Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?

Elstartolt a Yelon, a kamaszoknak szóló szexedukációs weboldal és alkalmazás

forrás: Prím Online, 2017. február 2. 09:50

Elindult a Yelon szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal, ami a 10–18 éves fiatalok testképével, kapcsolataival, szexualitásával összefüggő kérdéseire igyekszik tényszerű válaszokat adni. 

Az anonim chaten a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak a Yelon képzett szakembereitől. A yelon.hu/szuloknek oldalon a felnőttek, tanárok, családtagok találnak tabumentes, tényszerű válaszokat a szexuális nevelés kényes kérdéseire. A Yelon a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány projektje, és a Telenor támogatásával jöhetett létre.

 

Az elmúlt 10 évben született gyerekek már az anyaméhben elkezdik az online életet, amikor a szüleik az ultrahangképet kiposztolják a közösségi médiában. Az első internetes élményre pedig már 2 éves koruk előtt sor kerül online mesenézés, zenehallgatás, telefonálás formájában. Számukra maguktól értetődő, hogy a fenti kérdésekre a választ az interneten keresik. Az iskolai felvilágosító órák a gyerekek harmada számára „túl későn” történnek, ezzel szemben az európai statisztikák szerint a 7–10 éves korosztály 3. leggyakoribb keresőszava a pornó. A gyerekek természetes módon érdeklődnek a saját és a másik teste iránt, de megfelelő információforrás hiányában tudásvágyuk veszélyes helyzetekbe sodorhatja őket.

 

 

Te kinek tetted fel ezeket a kérdéseket kamaszkorodban?

  • Mi az a szex?
  • Ha sokat borotválkozom, sűrűbb lesz a szakállam?
  • Az osztálytársam már használ dezodort, nekem is kellene?
  • 14 éves vagyok, és még nem jött meg. Akkor már soha nem is fog?
  • Hogy mondjam meg a szüleimnek, hogy a barátomnál szeretnék aludni?
  • Még mindig szeretem. Mit csináljak?

 

Ott szerezhetnek megbízható információt a fiatalok, ahol amúgy is idejüket töltik

A Telenor egy közelmúltban végzett felmérése szerint a 6–15 éves gyerekek 87%-a rendelkezik valamilyen mobiltelefonnal, több mint háromnegyedük (83%) zsebében pedig már internetezésre is alkalmas okostelefon lapul. Ez hatalmas lehetőség a fiatalok számára, hogy az őket érdeklő témákban információhoz jussanak, ugyanakkor sokszor nehéz megítélni egy információforrás hitelességét. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány csapatát alkotó, gyermekjogban és gyermekvédelemben komoly múlttal rendelkező szakemberek már kezdeti lépésektől fiatalok bevonásával fejlesztették ki a 10–18 éves korosztályt célzó online szexedukációs felületet, a yelon.hu-t és a Yelon okostelefon-alkalmazást. A yelon.hu/szuloknek oldal a szülőket, pedagógusokat, gondozókat, felelős felnőtteket szólítja meg a szexuális felvilágosítás és nevelés mindazon kényes kérdésével kapcsolatban, amelyekre sokszor nehezen találnak tabumentes és tényszerű válaszokat. A 2016 novemberében indult, sikeres kísérleti időszakot követően most szélesebb közönség felé nyit a program.

 

„A szolgáltatással a gyerekek az ország bármely pontján életkoruknak megfelelő, hiteles információhoz juthatnak az őket legjobban érdeklő témákról, a testi változástól a párkapcsolati kérdéseken át a pornóig. Az oldal eddig tesztüzemmódban működött, de 2017 februárjától hetente frissülő új tartalmakkal és meghatározott napokon anonim chatszolgáltatással várjuk a tizenéveseket, akiknek kérdéseire az Alapítvány képzett felnőtt önkéntesei válaszolnak.” – mondta dr. Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány vezetője.

 

 

„A fiataloknak már természetes, hogy szinte bárhol elérhetik az internetet, és az okoseszközök is a mindennapjaik részévé váltak. Több kezdeményezésünkkel is támogatjuk a jövő generáció digitális képességinek fejlődését, illetve segítjük őket a tudatos internetezésben, a hiteles információszerzésben. Ezért is volt egyértelmű, hogy a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon projektje mögé állunk, amiben az alapítvány szakembereinek kiemelkedő szakmai háttere a mobiltechnológiával társul – és a fiatalok profitálhatnak belőle.” – emelte ki Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A kísérleti időszak eredményei ígéretesek

A novemberi indulás óta az oldalt 7000-en keresték fel, és 25 alkalom keretében több mint 400-an használták a chatet, amiben jelenleg 20 képzett chatügyelő dolgozik. A Yelon ítélkezés nélkül kezel sokszor tabunak számító témákat. A remények szerint a tizenévesek a honlap, illetve az alkalmazás használatával és a chaten testükről, érzéseikről, szexualitásokról feltett kérdéseikkel rövid idő alatt igazolják majd ennek az online szolgáltatásnak a létjogosultságát.

 

A Yelon alkalmazás letölthető:

Apple App Store: http://bit.ly/Yelon-App-Store

Google Play: http://bit.ly/Yelon-Google-Play

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még biztonságosabbá vált a bankolás a Budapest Banknál

A 2019. szeptember 14-én hatályba lépő új, európai uniós pénzforgalmi irányelv két fő újdonságot hoz a mindennapi bankolásban: egyfelől az eddiginél is biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók, másfelől megnyílik az út az új, innovatív szolgáltatások bevezetése előtt. Az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése Budapest Bank ügyfelei esetében már idén január óta működik. 

2019. szeptember 15. 09:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás