Jöttem, Láttam, Megvettem
Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?
Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?
Az online vásárlói magatartás a mai adatgyűjtési módszerek segítségével mélységeiben kielemezhető, így az előbbi kérdésre is könnyedén megtalálhatjuk a választ, bár ez a válasz a ShopAlike 12 európai országban elvégzett kutatásából igencsak összetettnek látszik.
A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).
A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet - átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.
A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.
Részletesebb adatok és további érdekességek találhatók a ShopAlike infografikáján.
Kapcsolódó cikkek
- A késő karácsonyi csomagok tanulságai számokban
- Az e-kereskedelem sztori - tények és adatok 2016
- Vigyázzon az online tolvajokkal!
- Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
- NetIQ tippek
- Amit az internettől kapunk karácsonyra
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Idősebbek és bölcsebbek?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában
A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.
5G drónok segítségével forradalmasítja az egészségügyet a Vodafone
5G hálózathoz csatlakozott drónok szállítják az előkészített gyógyszereket a Düsseldorfi Egyetemi Kórház épületei között a hatékonyabb ellátás érdekében. Elsőként a drónok tápszert szállítanak a központi raktárból a gyermekosztályra. A jövőben mindennapossá válhat, hogy drónokra bízzák az egészségügyi transzfert, ha nehezen megközelíthető, távoli vagy veszélyes helyekre kell gyógyszereket szállítani. Az ilyen típusú repülések biztonságához kulcsfontosságú a repülési adatokat rendkívüli gyorsasággal és minimális késleltetéssel továbbító 5G hálózat.
Gamereknek szánja új készülékét az LG
Az LG népszerű tévé-termékcsaládjának legújabb kiadása, a C2-es sorozat az OLED-készülékek közt egyedülálló, 42 colos modellel bővült. Az új készülék kiváló választás lehet a gamerek számára, mivel mérete és funkciói kifejezetten ideálissá teszik konzolos és PC-s játékokhoz. A tévé többek közt például lehetővé teszi a Dolby Vision által támogatott játékot is 4K felbontásban, 120 Hz-en.
Rendkívüli akkumulátorkapacitással jön az új HONOR X7
A Huawei-től függetlenné vált globális technológiai márka, a HONOR bejelentette a HONOR X7 hazai bevezetését. A készülék rendkívüli akkumulátorteljesítménye lehetővé teszi a hosszantartó online kapcsolódást egy ultra-nagy méretű 5000mAh akkumulátorral, lenyűgöző kijelzővel és egy sor innovatív HONOR technológiai megoldással, kedvező áron. A Qualcomm Snapdragon 680 mobil platformmal működő HONOR X7-et úgy tervezték, hogy kiváló teljesítményt és maximális üzemidőt biztosítson. A Google Mobile Services (GMS) Android 11 operációs rendszerrel futó HONOR X7 május 23-tól elérhető a kereskedelmi partnereknél 84 990 Ft-os ajánlott bruttó fogyasztói áron, valamint a Yettel kínálatában.
A Széchenyi István Egyetemen elindult a Huawei több tízmillió forintos ösztöndíjprogramja
Az UNESCO Felsőoktatási Világkonferenciája alatt jelentették be Barcelonában, hogy a Huawei Technologies Hungary globális egyetemi együttműködési programjába bekerült a győri Széchenyi István Egyetem. A SEEDs ösztöndíjprogram célja a tehetséggondozás, valamint az 5G ipari felhasználásával – például a vasúti logisztika, a gyártás és a raktározás területén – kapcsolatos hallgatói kutatások támogatása. A több tízmilliós forintos ösztöndíjalap olyan hallgatói projektekre is fordítható, amelyek magában foglalják a tesztalkalmazások fejlesztését is, többek között a Huawei saját operációs rendszerére, a Harmony OS-re.