Amikor az ember nagyritkán csodát lát, akkor azt becsülje meg

Superbowl

Laszlo Horvath, 2017. február 7. 10:45

Nekem kétszer sikerült csodát látni a Superbowlon. Egyszer, amikor a sisakja segítségével kapta el a játékos a labdát az utolsó pillanatban. A mostani meccsen is akadt izgalom az utolsó pillanatra, mert a Patriots nagy hátrányból a végére egyenlített és a hosszabbításban győzött, a csoda viszont Edelman-nak köszönhető: Tom Brady dobását három Falcon játékos között, centikre a földtől kapta el. Az ilyen az fizikailag lehetetlen, és mégis több kameraállásból is látható a csoda. Ezt megismételni nem nagyon tudja majd senki…

Tom Brady-nek ez az ötödik győzelme a Superbowl-on a , aki most már Joe Montana fölé magasodik a történelemkönyvekben.

 
A győzelem titka?
 
Először is a munkaetika. Bill Belichik, a vezetőedző őrül a győzelemnek, aztán morogni kezd azonnal, hogy öt héttel már az ezévé szezonra készülési tervvel csúsznak, mert ennyi időbe telt megnyerni a bajnokságot. Ezzel persze nagyon egyedül találja magát a mester, mert a roszter alapján úgy tűnik, hogy nem tűnnek el a süllyesztőben, mint a Broncos a tavalyi győzelmük után a Quaterback-juk nyugdíjba vonulása miatt…
 
Aztán a jó tulaj: Robert Kraft (aki arról híresült el nemzetközileg, hogy Putyin “véletlenül” elfelejtette visszaadni neki az egyik Superbowl aranygyűrűjét…). Ennél normálisabb, egyszerűbb, tisztességesebb tulajt nem nagyon lehet az NFL környéken találni – kivéve persze a kooperatívaként tulajdonolt Green Bay Packers-öket.
 
A momentum kihasználása és fokuszálása: 21 perc alatt 31 pontot értek el, míg a fiatal és gyors Falcons – nullát. A 39 éves Tom Brady ezzel a hajrával felejthetetlen pillanatokat szerzett a rajongoinak. A csúcsra ért mostanra – ennyi idősen…
 
Nagyon jó élő- és félidei show
 
Lady Gaga előléptette magát, és a tavalyi kiváló himnusz éneklése után 300 koordinált és kivilágított Intel drón, ami az Old Glory-t formázta a fekete texasi éjszakában a háta mögött, nagyon kiváló műsort énekelt és mozgott le – hiba nélkül. A celebek eléggé idegesek mostanában – és idegesítőket mondanak, ahogy a Madonna azt is belevette a beszédjébe, hogy ő szeretné a Fehér Házat felrobbantani – és ezért lélegzetelállítva figyelte a 111 millió néző, hogy csinál-e botrányt a nem éppen konformista módszereiről híres Lady Gaga. Hát nem tett ilyet, csak nagyon jól tette a dolgát.
 
 
Ahogy a US Air Force Thunderbird bemutatócsoportjának a hat harci gépe is pillanatra pontosan jelent meg a stadion fölött, ahogy annak a rendje – és a country énekes Luke Bryan is gyönyörűen énekelte el a himnuszt.
 
A közvetítés is nagyon profira sikeredett, ahogy az szokás – nekem kedvenc pillanatom a Coloradoból Lengyelországba küldött csapatok bejátszása, az Abrams tankjaikkal egy
sátorban nézve a közvetítést – aztán pedig a virtuális megjelenítő szobában a szeretteikkel beszélgethettek.
 
Ha már itt tartunk: a Bush Papa, akit imádnak Texasban dobta fel az érmét, és jelen volt negyedik alelnökként a történelemben a Mike Pence is – aki sebesült veteránokat és családjukat hozta magával az Air Force 2 fedélzetén a meccsre, és szemlátomást nagyon jól érezte magát a legendás külügyminiszterrel, Jim Bakerrel beszélgetve.
 
A reklámok nem voltak kimagaslóak
 
Fanyalogni nem illik egy ilyen hihetetlen sportélmény után. Azonban a Superbowl az annyira a reklámipar ünneplése is, hogy többet vártam a szakmától – sokkal többet.
 
 
A Snickers nagyon előre beharangozott, felfújt “élő adásos reklámja” nagyon gyengén puffant. Igazából nem nagyon lehetett érteni, hogy miért kellett ezt “élőben” közvetíteni, amikor semmi idő meghatározó részlet nem szerepelt – a Western filmstúdiós műutcában való mű lövöldözés nem nagyon érté meg a hűhót.
 
