Hátrányos helyzetű településeken folytatódik az Idősügyi Infokommunikációs Program
63 településközponttal bővül a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) irányításával megvalósuló innovatív infokommunikációs fejlesztés. A program 5000 egyedül élő, 65 év feletti idős ember számára teszi lehetővé otthoni számítógép, laptop használatát és további 5000 fő saját számítógépével csatlakozhat a programhoz.
Az országos program célja az idősek életminőségének javítása, a családtagok idősgondozásból eredő terheinek csökkentése, munkavállalásuk elősegítése, a szociális és egészségügyi ellátórendszer tehermentesítése.
A programhoz szükséges infokommunikációs eszközöket, az internet-hozzáférést és az objektív egészségi adatok mérésére alkalmas 1500 állapotmérő-vészjelző karórát az NFM intézménye, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség biztosítja az erre rászoruló idősek részére.
Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „A Digitális Jólét Program célja, hogy a digitális átalakulásnak minden magyar ember a nyertese lehessen. Nem csupán azok, akik munkához akarnak jutni, vagy kisvállalkozásukat akarják sikeresebben működtetni, hanem azok is, akik becsülettel végigdolgoztak egy életet. Az ő biztonságukat, egészségüket is javítják a digitális eszközök.”
Jeneiné dr. Rubovszky Csilla, az NFM miniszteri biztosa hangsúlyozta: „A már két éve futó Infokommunikációs Modellprogram kedvező tapasztalatai, az idősek és az őket gondozó családtagjaik körében tavaly lefolytatott két országos, reprezentatív kutatás eredményei is a hátrányos helyzetű településekre történő kiterjesztés mellett szóltak. A bővítéssel közel 10 ezer időskorú életminősége javítható, és 1365 új munkahely létesülhet.”
A program részleteit ismertetve a miniszteri biztos elmondta: a rendszer működtetése a településenként kialakított diszpécserszolgálat feladata lesz, amely a program teljes időszakában 1110 fő humán, és 250 fő műszaki vagy informatikus végzettségű közfoglalkoztatott bevonásával történik, akik feladataik ellátásához szakirányú képzésen vesznek részt. A diszpécserközpontok munkatársai Skype kommunikációs rendszeren keresztül tartják a kapcsolatot a résztvevő idősekkel, ők biztosítják az infokommunikációs tudás elsajátításának feltételeit is.
A közfoglalkoztatási program a Belügyminisztérium támogatásával és a Segítő Kezek az Aktív Évekért Közhasznú Nonprofit Kft. irányításával valósul meg. Az állapotmérő-vészjelző karórákat az Emberi Erőforrás Minisztériumának irányítása alatt működő Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság fenntartásában lévő helyi szolgáltatási központok fogják működtetni, amelynek célja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás 21. századi korszerűsítése és bővítése.
Kapcsolódó cikkek
- Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
- A Digitális Jólét Nonprofit Kft. segíti a Digitális Jólét Program megvalósítását
- Virágzó startup fővárossá válhat Budapest
- Folytatódik a Szupergyors Internet Program megvalósítása
- Elindult az NHIT Online Akadémia!
- November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
- Magyarország felzárkózhat az EU infokommunikációs krémjéhez
- Legyen Budapest Európa startup központja!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.