fejlesztői biztonságosan és gyorsabban tesztelhetik a járműveket.

2019. szeptember 25. 20:36

Mesterséges intelligencia a kamerákban

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.

2019. szeptember 18. 20:30

Okosautós infotainment-rendszert mutatott be az LG

Az LG az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatja be a Microsoft hálózatba kapcsolt járműplatformját (Microsoft Connected Vehicle Platform, MCVP) integráló, járművekbe szánt új LG webOS infotainment-rendszert (Auto In-Vehicle Infotainment, IVI). A webOS Auto és az MCVP kombinált erősségeinek kihasználásával az IVI sokféle információt gyűjt és továbbít többek között a vezető állapotáról, az ajtó helyzetéről vagy akár az alkalmazáshasználatról.

2019. szeptember 16. 08:18

A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál

A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.

2019. szeptember 13. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elálltak a felek a T-Systems tranzakciótól

2019. december 11. 10:28

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23
online sportfogadás