Amikor az ember nagyritkán csodát lát, akkor azt becsülje meg

Superbowl

Laszlo Horvath, 2017. február 7. 10:45

Nekem kétszer sikerült csodát látni a Superbowlon. Egyszer, amikor a sisakja segítségével kapta el a játékos a labdát az utolsó pillanatban. A mostani meccsen is akadt izgalom az utolsó pillanatra, mert a Patriots nagy hátrányból a végére egyenlített és a hosszabbításban győzött, a csoda viszont Edelman-nak köszönhető: Tom Brady dobását három Falcon játékos között, centikre a földtől kapta el. Az ilyen az fizikailag lehetetlen, és mégis több kameraállásból is látható a csoda. Ezt megismételni nem nagyon tudja majd senki…

Tom Brady-nek ez az ötödik győzelme a Superbowl-on a , aki most már Joe Montana fölé magasodik a történelemkönyvekben.

 
A győzelem titka?
 
Először is a munkaetika. Bill Belichik, a vezetőedző őrül a győzelemnek, aztán morogni kezd azonnal, hogy öt héttel már az ezévé szezonra készülési tervvel csúsznak, mert ennyi időbe telt megnyerni a bajnokságot. Ezzel persze nagyon egyedül találja magát a mester, mert a roszter alapján úgy tűnik, hogy nem tűnnek el a süllyesztőben, mint a Broncos a tavalyi győzelmük után a Quaterback-juk nyugdíjba vonulása miatt…
 
Aztán a jó tulaj: Robert Kraft (aki arról híresült el nemzetközileg, hogy Putyin “véletlenül” elfelejtette visszaadni neki az egyik Superbowl aranygyűrűjét…). Ennél normálisabb, egyszerűbb, tisztességesebb tulajt nem nagyon lehet az NFL környéken találni – kivéve persze a kooperatívaként tulajdonolt Green Bay Packers-öket.
 
A momentum kihasználása és fokuszálása: 21 perc alatt 31 pontot értek el, míg a fiatal és gyors Falcons – nullát. A 39 éves Tom Brady ezzel a hajrával felejthetetlen pillanatokat szerzett a rajongoinak. A csúcsra ért mostanra – ennyi idősen…
 
Nagyon jó élő- és félidei show
 
Lady Gaga előléptette magát, és a tavalyi kiváló himnusz éneklése után 300 koordinált és kivilágított Intel drón, ami az Old Glory-t formázta a fekete texasi éjszakában a háta mögött, nagyon kiváló műsort énekelt és mozgott le – hiba nélkül. A celebek eléggé idegesek mostanában – és idegesítőket mondanak, ahogy a Madonna azt is belevette a beszédjébe, hogy ő szeretné a Fehér Házat felrobbantani – és ezért lélegzetelállítva figyelte a 111 millió néző, hogy csinál-e botrányt a nem éppen konformista módszereiről híres Lady Gaga. Hát nem tett ilyet, csak nagyon jól tette a dolgát.
 
 
Ahogy a US Air Force Thunderbird bemutatócsoportjának a hat harci gépe is pillanatra pontosan jelent meg a stadion fölött, ahogy annak a rendje – és a country énekes Luke Bryan is gyönyörűen énekelte el a himnuszt.
 
A közvetítés is nagyon profira sikeredett, ahogy az szokás – nekem kedvenc pillanatom a Coloradoból Lengyelországba küldött csapatok bejátszása, az Abrams tankjaikkal egy
sátorban nézve a közvetítést – aztán pedig a virtuális megjelenítő szobában a szeretteikkel beszélgethettek.
 
Ha már itt tartunk: a Bush Papa, akit imádnak Texasban dobta fel az érmét, és jelen volt negyedik alelnökként a történelemben a Mike Pence is – aki sebesült veteránokat és családjukat hozta magával az Air Force 2 fedélzetén a meccsre, és szemlátomást nagyon jól érezte magát a legendás külügyminiszterrel, Jim Bakerrel beszélgetve.
 
A reklámok nem voltak kimagaslóak
 
Fanyalogni nem illik egy ilyen hihetetlen sportélmény után. Azonban a Superbowl az annyira a reklámipar ünneplése is, hogy többet vártam a szakmától – sokkal többet.
 
 
A Snickers nagyon előre beharangozott, felfújt “élő adásos reklámja” nagyon gyengén puffant. Igazából nem nagyon lehetett érteni, hogy miért kellett ezt “élőben” közvetíteni, amikor semmi idő meghatározó részlet nem szerepelt – a Western filmstúdiós műutcában való mű lövöldözés nem nagyon érté meg a hűhót.
 