Az autógyárak szokott “autós” reklámokat hoztak, talán a Mercedes-e volt a legjobb – Peter Fonda-val viccelve meg a motorosokat, Szelíd Motorosok stílusban, a Coen fivérek rendezésében. Az H&R Block SciFi stílusban büszkélkedett az IBM Watson technológiájával, amit a TurboTax versenytárs a Humpty Dumpty humoros fogyasztói telefonhívásával ellensúlyozott az adó software ipar reklámjait befejezve.
 
Más sztár is előfordult: Schwarzenegger a Mobile Strike-kal, a John Malkovich a Square reklámjával.
 
Talán az enyhen politikus reklámok voltak még az elviselhetőek – na nem az Audi fakezű papolása arról, hogy a nők nem keresnek annyit, mint a férfiak – elrontott lehetőség egy fontos témához. Inkább az AirBnB Amerika sokféleséget jellemző reklámja működött – ami arról szól, hogy a bevándorlók hazája nyitott a bevándorlók felé.
 
Internet es teve?
 
Néhány brand nagyon ügyesen játszott a PPC (Pay Per Click) reklámokkal: a kedvencem a nagyon szépen összerakott Avocados from Mexikó volt, akik a fizetett- és organikus kulcsszavak tetején – megosztozva a Buick, a Ford (nekik a hybrid reklámjuk a Mercedes  mellett a legjobb!), a Wendy’s, a Wix es a 84 Lumber –rel (akik ismét a bevándorló témát fogalmazták meg, ahogy a falon kaput építenek a munkások a hosszú gyalogút után Amerikába érkező bevándorlóknak.) Ezek a brandek okosan kerültek fel a fontos
kulcsszavakra – míg a Google például az első tízbe - sem jutott be...
 
Hihetetlen játék, hibátlan közvetítés, partátlan optimizmus – csak azok a fránya reklámok lettek volna jobbak, akkor tökéletes lett volna az este. Így csak az amerikai foci voltismét utolérhetetlen.
Kulcsszavak: reklám

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyre többen és egyre gyakrabban használunk mobilnetet külföldön is

A roamingdíjak eltörlése óta már nem kell fájnia a fejünknek, ha az EU-n belül külföldön szeretnénk telefonálni, SMS-ezni vagy éppenséggel a mobilnetünket használni. 

2018. január 12. 15:53

A kormány kiemelt beruházássá minősítette a magyarországi mobilhálózat-fejlesztéseket

A kormány a 484/2017. (XII. 28.) Korm. rendelettel nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította a magyarországi távközlési szolgáltatók nagy sebességű mobil hírközlési (4G, 4G+, 5G) hálózatfejlesztési beruházásait.

2018. január 4. 15:11

Rajzpályázat és akció a „Szíves Karácsony” jegyében

A WIWE Mobil EKG szívdiagnosztikai eszköz mind hazánkban, mind külhonban egyre szélesebb körben ajánl megoldást az egészségmegőrzésre és megelőzésre lakossági, orvosi, sportolói szinten, most pedig – Karácsony előtt – mindehhez árkedvezményt is adnak: aki szeretteinek olyan eszközt akar ajándékozni amely figyelmeztet a szív működésének rendellenességeire, az december 15. és 18. között – az „aranyhétvégén” - 69.990 forintért veheti meg a WIWE-ot a webshopban és viszonteladóknál.

2017. december 14. 13:02

Feltöltődés az USA-ban

Már már azt hittük, hogy nem kell kimozdulni a kijelző elől és akár pizsamában a konyhában üldögélve is meghódíthatjuk a világot… Pedig ünneprontónak kell lennem… Az internet sajnos nem helyettesíti a személyes jelenlétet és tapasztalatot, különösen, ha olyan helyzetbe hozzuk magunkat, ahol a problémákat másképpen megoldó, a rendelkezésre álló tehetséget, tőkét, üzleti ökoszisztémát teljesen másképpen megközelítő rendszerben találjuk magunkat.

2017. november 30. 11:47

Az egész fővárosban elérhetővé tette NB-IoT hálózatát a Telekom

Magyarországon elsőként teljes Budapestre kiterjedő lefedettséggel elérhetővé tette a gépek közötti kommunikációt segítő NarrowBand-IoT (NB-IoT) technológiát a Magyar Telekom.

2017. november 28. 15:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48

Fogyasztóvédelmi díjat kapott a UPC

2017. december 20. 09:27

AJI kártyák ajándékba

2017. november 20. 08:36

25 éves az LG Magyarország

2017. november 8. 15:19
cloudappsportal.com