Az autógyárak szokott “autós” reklámokat hoztak, talán a Mercedes-e volt a legjobb – Peter Fonda-val viccelve meg a motorosokat, Szelíd Motorosok stílusban, a Coen fivérek rendezésében. Az H&R Block SciFi stílusban büszkélkedett az IBM Watson technológiájával, amit a TurboTax versenytárs a Humpty Dumpty humoros fogyasztói telefonhívásával ellensúlyozott az adó software ipar reklámjait befejezve.
 
Más sztár is előfordult: Schwarzenegger a Mobile Strike-kal, a John Malkovich a Square reklámjával.
 
Talán az enyhen politikus reklámok voltak még az elviselhetőek – na nem az Audi fakezű papolása arról, hogy a nők nem keresnek annyit, mint a férfiak – elrontott lehetőség egy fontos témához. Inkább az AirBnB Amerika sokféleséget jellemző reklámja működött – ami arról szól, hogy a bevándorlók hazája nyitott a bevándorlók felé.
 
Internet es teve?
 
Néhány brand nagyon ügyesen játszott a PPC (Pay Per Click) reklámokkal: a kedvencem a nagyon szépen összerakott Avocados from Mexikó volt, akik a fizetett- és organikus kulcsszavak tetején – megosztozva a Buick, a Ford (nekik a hybrid reklámjuk a Mercedes  mellett a legjobb!), a Wendy’s, a Wix es a 84 Lumber –rel (akik ismét a bevándorló témát fogalmazták meg, ahogy a falon kaput építenek a munkások a hosszú gyalogút után Amerikába érkező bevándorlóknak.) Ezek a brandek okosan kerültek fel a fontos
kulcsszavakra – míg a Google például az első tízbe - sem jutott be...
 
Hihetetlen játék, hibátlan közvetítés, partátlan optimizmus – csak azok a fránya reklámok lettek volna jobbak, akkor tökéletes lett volna az este. Így csak az amerikai foci voltismét utolérhetetlen.
Kulcsszavak: reklám

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Biztonságos biometrikus technológiával gyorsul az ügyintézés a Telenornál

A hazai távközlési szolgáltatók közül elsőként a Telenor vezet be üzleteiben olyan digitális aláírást, amely nem csupán az aláírás képét, hanem az írás vonalát, sebességét, az érintőpálca nyomásának erősségét és dőlésszögét is rögzíti digitálisan. A digitális technológia használata jelentősen meggyorsítja az ügyintézést és szükségtelenné teszi a papíralapú adminisztrációt is. Bár a biometrikus technológia országos bevezetése jelentős befektetést igényelt a Telenortól, előnyei révén már egy éven belül megtérülhet az átállás a vállalat számára.

2017. szeptember 7. 11:27

Év CIO-ja 2017

Idén is a Vezető Informatikus Szövetsége (VISZ) őszi évadnyitó rendezvényén, az INFOHAJÓ-n adták át az Év CIO-ja, valamint a tavaly alapított, a szervezet elnökeként hosszú időn át tevékenykedő Braun Péter nevét viselő elismerést, amellyel a Szövetség a 35 évnél fiatalabb informatikai vezetők munkáját szeretné elismerni.

2017. szeptember 1. 14:19

Rangos elismeréseket kaptak az ESET megoldásai

Az ESET gyermekvédelmi termékeit és macOS biztonsági megoldásait díjazta a világ vezető biztonsági szoftvertesztelője, az AV-Comparatives. A tesztek során a programok hatékonysága, egyszerűsége, felhasználóbarát felépítése és sebessége vívta ki leginkább a szervezet tesztelőinek elismerését. A szakmai körökben ismert SC Magazine pedig az Endpoint Security vizsgálata során minden kategóriában a maximum 5 pontos értékelést adta a terméknek.

2017. augusztus 24. 15:17

Early bird kedvezménnyel megnyílt "Az Év Honlapja" pályázat

Magyarország legismertebb online marketing-kommunikációs pályázata, "Az Év Honlapja", keretében a szakértő zsűri idén ősszel is kiválasztja az év legjobb weboldalait. A webfejlesztőknek és tulajdonosoknak azonban érdemes már most nevezniük, mert elindult a kedvezményes Early Bird-jelentkezés!

2017. augusztus 15. 23:32

Dariusz Kwieciński a Fujitsu új kelet-európai vezetője

A Fujitsu piacvezető japán infokommunikációs-technológiai vállalat júliustól Dariusz Kwiecińskit nevezte ki kelet-európai vezetőjévé. Új pozíciójában Kwieciński felel a Fujitsu értékesítési és üzleti tevékenységéért Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia területén. 

2017. július 6. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45

Együttműködés a biztonságos jövőért

2017. szeptember 6. 09:21

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21
cloudappsportal.com